wat is bruikbaar??

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick
Berichten: 73
Lid geworden op: 10 apr 2004, 08:42

wat is bruikbaar??

Bericht door nick »

heej peepz,

welke effecten kan ik zoal gebruiken voor mijn bas zonder dat het schadelijk zou kunnen zijn voor de effecten zelf dan? omdat er wel aparte effectprocessors zijn voor bas en gitaar vroeg ik me af of dat ook zo was met enkele effect pedalen. Bijv de boss ds1 of een chorus. wat kan wel en wat kan niet, of kan dit geen kwaad?
I'm an allycat, some say a dirty rat!!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Veel gitaareffecten zijn vrij waardeloos voor de bas omdat ze geen lage tonen kunnen verwerken. Je kan het altijd proberen, het effect zal hier niet onder lijden, maar het resultaat is vaak slecht.
Bij basgitaareffecten weet je tenminste zeker dat ze het frequentiegebied van de bas aankunnen (tenminste, dat hoop je dan, ook baseffecten halen soms te veel laag weg vind ik).
Boss heeft bijvoorbeeld een aparte lijn effectpedalen voor de bas (en die is niet altijd even goed vind ik, maar goed, ieder zijn smaak), gitaareffecten van boss zullen zeer waarschijnlijk een veel minder resultaat geven dan de bas equivalent van het effect.
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Ik weet niet of een gitaar-distortion slecht is voor je versterker, het klinkt in ieder geval erg slecht. Het kan wel als een lekker lage distortion klinken maar het is gewoon geen bas meer, het haalt al je definitie weg...

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Het is niet slecht voor je versterker, maar klinkt gewoon nergens naar.
Gebruikersavatar
Zubbie
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jul 2004, 00:00

Bericht door Zubbie »

Boldey schreef:Ik weet niet of een gitaar-distortion slecht is voor je versterker, het klinkt in ieder geval erg slecht. Het kan wel als een lekker lage distortion klinken maar het is gewoon geen bas meer, het haalt al je definitie weg...
Terwijl als je het goed doet, ik het persoonlijk wel gaaf vind klinken, kijk naar nummers als around the world van de peppers en pulling teeth van metallica... maar das natuurlijk een persoonlijke voorkeur ;)
Fender JB75-105US/L CIJ
Yamaha BBN5L II
Ibanez GSR200L
ND Customized Cyclone
BCB Bass of Spades

Ashdown MAG115-300
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Zubbie schreef:
Boldey schreef:Ik weet niet of een gitaar-distortion slecht is voor je versterker, het klinkt in ieder geval erg slecht. Het kan wel als een lekker lage distortion klinken maar het is gewoon geen bas meer, het haalt al je definitie weg...
Terwijl als je het goed doet, ik het persoonlijk wel gaaf vind klinken, kijk naar nummers als around the world van de peppers en pulling teeth van metallica... maar das natuurlijk een persoonlijke voorkeur ;)
Around The World is een BAS-distortion....(Boss) :roll:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Boldey schreef:Ik weet niet of een gitaar-distortion slecht is voor je versterker, het klinkt in ieder geval erg slecht. Het kan wel als een lekker lage distortion klinken maar het is gewoon geen bas meer, het haalt al je definitie weg...
heb een keer een DS-2 tussen mn amp en bas gehad..
en dat was toch wel effe schrikken..


MEGA!!! ik leek net een gitaar... alleen dan zo onwijs smerig en toch nog vol kwa laag!!! nah, je raad em al, dream-theathre style gitaar solo op mn bass doen daar in die oefenruimte..

nu toch een keer de kans kreeg :shock:

vonden de mensen daar wel vet... maarja.. ik blijf bassist :shock:
Bram
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2004, 13:35

Bericht door Bram »

Big muff is gitaar en basgitaar pedaal 8)
"De mensheid is een SOA"
Plaats reactie