Sterling Ray 35 by Musicman

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Boudewijn Schleijpen
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 feb 2010, 23:51

Sterling Ray 35 by Musicman

Bericht door Boudewijn Schleijpen »

door Boudewijn Schleijpen op 18 maart 2010, 14:13

Ik heb een Sterling Ray 35 aangeschaft.
Ben echt zeer tevreden over het geluid!!!
Sprankelend, warm en knorrend. Het geluid is vooral ...levendig te noemen. En hééél veel sustain. De 3 standenschakelaar geeft ook 3 totaal verschillende -bruikbare- klankbeelden.
Schakelaar naar de kop: een sound die je het beste kan gebruiken als je met plectrum speelt.
Schakelaar in het midden: warm ronkend, ideaal voor jazz,soul, rock.
Schakelaar naar de brug: scherp met veel attack, ideaal voor agressievere rockstijlen en punk.

Ik heb hem vóór aankoop nog vergeleken met de 'Sting'. ...Even zwaar en de klank ligt erg dicht in de buurt van de Sting--maar de Sting had er andere snaren op liggen. Dat is dus een beetje appels met peren vergelijken.

Optisch is er maar één verschil: de kop van de Sting is in Maple-kleur. De Sterling Ray heeft de kop in dezelfde kleur als de body--wat ik persoonlijk mooier vind.

Het grote verschil is toch wel de toonregeling:
bij de Sting kun je er veel meer MID in draaien!!!!
Maar de Sterling Ray heeft toch voldoede midden in huis. Zeker als je op je versterker de 500 Hz knop wat open draait.

Het enige minpunt --zal wel exemplarisch zijn-- is, dat de snaren in eerste instantie niet precies boven de pooltjes van het element liepen. Ik heb dit kunnen corrigeren door de zadeltjes van de brug een beetje schuin te zetten, waardoor ze wat naar links opschuiven.
Het is dus niet zoals het hoort, maar de bas functioneert verder normaal.
Het was me gewoon de reis naar Keulen (om hem om te ruilen) niet waard . Daar moet je als potentieel koper dus wel even goed naar kijken.

De bespeelbaarheid is overigens prima. De Ernie Ball snaren zijn super: soepel en vet-knorrend. Je bent wel gek als je het dubbele gaat neertellen voor zo'n Sting.
Boudewijn Schleijpen

Berichten: 6
Geregistreerd op: 21-02-2010 Omhoog
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Mods, verplaats dit even naar de testhoek afdeling..


OK! - rich
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Aparte review ook...
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10831
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

.
Laatst gewijzigd door Joey op 15 jun 2011, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik zie geen vraag?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10831
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

deevit schreef:Ik zie geen vraag?
Ik lees weer totaal verkeerd, zie het nu ook. :facepalm:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Ik heb ook een Musicman Sterling Ray 34 (naturel).
Ben ook zeer tevreden erover en heeft zeker dat echte Musicman geluid (zelfs met flats erop!)
De nek vind ik tevens ook fijner dan die van een echte stingray. Enige nadeel vind ik dat de nek niet is gelakt, maarja je kan niet alles hebben :P

Mooi basje voor weinig geld :) Deze gaat nooit meer de deur uit (alleen al voor hoe die uitziet!)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

weinig geld? 1000 euro is geen budgetbass meer IMO of zou het toch niet meer mogen zijn.
ik vind ze zelf goed. maar ik zou ze nooit nieuw kopen want voor de nieuwprijs kan je een echte tweedehands kopen.
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Ik vind 1000 euro voor een bass echt niet veel hoor :p Ik heb ook niet veel geld, maar als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt is het het driedubbel waard :).
Ik heb deze bass nu al 2 jaar denk ik (?) en heb er iets van 1000EUR voor betaald. Je doet echtwel langer dan 10 jaar met een bass oid. dat is ongeveer 100 euro per jaar dan, vind ik echt niks :P
Gebruikersavatar
phoenix555
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 jul 2010, 00:56

Bericht door phoenix555 »

Mijn stingray kostte ook 1000euro....
Voor zoveel geld zou ik wel een stingray of een 2h sterling by halen.
Musicman Stingray '93. || Gallien-Krueger 700RB-II. || Gallien Krueger MBE 212.
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

Toefes schreef: De nek vind ik tevens ook fijner dan die van een echte stingray. Enige nadeel vind ik dat de nek niet is gelakt, maarja je kan niet alles hebben :P
Ojawel hoor, de neck van de Ray35 heeft een satijnlak.
Enkel bij Musicman is de neck (behalve de classics) "unfinished".
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

basske schreef:
Toefes schreef: De nek vind ik tevens ook fijner dan die van een echte stingray. Enige nadeel vind ik dat de nek niet is gelakt, maarja je kan niet alles hebben :P
Ojawel hoor, de neck van de Ray35 heeft een satijnlak.
Enkel bij Musicman is de neck (behalve de classics) "unfinished".
Satijnlak voelt heel anders aan dan de "sticky thick gloss finish" van de Musicman Classic (of zoals de mijne)
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

De satijnlak voelt heel zacht aan en voelt zelfs aan alsof de neck behandeld werd met gunstock oil en wax ...
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Je zit een beetje tegen jezelf te lullen, heb je het door? :facepalm:
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

VanderVeen schreef:Je zit een beetje tegen jezelf te lullen, heb je het door? :facepalm:
de gedachten kwamen beetje bij beetje ... of is het toch eenzaamheid :cry:
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie