EBS chorus of Carl Martin Bass Chorus

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

EBS chorus of Carl Martin Bass Chorus

Bericht door Fendurt »

Mensuh,
Ik wil een goeie chorus aan schaffen en denk daarbij aan een EBS chorus of de Carl Martin Bass Chorus.
Heeft er iemand ervaring met (één van) beide. En welke bevalt het beste?
Thanx voor de eventuele reactie.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
heavium
Berichten: 382
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:52

Bericht door heavium »

ben ik ook wel benieuwd naar, denk dat het echt van persoonlijke smaak afhangt wat betreft chorus, ik gebruik op dit moment nog steeds m'n oude boss ceb (eerste pedaaltje ooit gekocht !) maar kijk uit naar iets met wat meer karakter, enig idee wat peter hook zoal gebruikte qua chorus effectjes ? small clone hoorde ik ooit es....
HEAVIUM

"Kim Deal or no deal"
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13378
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik kan je niks zeggen over de huidige EBS Unichorus en die Carl Martin, maar ik wil je aanraden om ook de EBS Red Twister te proberen als je er één kunt vinden. Dit is een ouder type chorus van EBS, welke echter nog wel eens fabrieksnieuw en origineel verpakt opduikt op eBay Duitsland. Ik kocht een maand geleden een splinternieuwe voor 99 euro. Prachtig pedaal, van een klein beetje aandikking van je geluid tot een heel diep en vloeibaar chorusgeluid of een (bruikbaar en relatief subtiel) flangergeluid.

Ik gebruik de mijne voor gitaar, maar voor bas heb ik hem ook uitgebreid geprobeerd. Klinkt bijzonder mooi :)
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Bericht door Slashhead »

EBS UniChorus is een goed pedaal, alleen als je drieklank accoorden doet op de bas dan wil deze nog wel eens snel oversturen vanwege de input level. (enkele en dubbele tonen zijn geen enkel probleem) Dit probleem treedt alleen op bij actieve bassen met een hoog uitgangs signaal. Ik heb de mijne zo laag mogelijk gezet waardoor het effect minimaal is, maar toch aanwezig. Je moet het weten om het te horen...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Small Clone

Mijn favoriet en heel dicht bij Peter Hook (die een EHX Clone Theory gebruikte);
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

OK, het zal inderdaad persoonlijke smaak zijn, maar zoveel verschil zit niet tussen de Ebs en Carl M.
En de EBS is stereo en de Carl M. volgens niet en de Ebs heeft nog een flanger functie.
Maar heeft er iemand ook ervaring met de Carl Martin?
Anyone???
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

JA! ik heb de carl martin

beste chorus ooit! (jaja, smaak en dat gelul :lol:)

ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik die ebs nooit heb gehoord.
zeker het proberen waard, maar qua instel mogelijkheden zal ik toch voorkeur geven aan de carl m!

waag het niet een chorus te kopen zonder de carl martin te hebben geprobeerd :!:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Toen ik die EBS aansloot na hem thuisbezorgd kreeg, werd ik bijna week in mijn knieen.. zo'n mooie warme vloeiende chorus...?? Ik had er wel een redelijk aantal geprobeerd, maar dit sloeg alles.

EBS.. doen! Al kost 't wel wat.

Ik hoor over de Carl Martin dat ie ook erg goed klinkt, maar dat ie iets minder geschikt voor bas zou zijn.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
heavium
Berichten: 382
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:52

Bericht door heavium »

hm... ik probeer op dit moment wat demos te bekomen van de oude clone theories, de reissues, ebs chorus, rocktron tsunami of de blauwe (deep blue ofzo), visual sound h2o ...carl martin vind ik wat te duur, de meeste ehx pedaaltjes zijn goed bruikbaar voor bas ook, maar van die rocktrons of visual sound heb ik geen idee dus als er iemand in het bezit is van deze pedalen en je hebt wat tijd, neem gerust een demootje op hé :wink:
of andere chorus pedalen die onder de 200 euro blijven, btw, small clone klinkt wel mooi maar voor bas heeft hij me wat te weinig knopjes om je geluid bij te werken.
HEAVIUM

"Kim Deal or no deal"
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Het probleem is dat er niet zo veel winkels zijn die beide op voorraad hebben dus je kunt niet echt het verschil horen. :(
De Flanger functie (klinkt deze een beetje De Teng?) ga ik denk ik niet gebruiken dus ik heb de neiging om een Carl Martin te kopen.
in ieder geval qua prijs vergelijkbaar.
Ik heb trouwens laatst een Maxon chorus (grote bak) voor gitaar geleend
Tot mijn verbazing laat deze het laag geweldig door alleen was ik niet zo onder de indruk van het chorus. een beetje te mager.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

heavium schreef:hm... ik probeer op dit moment wat demos te bekomen van de oude clone theories, de reissues, ebs chorus, rocktron tsunami of de blauwe (deep blue ofzo), visual sound h2o ...carl martin vind ik wat te duur, de meeste ehx pedaaltjes zijn goed bruikbaar voor bas ook, maar van die rocktrons of visual sound heb ik geen idee dus als er iemand in het bezit is van deze pedalen en je hebt wat tijd, neem gerust een demootje op hé :wink:
of andere chorus pedalen die onder de 200 euro blijven, btw, small clone klinkt wel mooi maar voor bas heeft hij me wat te weinig knopjes om je geluid bij te werken.
Dan heb je mijn clone nooit gezien; extra opgedaan:
- Diepte knop
- Delay knop (chorus = cleane signaal + delayed signaal); hierdoor krijg je een flanger tot chorus en vibrato
- cleane blend knop
- tremolo knop

Een flanger is de mooiste chorus die er maar bestaat; de meeste mensen zetten hem nogal te hoog en dan krijg je dat jet geluid maar in een normale stand is het een hele lichte chorus die je geluid verbreed
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

De Teng schreef:Ik hoor over de Carl Martin dat ie ook erg goed klinkt, maar dat ie iets minder geschikt voor bas zou zijn.
minder geschikt voor bass? nou nee hoor!
ik gebruik hem nooit voor gitaar omdat ik hem daar niet lekker bij vind klinken.
JUIST op bas klinkt ie magisch!

ohja ik heb ook nog nooit problemen ondervonden met drieklanken spelen (wat hierboven als nadeel bij de EBS werd genoemd).
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

TC Electronics (ook uit Denemarken) maakt ook een goede chorus/flanger/pitch shifter. Kun je misschien ook nog uitproberen..
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

hmmm ben benieuwd hoe die klinkt, want die is wel voor gitaar bedoeld...

voor die prijs zou ik wel echt een chorus willen die voor bass is...

maargoed, you never know, tc el. maakt wel kwaliteitspul!
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Ga vanmiddag een EBS unichorus proberen, maar ga denk ik toch een Bass chorus van Carl Martin bestellen.
Ik zie meer functie in een dubbele chorus die je onstage met de voet kan bedienen dan dat je moet bukken om een klein schakelaartje over te halen om een flanger te kunnen gebruiken.
Moet ik alleen wel een grotere pedalcase maken (en ik had het hout al op maat.) :?
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Plaats reactie