Welke Patchcords??

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Welke Patchcords??

Bericht door arabesque-bass »

Heey Forummers,

Ik heb een vraag over patchcords. Als je een beetje een serieuze kabel hebt (en geloof me, dat maakt echt wel verschil uit) of liever 2 en er een aantal effecten tussen wilt zetten, is het risico dat die patchcords je signaal zodaning afzwakken dat die goede kabels ook geen nut meer hebben. Welke patch cords kun je het beste gebruiken?? Ik denk niet die van 10 voor een tientje..

Alvast bedankt!

Grtz, Frank
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Gebruikersavatar
huskey
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:27

Bericht door huskey »

planet waves?
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik gebruik zelf George L's. Kwalitatief gewoon erg goed en het grote voordeel is dat ze heel eenvoudig zelf op maat te maken zijn. Pluggen zijn ook lekker klein en de kabels vrij dun zodat je niet veel ruimte op je bordje verliest voor de patchkabeltjes.

Verder heb ik bij Bernardduur van dit forum een bufferkastje laten maken wat zeker uitmaakt als je een paar lange kabels en een hoop pedaaltjes hebt. Zit zo op mijn bordje:

bas -> buffer -> pedalen -> buffer -> versterker

edit: Fotootje voor de duidelijkheid. De pedaaltjes op de onderste rij zitten met George L's aan elkaar. De kabels bovenaan moet ik nog een keertje vervangen door fatsoenlijke, nu kwam ik er wat tekort en heb veel te lange kabels genomen. Het witte kastje rechtsboven is de buffer.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Niels op 04 dec 2006, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

George L cables zijn mijn favoriet. Ooit aan de oscillator gehangen en zeer goede resultaten; lineaire doorgifte bij bijna iedere frequentiewaarde

De manier is geniaal; soldeerloze pluggen die je op de kabel draait en die een goede doorgifte hebben. Soms worden ze wat minder als je er veel aan trekt en zo, maar als je alles op een bord hebt zal dat niet zo snel voorkomen.

Kabel zelf heeft een goede prijs; de pluggen zijn wat aan de prijzige kant. Ik heb dan ook een aantal vervangen door gesoldeerde versies en dat werkt ook prima!
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

George L's forever :jam:
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Mijn dank is zeer groot!!!!!

Ik denk: George L it is!!!!
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

en waa koop ik die? heb er iets van 10 nodig...
Gebruikersavatar
pseek
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54

Bericht door pseek »

Ernie Ball is ook kwaliteit!
forawhile
Fender Jazz Bass, Dirnt, Hoppus en Aerodyne
Ashdown ABM500RC en ABM414T
EBS, Fulltone, Boss, Tech 21 overdrives
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Laus schreef:en waa koop ik die? heb er iets van 10 nodig...
Ik heb mijne ergens online besteld tegen een vrij gunstige prijs. Het zijn vrij prijzige pluggen (ik geloof dat ik bijna 4 euro per plug betaald heb). De kabel zelf is heel betaalbaar. Maar voor 10 kabeltjes moet je dus wel op een flink bedrag rekenen.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Klopt; ik betaalde er 3,75 per plug voor

daarom ben ik ook overgestapt op de soldeerbare pluggen op George L kabels; niet het gebruiksgemak, wel het goede signaal
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Och, 10 pluggen en 2 meter kabel voor 45 Euro valt best wel mee.
Een bord met een paar pedalen is toch ook al gauw een paar honderd euro. Ik zou het persoonlijk dom vinden om op zo'n bedrag 30 euro te besparen door een bundel van die gekleurde inferieure patch kabeltjes te nemen.
Je zal verbaasd staan hoeveel het scheelt...
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

ik heb nu die gekleurde, maar kan me nog moeilijk voorstellen dat het zoveel scheelt.
marcbas
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2006, 12:58

Bericht door marcbas »

ik gebruik de plugs van EBS type pl10 en pl20.
spaart heel wat plaats.
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Laus schreef:ik heb nu die gekleurde, maar kan me nog moeilijk voorstellen dat het zoveel scheelt.
Ik zou zeggen, probeer het maar eens!! Als er iets je sound verneukt, is het een slechte kabel. En pedaaltjes zijn nog al een bron van BROM als er verkeerde/slechte kabeltjes.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor je speakerkabel.
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Niels schreef: Afbeelding
Niels, kun je wat meer vertellen over dat looper-pedaaltje? Ziet er fraai uit, en ik had nog niet eerder loopers met level-control gezien. Oogt erg aanlokkelijk! Waar komt ie vandaan, en quanta costa?

Ook hier trouwens George L's.
Plaats reactie