wat voor amp+cab?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Je noemde al de Hevos 10 inch combo...die kan aardig hard voor een 10 inch combo en is niet zwaar en erg compact...maar niet de goedkoopste oplossing, maar wel een goed en degelijk combo, of het je smaak is zal je moeten proberen eventueel...
let's JayDee !
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Deze dan? viewtopic.php?f=2&t=33329" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind Glockenklang best lekker warm klinken, heb vanmiddag nog over een Soul II top gespeeld en was wel onder de indruk.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

superbas42 schreef:Je noemde al de Hevos 10 inch combo...die kan aardig hard voor een 10 inch combo en is niet zwaar en erg compact...maar niet de goedkoopste oplossing, maar wel een goed en degelijk combo, of het je smaak is zal je moeten proberen eventueel...
Hevos is inderdaad goed kwaliteit. Maar het is echt zo puur gericht op clean. En ik denk toch iets te hebben wat net iets minder netjes klinkt.
vincent136 schreef:Deze dan? viewtopic.php?f=2&t=33329" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind Glockenklang best lekker warm klinken, heb vanmiddag nog over een Soul II top gespeeld en was wel onder de indruk.
die is naar mijn idee echt te zwaar.(28kg)
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Sorry hoor, maar een 1x12 cab is alleen al zo 15-20 kilo en dat is volgens mij al licht, als je er dan ook nog eens een versterker in zet.. Het lijkt me dat zo'n passenger alles is wat je zoekt. Volgens mij komt mister vanderkley binnenkort ook met een 1x12 combo.
Misschien zo 1 erbij halen?:
Afbeelding
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Chris, dit voelt een beetje als een aanval. Ik vind de combo van 28kg te zwaar. Het is dus niet alles wat ik zoek.
Graag hoor ik constructieve reacties op de vragen die ik heb.
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Ik zal wel gek zijn maar:

Markbass is het niet.
EBS is het niet.
Tecamp is het niet.
Hevos is het niet.
Klockengang is het niet.

Stuk voor stuk toch niet het minste, en als ik dan kijk wat je tot nu toe hebt dan zou het toch echt niet misstaan (ik denk zelfs een flinke upgrade).
En niet om lullig te doen maar, stuk voor stuk meer "toon freak" dan wat je tot nu toe hebt.

En als je 28 kg echt zwaar vindt ga je het moeilijk krijgen om er dik onder te komen met een goed geluid, kwaliteit en voldoende power.
Toegegeven, het is allemaal een stuk lichter geworden, maar gewicht en kwaliteit hebben nog steeds wat met elkaar te maken.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Je hebt gelijk dat ik veeleisend overkom in dit topic. Dit komt omdat ik hier echt probeer te zoeken wat nu écht het setje/combo voor mij is, geen compromis.
En het is inderdaad een upgrade t.o.v. het yamahasetje, hoewel vooral de speakers écht goed klinken!

Eigenlijk zoek ik iets richting het geluid van een aguilar db750 met een 4x10" box eronder. Echter vind ik dat veel te veel sjouwen voor een bandrepetitie.
En de 2x10"van aguilar had echt te weinig laag naar mijn idee. Die speaker klinkt echt heel anders als de 4x10".

Ik denk na alle reactie te horen dat ik in een combo niet ga vinden wat ik zoek. Maar hoe dan toch wel in een set bestaande uit versterker en losse cabs?
Qua versterkers denk ik dan aan:
- aguilar tone hammer 500(500w, lichtgewicht, zeker weten aguilarsound)
- Genz Benz(900w, lichtgewicht, het geluid ken ik niet, maar ik hoor veel goede verhalen hierover)

En dit dan in combinatie met een stel goede speakers. Een 1x10" voor het kleine werk in combinatie met een 4x10"voor het grote werk. Of kan ik dan toch beter 2maal een 2x10" nemen. Hevos, Epifani(goede verhalen+het weegt niets), ???
Graag hoor ik verhalen over epifani, want ik heb maar weinig hierover gespeelt en het is volgens mij slecht verkrijgbaar en prijzig. Echter de keren dat ik erover speelde was het fantastisch!
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Ik zou 112 of 212 ook in gedachten houden. Een 212 komt redelijk in de buurt van een 410 qua volume, maar ze zijn net iets kleiner en vaak ook lichter. Je hebt 212 van rond de 20 kilo en dat vind ik echt heel licht. Mijnde is 28kg en dat is ook nog best goed te doen. 800watt aan power dus dat komt helemaal goed!!!

FMC 212 neo 21 kilo en ongeveer €550
FMC 112 vanaf 12 kilo en pakweg €320
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Je stelt wel heel veel eisen, en je gaat af en toe ook tegen jezelf in voor mijn gevoel.
De cleane bakken zijn te clean en de gekleurde bakken te gekleurd, lijk ik vooral te lezen in je posts. Een volwaardig combo met die kennelijk moeilijk te vinden sound die je zoekt rond de wat, 15 kg? zal echt moeilijk worden ben ik bang... Qua sound denk ik aan Eden hier (kan het ook mis hebben hoor) maar dat is over het algemeen niet echt lichtgewicht.
En de sound van een zware top en een 410 ga je gewoon niet vinden in een 110 of 112 setup, helaas.
Gebruikersavatar
Lewis
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 mei 2008, 16:40

Bericht door Lewis »

Je verhaal is soms wat tegenstrijdig maar ik denk dat ik je begrijp.
Dus:
[*]Qua geluid zoek je iets zoals Aguilar. En mag het misschien iets cleaner zijn.
[*]Je hebt het liefst een combo maar bent ook tevreden met een lichte amp en cab.

Misschien is een setup van 2 cabs van 1x12" plus een lichte versterker iets? Bijvoorbeeld 2x Aguilar SL112 of DB112 met de Aguilar Tonehammer 500. Dan kan je voor je jazz optredens 1 cab meenemen + een kratje met versterker en kabels etc. En voor je coverband 2 cabs.
--------------------------------------------
Gear:
Sandberg JM5 (lefty)
Squier Precision (lefty)
Cort B4 LH (lefty)
Hartke HA4000
Markbass Club 115h
Hughes & Kettner BK100
Tech21 Sansamp Bass Driver DI
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Misschien is een setup van 2 cabs van 1x12" plus een lichte versterker iets?
precies Rodi.
ik denk ook dat zo'n oplossing het beste compromis met de meeste flexibiliteit in het meest handzame jasje is voor je probleem.
bijna alle merken hebben tegenwoordig een lijn met 1x12-ers of evt 2x10-ers in kleine kastjes.
dan hoef je alleen nog een top te kiezen die het meest bij je smaak aansluit.
Gebruikersavatar
SlowKarma
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:39

Bericht door SlowKarma »

AER amp one, two of three?
Yo no soy tonto!
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Hallo Rodi,

Een aanval was niet mijn bedoeling, maar ik vraag me wel af wat jij nou aanvallend vond, dat ik jouw mening misschien ietwat in diskrediet bracht of het verhaal over het steekwagentje. Het laatste vind ik echt een goede oplossing en helemaal niet raar. Misschien is een 2x 1x12 combi wel een hele goede. Kan heel luid en voor veel situaties RUIM voldoende. Volgens mij hebben veel mensen hier op het forum ook een dergelijke setup, zoals gasbitarist met een markbass (licht) en 2x1x12 en bassagent met 2x1x12 van aguilar met ag500 top, ik hoor hun niet klagen.
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Bedankt voor de reacties.
@ Chris90: Dat je mijn mening in diskrediet bracht. Maar je punt is duidelijk. Ik was ook iets heftiger in mijn bericht als ik achteraf gezien eigenlijk bedoel.
@Slowkarma: ik denk dat ik toch meer in de richting van een amp+cab kan zoeken.

@PeterR:
Ik vind over het algemeen 10"speakers mooier klinken als 12"speakers. Ik zoek dus iets met 10".FMC ken ik niet zo goed. Is dat echt topkwaliteit vergelijkbaar met Hevos/aguilar/Tecamp?

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik twijfel inderdaad of ik nu ietsje kleuring wil of niet.
Wat ik wil weten of het geluid van een genzbenz 9.0 of 9.2 puur clean is of dat er ook een beetje ballen in te draaien is d.m.v. de buis in de voortrap. In filmpjes op youtube hoor ik dat hij zelfs zover gepushd kan worden dat hij overstuurd, dus ik denk het wel. Maar hier hoor ik graag de meningen over.

Als de Genzbenz dat kan, dan lijkt mij die versterker met dan een setje goede, realtief neutrale, lichtgewicht 10" cabinetten de goede weg voor mij. En dan denk ik dat 2x een 210 een betere optie is als bv een 1x10 en een 4x10.
Bijvoorbeeld:
- Epifani UL210(19kg) of de 210 uit de nieuwe DIST serie(17kg). Hier ben ik echt heel nieuwsgierig naar. Wie heeft hier ervaring mee en weet waar je dit kan proberen/kopen?
- Hevos 2x10 (22kg/20kg met zonder tweeter)
- FMC 210??

Graag hoor ik hierover jullie bevindingen wat volgens jullie een goede combi zou zijn.
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Ik speel sinds vandaag over een Eden WT550.. topje weegt maar weinig! Zoek er een lichtgewicht kastje bij en je komt al een heel eind. Eden kleur een beetje, niet extreem veel, is redelijk clean.. ik vind het lekker.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Plaats reactie