Voeden van pedalen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Voeden van pedalen

Bericht door Niels »

Op moment heb ik een batterij in mijn compressor zitten, maar binnenkort komen er waarschijnlijk een paar pedalen bij (tuner, overdrive en mijn equalizer wordt gefixed) en dan wil ik af van dat gedoe met batterijen. Misschien ze zelfs netjes op een klein bordje maken ;)

Ik heb begrepen dat je een adapter kan kopen en deze kan splitten en zo al je pedalen aan kan sluiten. Gister even een mailtje naar de muziekzaak hier gestuurd hoeveel dat kost en hun oplossing lijkt me op zijn zachtst gezegd "een klein beetje duur".
Muziekhuis Vriese schreef:Dag Niels,

Wij werken alleen met het "Roland" systeem:
- Adaptor kost 35,- Euro
- Chain voedingskabel 5 stuks kost 19,- Euro.

Let op: dit kan alleen in samenwerking met o.a. het TU2 tunerpedaal van Boss,
- deze TU2 kost 121,- Euro

Totaal is dit 175,- Euro, minus 15% korting kost dit netto 149,- Euro.

Andere oplossingen hebben we helaas niet.
No way dat ik die oplossing ga kiezen.

Hoe kan ik dit het beste doen? Kun je niet direct een splitkabeltje aan een adapter maken ofzo?

Grt. Niels
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Mmmm,
ik denk dat er vast een goedkopere oplossing is :wink: ! Bedoel je dit misschien ?
https://www.musik-produktiv.de/shop2/sho ... /!18121995
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

wat een naaiers!!!

je hoeft er helemaal gee TU pedaal bij te kopen :S
zout op man,. onze gitarist heeft van ibanez zon splitter kabel, die was 10 a 15 euro ofzo, en dan een iets zwaardere adapter erop.

en dan ken je er 5 effecten op keilen als het goed is , en die adater kosste em iets van 30 euro, dus ik denk dat je niet meer dan 50 hoeft uit te geven.

zal ik overigens ook niet doen.
ik speelde altijd met batterijen, dat vond ik handiger, dan heb je niet al die adapters en snoertjes tussen de effecten die weer losgetrapt worden. :shock:

maar ik ben dan ook wel een beetje sloppy :roll:
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Wat Clunk zegt idd. Ik heb een ibanez adaptertje van 15 euro, daarna nog een splitter kabeltje van nog eens 15 euro, et voila, ik kan nu 3 pedaaltjes voeden met één adapter. Waar je even op moet letten is dat de totale hoeveelheid mA van je pedaaltjes niet boven de totale hoeveelheid mA van je adapter komt. Maar dat moet geen probleem zijn. Mijn ibanez adaptertje van 9v is 200mA (bij de kijkshop kan je ze kopen van 500 mA voor een zachte prijs), mijn multidrive is dacht ik zo'n 15 mA... reken maar uit. Koop wel liefst een gestabiliseerde adapter, das wel zo aardig voor je pedaaltjes.

edit: misschien ook wel leuk om te weten dat het eigenlijk beter is voor je geluid om je pedaaltjes te voeden met batterijen ipv stroom. had iets te maken met dat bij goede batterijen de stroom veel constanter is of zo en het pedaaltje dan beter klinkt. het fijne weet ik er ook niet van.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Bedankt voor de reacties. Het heeft niet echt haast ofzo, maar ben een beetje aan het kijken. Op zoek dus naar een gestabiliseerde adapter van minimaal 200mA en een split kabeltje. Meeste muziekzaken hebben dat vast wel denk ik..

Dat van batterijen ipv de adapter zal wel meevallen. Denk niet dat het een hoorbaar verschil zal zijn.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Update!

Een oom van me kwam net een Boss HM-3 brengen MET bijbehorende adapter. Het pedaal klinkt <understatement>niet zo heel fijn</understatement> en gaat meteen de verkoop in, maar die adapter is voor mij. 200mA lijkt me genoeg :D

Zo'n splitkabeltje kun je gewoon op de adapter aansluiten en het werkt? Gewoon verkrijgbaar bij elke muziekzaak, behalve hier in D'chem?

Ohja, als er iemand nog geinteresseerd is in een BOSS Hyper Metal distortion voor gitaar? PM me je bod! :wink:
Plaats reactie