zoom 607, digitech bp80 of wat spare voor een me50b?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

zoom 607, digitech bp80 of wat spare voor een me50b?

Bericht door spëkman »

k denk eraan om eventueel eens naar music store in duitsland te gaan deze week, nu wat lijkt jullie de beste oplossing? (beide zijn ongeveer gelijk in prijs)
k zal waarschijnlijk vooral de overdrives gaan gebruike , is het dan beter een gewone losse overdrive te kope, een van de twee multieffecte of spare voor een boss me50b?
(kzou eerder voor een multi fx gaan aangezien ze ongeveer evenveel kosten als twee losse stuks :) (ook maar een arme eenvoudige jongen :? :D )
thnx
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

losse pedaaltjes hebben vaak 'n veel beter geluid en op de een of andere manier heb ik nog weinig tevreden klanten gehoord over 'n multi-effect 8)
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Als je zoveel mogelijk met effecten wilt experimenteren, ga dan voor een multifx. Maar als je van plan bent om alleen een overdrive (en nog één of twee andere effecten) te gebruiken, dan ben je veel beter af met een los pedaal.
Het is een beetje afwegen tussen die twee opties. Een multifx kan heel handig zijn om erachter te komen wat je eigenlijk wilt. Terwijl losse pedaaltjes vaak handiger zijn in het gebruik en meer kwaliteit bieden.
Het is wat je zelf wilt.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Als je zoals je zegt niet al teveel geld hebt (of ervoor over hebt, danwel absoluut weinig) te besteden voor zo'n ding, dan zou ik absoluut niet voor de Multi-FX gaan. Het is echt zonde van je geld. Inderdaad is het handig om 'uit te proberen wat je wilt'... maar probeer gewoon ff een los pedaal uit. De kwaliteit ligt tien keer hoger dan welk multi-fx ding dan ook.

Een multi-FX geeft je 20 effekten (of meer zelfs) van flutkwaliteit. Daar ga je je aan ergeren, zelfs na korte tijd. Een goed (analoog) effekt geeft je alleen maar lol. Het voordeel aan zo'n duurder hoogwaardig bakje is ook dat je meerdere variaties gaat uitproberen en dat verhoogt de lol alleen maar. Afblijven van die plastic Boss bakken..... of Digitech... alleen de naam al. ;)

Heb je hier wat aan?

Oh ja, als je twee vette pedalen wilt... ik heb de EBS BassIQ en de UniChorus o.a... of je kiest voor de BassIQ de Emma Discobombulator... die schijnt volgens ingewijden de EBS glansrijk te verslaan qua sound.

Emma kost zo'n 180 euro en de BassIQ (retail) voor 70 euro meer... just to inform you. Zo'n overdrive wordt tweedehands af en toe aangeboden voor 150 euro. Lijkt me ooit ook wel wat. :D
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik heb toevallig afgelopen donderdag de ME50B uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ALLE overdrives op dat ding een stuk minder lekker klinken dan mijn PD7 (los overdrive pedaaltje), en die heeft maar 2 sounds eigenlijk.

Dus, ik zou als je echt alleen overdrive denkt te gaan gebruiken gewoon voor een los pedaaltje gaan. Als je wat wilt experimenteren neem dan een Multi-FX maar verwacht er geen topkwaliteit van.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

bedankt
ik ga denk ik eens probere op di ibanez te spele en eventueel de boss odb 3 (nuja zoveel keus zalk wel niet hebben :( )
nu had men basleraar ook iets gezegd over de electro harmonox, big muff, iemand ervaringen mee?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Nee, het schijnt dat de EBS Multidrive wel erg ruled op het gebied van overdrives.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

heb ik ook al gehoord maar hij heerscht toch ook wel op het gebied van prijs :shock: (voor dat geld heb ik dan al bijna een boss me50b..)
k vind dat wat veel geld voor één effect (misschien later wel als ik er toch al wat ervaring mee heb en het echt nodig heb ...)
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

De Electro Harmonix Big muff heerst de pan uit
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

pompompom schreef:De Electro Harmonix Big muff heerst de pan uit
heb 'm geprobeerd, klonk vet, ik mis alleen iets teveel laag bij dat pedaal, maar komt msschn omdat ik niet de russische versie had.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
spëkman
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jul 2004, 21:22

Bericht door spëkman »

k ben de big muff (russia ) gaan hale 8)
+: 60euro :shock: (boss odb3:120 euro!)
zeer goed geluid, heeft gewoon balle dat ding zonder dat je al te veel laag verliest (was wel zo met alle andere di ik probeerde behalve de odb3)
zeer stevig gebouwd, niet kapot te krijge
komt met handig houten doos :)
zeer eenvoudige bediening
-:geen netstroom aansluiting
Plaats reactie