Welke effecten heb je en waarvoor gebruik je ze?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Mattie
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2003, 21:20

Welke effecten heb je en waarvoor gebruik je ze?

Bericht door Mattie »

Om zelf maar te beginnen :wink: :

Een Ibanez Bass Synth (tevens autowah): voor sommige funky stukjes, bepaald spul van de Peppers, gebruik ik meer om thuis mee aan te kloten en af en toe voor een gek soloostukje in de groep

Een Boss Bass Chorus: trap ik in bij sommige <a href="https://www.ntsearch.com/search.php?q=co ... >covers</a> zoals Wish you Were Here van Pink Floyd, Bij sommige introos van de eigen liedjes of voor de trage Bassloopjes

Een Marshall Guv'nor: gebruik ik eigenlijk meer voor bij het gitaarspelen (is een gitaardistortion), maar heel soms gebruik ik het wel eens op de bas in de ruigere liedjes (kan hem zo instellen dat hij vrij fuzz achtig klinkt zoals in dat lied van Muse, maar kverlies er veel te veel laag mee dus echt lang zet ik hem niet aan)

De effecten die op mijn Ampeg staan , 'tzijn er 15 maar ik gebruik er eigenlijk maar drie van: De Flanger voor de psychedelische stukjes, de slapswitch (geeft de felle tonen bij het slappen net wat beter weer) en de overdrive.

Het meest speel ik toch gewoon clean, 4/5 van wat ik speel is clean, voor de rest gebruik ik effecten om het net ietsje meer te geven, wat variatie of gewoon om plots een vetter geluid te krijgen :P .
En natuurlijk het beste effect voor mij blijft toch nog de manier van spelen!
Het valt niet mee om te bassen in een groep met twee gitaristen die beiden denken dat ze jimi hendrix zijn ;)
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Binnenkort een EHX Mini Q-tron, als Feedback even opschiet eheh.
Wah is een van de weinige effecten die mij interesseert.
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

crybaby bass van dunlop (wah wah)

eigenlijk altijd bruikbaar 8)
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik heb geen effecten.

ik heb wel een heel arsenaal gehad.
maar ik ben nu aan het wachten tot er ooit een EBS multidrive een beetje goedkoop voorbij komt, want dat ken ik wel gebruiken.

verders, al die wah's waren altijd leuk voor slappin' and funkin' and a lot of other sjeit.

maar nee, ze zijn niet altijd bruikbaar in mn band, en ik vind het teveel gedoe.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Clunk schreef:maar ik ben nu aan het wachten tot er ooit een EBS multidrive een beetje goedkoop voorbij komt, want dat ken ik wel gebruiken.
Op marktplaats staat er eentje.. :idea:

Ik heb nu alleen een compressor (EBS) en wil verder ook nog een keer een overdrive die subtiel gebruikt kan worden. Ik had een Boss ODB-3, maar die was niet helemaal wat ik wilde. WMP heeft hem nu :wink:

Verder nog een DOD bass EQ die kapot is. Wordt gefixed door onze gitarist die handig is met electronica.

Misschien nog een keer een octaver erbij, maar dan houd het toch echt op. Ideaal zou zijn:

bas -> tuner -> compressor -> octaver -> overdrive -> EQ -> versterker
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

ik gebruik owk af en toe de natuurlijke overdrive die standaard op iedere versterker te vinden is :roll:
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Richard schreef:ik gebruik owk af en toe de natuurlijke overdrive die standaard op iedere versterker te vinden is :roll:

????????? overdrive op een basversterker ??????????

Vertel ! vertel !
Best wel, eigenlijk.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

niet op elke hoor :lol:

ehehehehe. .gainnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Puu
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jul 2004, 20:39

Bericht door Puu »

ik heb maar 1 effect en ik gebruik hem ook maar in 1 nummer :wink:
Dat is een Bassballs van Electro Harmonix en ik gebruik hem in het bass en drums stukje van het nummer Fortune Faded van The Red Hot Chili Peppers
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

De Prescription Electronics Depth Charge is een geweldige Fuzz voor bas die ongelooflijk veel verschillende sounds in zich heeft. De gemene deler voor alle sounds is dat het organisch klinkt (uiteraard in combinatie met een buizenamp). Luister naar Led Zeppelin, Cream, Grand Funk Railroad en ZZ Top voor een impressie.
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 jun 2004, 11:17

Bericht door Sjonnie »

Ik gebruik een ebs multidrive in de effectloop van m'n versterker, en daarbij de drive van de ebs microbass II die voor de versterker hangt.

Op beide pedalen staat de drive maar een stukje open, zodat je net een randje oversturing krijgt als je ze appart gebruikt. Als ik ze allebei aanzet wordt dat randje een flinke rand ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy.
-- Benjamin Franklin
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Ik had 't al 's ergens anders gepost, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik ze hier nog 's kan posten ehehehe:

EBS Multicomp
EBS Multidrive
EBS Octabass
EBS Unichorus
EBS BassIQ
EBS Microbass II
Line6 FM4
Akai Headrush
Ernieball 6166 Volume Pedal

Ik ben met een pedalboard bezig, zodra ik 'm af heb post ik 'm natuderleijck!

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

Baskabouter schreef:
Richard schreef:ik gebruik owk af en toe de natuurlijke overdrive die standaard op iedere versterker te vinden is :roll:

????????? overdrive op een basversterker ??????????

Vertel ! vertel !
dat volume knopje ken soms net iets te ver gaan hè..... en bij mijn leuk goedkoop oefenversterkertje, wil dat wel 't een en ander aan gekraak meenemen :twisted:
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Boss bass-overdrive, voor enkele lage zware stukken in m'n muziek (metal!). Echt een lekker geluid komt daar uit, behoorlijke overdrive/ distortion maar met behoud van bas en punch. Ik had een Boss basschorus maar sinds ik een nieuwe bas heb is dat dus echt overbodig. Verder heb ik nog ergens een Zoom 506 liggen, die gebruik ik nog wel eens als stemapparaat, maar voor de rest is het een behoorlijk waardeloos apparaat (veel ruis en zeer beperkte effecten).

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Bram
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2004, 13:35

Bericht door Bram »

ik heb van het weekend een Russische Big Muff aangeschaft :D
klinkt wel leuk maar je bas klinkt meer als gitaar.
"De mensheid is een SOA"
Plaats reactie