Welke effecten heb je en waarvoor gebruik je ze?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Ik heb een hele reeks van effecten, die eigenlijk nooit gebruikt worden.
Maar:
Sinds ik Dodge van Seven-Eleven heb gezien, zeul ik weer met mijn envelopefiltertje van DOD rond....vind ik trouwens cooler als een auto-wah...........envelope klinkt meer Bootsy zeg maar.....
Wouter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2004, 23:37

Bericht door Wouter »

Zware effectshit gebruik ik niet, ik heb een reverb-pedaal dat ik eigenlijk meestal als volumepedaal gebruik :oops:, maar als je een solo gaat spelen op fretloze bas kan het héél mooi zijn om je geluid wat voller en zangeriger te maken met een beetje galm.

Verder een DOD-choruspedaal, eigenlijk om dezelfde reden, fretloze solo's voller laten klinken, ik heb ook nog een digitale delay die ik wel eens tussen 2 versterkers schakel, zodat het geluid van de ene versterker achter de ander "aangalmt". Sfeertje bouwen huh? 8)
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Dodge ruleert met z'n gele sterbas!
Pas op, achter je!!
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Sinds donderdag heb ik de nieuwe Boss OC-3. Octaver met een extra overdrive functie. Ben er echt helemaal tevreden mee. Is bruikbaar als octaver, overdrive en een combinatie van die 2. Vooral de combinatie van octaver met een beetje overdrive klinkt heel erg goed en is ook zeker flink bruikbaar.

Zeker even uitchecken als je hem tegenkomt!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Niels, zitten op die Octaver ook twee octaven? Dat je dus zeg maar twee octaven lager kunt? En kun je de overdrive ook alleen gebruiken? Zal wel. En wat komt er eerst in het circuit: de octave of de overdrive?
Ik ben zeer geïnteresseerd! Ik heb wel een gewone Boss Octave en een fuzz voor overdrive, maar dit is niet verkeerd volgens mij. Aleen wel verdacht dat hij voorzowel bass als gitaar te gebruiken is, dat voorspelt vaak dat ik het persoonlijk minder vind klinken - maar de uitzondering is welkom.
Waar heb je 'm aangeschaft en voor welk bedrag?
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Octaver met distortion is echt heel vet en zwaar ja. Ik heb dus die EBS octaver en samen met de buizendistortion van mijn head blaas je alles weg. Briljant gewoon :D
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Nadeel van een octaver vind ik dat je geluid gelijk nergens meer op lijkt te lijken als je 'em uitzet...
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Trigger schreef:Niels, zitten op die Octaver ook twee octaven? Dat je dus zeg maar twee octaven lager kunt? En kun je de overdrive ook alleen gebruiken? Zal wel. En wat komt er eerst in het circuit: de octave of de overdrive?
Ik ben zeer geïnteresseerd! Ik heb wel een gewone Boss Octave en een fuzz voor overdrive, maar dit is niet verkeerd volgens mij. Aleen wel verdacht dat hij voorzowel bass als gitaar te gebruiken is, dat voorspelt vaak dat ik het persoonlijk minder vind klinken - maar de uitzondering is welkom.
Waar heb je 'm aangeschaft en voor welk bedrag?
Ja, er zit ook een 2e octaaf onder als je wil. Overdrive is ook alleen gebruiken. Wat eerst komt in het circuit weet ik zo niet, zal eens proberen te luisteren. Denk dat het octave is en daarna overdrive. Er zitten zeg maar 3 modes op:

1) Drive: overdrive + octave (beide met een knopje instelbaar. Dus ook alleen overdrive of alleen octave.)
2) OC-2: Octaver + 2e octaaf eronder. Beide ook instelbaar. Dus ook alleen octaver of alleen 2e octaaf eronder
3) Poly: Ben er nog niet helemaal uit wat deze doet. Volgens mij meer voor gebruik met gitaar en dan met het spelen van akkoorden.

Waar en het bedrag moet ik je schuldig blijven. Heb hem via via nieuw, voor een wat fijnere prijs dan normaal.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Kun je alleen extra laag toevoegen? Ik was laatst de Boss me50b aan het testen en ik vond t wel stoer klinken om een octaaf extra hoog toe te voegen en vervolgens een distortion eroverheen te gooien. Echt een bijtend geluid kreeg ik toen. Ik was al aan het uitkijken naar een pedaal wat zoiets kon. Dusse... kannie ook een octaaf hoog toevoegen?
Pas op, achter je!!
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Nope, maar je zou wel een octaaf hoger kunnen spelen en eentje eronder toevoegen :wink:
Bobby Cobra
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2004, 09:59

Bericht door Bobby Cobra »

kga vandaag naar de muziekhandel jukebox in boekel, ik wat effecten proberen, de gitarist van onze band een nieuwe gitaar halen.. ga dees denk ik ook maar eens even proberen

ben er benieuwt van geworden:P
..::!!!Rock 'N Roll Rampage!!!::..
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

Keppun Digitech BP200. Zit ongeveer alles op wat je kunt bedenken plus een expressie pedaal. (Ook de Synthtalk is funny) Je kunt eea behoorlijk instellen en regelen en het zit allemaal in een vrij stevig kastje. En dat voor rond 200 euri. javascript:emoticon(':wink:')
Where's the 'uhh'?
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Ik heb een Zoom BFX708. Toepassingen:

- Koptelefoonversterker.
- Tuner.
- Beetje compressie voor een vollere toon.
- Drumcomputer om thuis mee te oefenen.
- Lekker klooien met waanzinnige effecten waar je in de praktijk niets aan hebt! :D
We triple check evryhing.
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

Bram schreef:ik heb van het weekend een Russische Big Muff aangeschaft :D
klinkt wel leuk maar je bas klinkt meer als gitaar.
heb ik ; is toch wel een prima effect voor zijn prijs :lol:
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Ik heb is 7 Boss pedaaltjes + flightcase gekocht via ebay voor 100 euro. Zeer goedkoop dus.
Maar ben ze momenteel allemaal aan het verkopen omdat ik ze niet gebruik. Enkel de Boss CEB-3 (chorus) hou ik omdat ik die vaak gebruik.
Heb na het verkopen van 2 pedaaltjes trouwens mijn geld al terug ;)
Plaats reactie