P-bassen: Squier CV ’50s en VM TB, Fender '51, Mike Dirnt,

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

drahkan schreef:heel lang verhaal
Ik neem de 4e mijn Squier VM TB ook wel even mee, dan kan je die op je eigen amp proberen :wink:
Gebruikersavatar
rica
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 mar 2009, 13:06

Bericht door rica »

lijkt niet, zou misschien een retro uitvoering zijn ofzo

olp mm2
ibanez AEB8
Gebruikersavatar
twistedmetal
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2011, 14:44

Bericht door twistedmetal »

Iemand enig idee hoe de BaCH '51 ('54) precision hiertegen afsteekt?? Ben op zoek naar een low budget maar toch goed bespeelbare 50's P dus dank voor de reviews die al in dit topic staan 8)
Hamer, pick, pluck, pop, pull, schrape, slap, stroke, wack and walk your strings,
Feed the song's need
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Voor het geld dat zo'n BaCH kost vind je geen betere fifties-precision. (simpelweg omdat er géén andere fifties-P's te krijgen zijn in die prijsklasse :mrgreen: )
Heb er ooit eentje bespeeld (wel met rosewood toets) en heb daar toch de nodige dosis GAS aan overgehouden. Ik wil er namelijk nog steeds eentje. Volgens mij zijn ze best vergelijkbaar met die Squiers, maar dan een pak goedkoper.
Er zijn een stuk of twee/drie forumleden die er nog steeds eentje in hun bezit hebben. Hopelijk komen die eens in dit topic langs.
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

De BaCH 54 precision is een geweldig goed ding voor het geld!

Ik heb een poosje geleden die van Hans gekocht, en ben nog steeds verbaasd over de bouwkwaliteit en de sound van de bas. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat Hans er al wat aan verspijkerd had, onder andere een brug met 4 zadels en een Seymour Duncan Quarterpounder.

Ik had ervoor ook al zo'n Squier CV 50s bespeeld, en vond de sound ervan een stuk minder, veel hoog, weinig diepte en wat vlak.
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
twistedmetal
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2011, 14:44

Bericht door twistedmetal »

Danku voor de feedback, zal dan zeker kijken of ik ook die BaCH een keer kan proberen voor ik de beslissing maak, en de prijsklasse strekt zich ook wel uit tot die squier's hoor :oops: . En als er wat dingetjes aan gesleuteld moeten/kunnen worden is dat geen probleem, mn squier p affinity hangt ook van de alternatieve onderdelen aan elkaar :wink:
Hamer, pick, pluck, pop, pull, schrape, slap, stroke, wack and walk your strings,
Feed the song's need
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik denk dat de BaCH kwa kwaliteit de Affinity''s achter zich laat. Ze zijn heel solide gebouwd. Ik heb de pup weliswaar vervangen maar de output van het stock-elementje jaagt menig andere bas het schaamrood al op de kaken. De brug van die '54 P is op zich vintage-correct met 2 zadels maar voor de afstelling en intonatie is een 4-zadels-brug gewoon prettiger.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Ik schrok me even helemaal de tering zeg, ik dacht dat Geert een nieuw topic had gemaakt. :shock:
Jack

Bericht door Jack »

Het valt niet mee om wakker te worden Cas,,, :wink:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

QPumaLocoQ schreef:Ik schrok me even helemaal de tering zeg, ik dacht dat Geert een nieuw topic had gemaakt. :shock:
Tja, voelt een beetje raar aan als zo'n topic een bump krijgt. Maar zo houden we hem ook een beetje in leven, da's toch ook mooi ?
Plaats reactie