Warwick Rockbass Streamer Standard 5-string

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Warwick Rockbass Streamer Standard 5-string

Bericht door BassAgent »

Ik had gister ensemble op het conservatorium, geen bas bij me, de leenbas van school was weg en dus moest ik de bas van iemand anders lenen. Het werd een Warwick Rockbass Streamer Standard 5-string.

Toen ik hem in mijn handen kreeg dacht ik: Nou, dat is niet verkeerd! Lekker gevoel door de kleine body en goede vorm. Fijne balans, hij maakt geen rare duikelingen enz. Wat alleen wel vervelend is is de ingang op de body (als een stratocaster of zo) en niet op de zijkant, dat vind ik toch fijner. Maar goed, bas in de versterker geprikt, gewacht tot die van de Protection af was, en spelen maar. Het eerste wat me opviel was de dikke klank. Maar dan niet mooi. Ik kreeg het geluid er niet uit wat ik wilde hebben, het was het allemaal net niet. En dat kwam niet door de toonregeling, want die ken ik, is hetzelfde qua functies als op mijn Yamaha. Kortom: fijne body, minder fijne klank.

Pluspunten:
-Kleine body
-Speelt fijn
-Goede balans en vorm

Minpunten:
-Klank is niet lekker
-Niet veel variatie in klank
Laatst gewijzigd door BassAgent op 12 jan 2006, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Whetterkloat
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 sep 2005, 18:08

Bericht door Whetterkloat »

Ik zie alleen de link tussen die rockbass en het plaatje niet :?

aangezien dat geen streamer is... de rockbass streamer standaard ziet er namelijk zooooo uit: https://www.warwickrockbass.com/images/strstd2.jpg


Edit: eehhmm ok nevermind... zie net dat dat fototje je signature is ?! Als dat zo is heb ik niets gezegd :P
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Idd.. beetje verwarrend. En we hebben een hele tijd geleden afgesproken dat we geen plaatjes in de signature zouden zetten (poll over geweest, de meesten vonden het storend), dus heb ik hem even een PM gestuurd of hij hem eruit kan halen. Dat is trouwens al weer zo lang geleden dat meer dan de helft het hier (incl. BassAgent) waarschijnlijk niet mee heeft gekregen...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik heb dat niet meegekregen, dus hij is er alweer uit.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

En verwarrend was het inderdaad wel een beetje, vooral in het topic over de Slapper, waar je zei dat een headless bas bij de brug gestemd moest worden. Zie je daaronder een plaatje van een jazz met een brugkap. Huh? :lol:
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

Rockbass zijn toch de Koreaanse varianten van dure Warwicks? ik heb daar ook wel eens opgespeeld en ik vond het 3 x niks.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Rockbass is totaal niet te vergelijken met Warwick. Ik snap ook niet dat Warwick zo'n wanprodukt als budgetlijn op de markt brengt. :thumbsdown:
Boudewijn Schleijpen
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 feb 2010, 23:51

Warwick Rockbass

Bericht door Boudewijn Schleijpen »

Inderdaad, de oude Rockbassen met de enkelvoudige brug en plugin naast de brug, heeft inderdaad een shitgeluid. Maar de nieuwe Warwick Rockbass (ik heb de streamer standaard) klinkt wel erg goed en is perfect afgewerkt.
Het interessantste is de prijs: Eu 429,--
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22945
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Damn... Had nou even gewacht, dan was dit topic exact 6 jaar stil geweest...
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Plaats reactie