Sanders' White Funk Machine

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Sanders' White Funk Machine

Bericht door RawSprawl »

Afbeelding
Afbeelding

Bouw
Op het eerste zicht is deze bas zoals elke Precision: gebouwd met stevigheid en eenvoud in het achterhoofd. Tha Funk Machine (TFM) is daar geen uitzondering op. Wat opvalt is de onwaarschijnlijke dikke nek. Terwijl velen die blijkbaar als een tekortkoming zien, heb ik me nog nooit zo thuisgevoeld op een instrument. Het gevoel van een echt instrument in uw handen te hebben, die dan nog eens ondanks een hoge actie botersmooth speelt, is onweerstaanbaar. De nutwidth is 43 mm en vooral de diepte van de hals is om U (no pun intended, 't is waarschijnlijk een C) tegen te zeggen. Op die manier blijkt de bas echter perfect de vorm van m'n handen te ondersteunen. Om dan nog maar te zwijgen van de tone die ongetwijfeld gesteund wordt door dat grote stuk hout. De tuners zijn toonvast (eigenlijk nog niet moeten stemmen) en de rest van de hardware oogt solide (al moet ik erbij zeggen dat de element- en brugkap verhinderen daar echt een oordeel over te maken, nvdr.) Enige mankementjes: De volumepot is wat stroef en de shielding piept een beetje onder de pickguard uit. Nou ja. Dikke d'addario chromes flatwounds en ik ben een gelukkig man.

Klank
Tja. Het is ook hier een Precision. Normaliter heb je daarmee alles gezegd. Ware het niet dat dit dé Precision is. De warme, diepe klank is zo iconisch en doorleefd dat het toch al snel duidelijk wordt dat dit niet de zoveelste P-Bass is. De bijzonder responsieve pup reflecteert de indruk die je bij het akoestisch bespelen van de bas overvalt: Jamerson would have loved this baby. Of je 'r nu Motown of R&R op speelt, fingerstyle of met plectrum, de output is gebalanceerd en het gehele frequentiegamma is helder en sonorant op een krachtdadige wijze. Het is echt moeilijk te omschrijven hoe hard dit ding aan mijn tonevereisten beantwoordt. Is het het rosewood? Is het de nek? Is het de pup? In ieder geval, met slechts een VT-controls set-up, hinderende kappen en een enkele split-coil, heb ik toch het gevoel alsof je met TFM mogelijk de laatste bas hebt die je ooit nodig zou kunnen hebben.

Besluit
Sanders is een klootzak. Hij heeft nog maar net m'n 51 gereviseerd tot in de hoogst haalbare graad, maar toch zit ik nu met het gevoel alsof het helemaal voor niks was. Meer nog, vanavond ga ik TFM terugbrengen en er zo ver mogelijk van wegblijven. Als William dan slim is, leent hij 'm mij nooit meer uit. Mijn getaway car staat anders al klaar.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Leuke review.
Enneh, 'k heb die Precision ook een tijdje geleend, en die heeft toch wel een heeel grote indruk op mij gemaakt. :shock: Ondanks dat ik altijd op een Jazz speel, viel de omschakeling naar het P-profiel goed mee. Lekkere hals, een klank die staat als een huis, wat heb je nog meer nodig? 8)
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

MagicOnion schreef:wat heb je nog meer nodig? 8)
Geld!

@Raw: U heeft m'n bribe-overschrijving voor de positieve review goed ontvangen heb ik gemerkt. Amuseer u nog maar wat met TFM, ik mis ze nog niet ;)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

:worship:
was erg leuk speelgoed, al had ik er niet zolang bij (kunnen) stilgestaan. (en ook die rooie, man man :mrgreen: )
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Eigenlijk een compleet overbodige review. Zowat het halve forum heeft dat ding al in handen gehad en ik moet de eerste nog tegenkomen die er niets goeds over weet te vertellen :mrgreen:
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Sanders schreef:Amuseer u nog maar wat met TFM, ik mis ze nog niet ;)
Die jongen heeft het al zo moeilijk! Maak het nou niet erger. :wink:

Ik zag net op het nieuws een bericht van een verwilderde jongeman die een gele '51 P met een kettingzaag wilde bewerken...... Geschrokken buurtbewoners verwittigden de plaatselijke hermandad waarna deze hem wisten te overmeesteren. Vlgs de laatstse berichten is hij nu met een dwangbuis om in een speciaal beveiligde kamer opgesloten om te kalmeren.
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

RawSprawl schreef:Besluit
Sanders is een klootzak.
:lol:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Mijn ouders zijn daar al 23 jaar achter hoor :finger:
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Mooie bas! Ik heb niet alles gevolgd maar wat is het precies voor een bas? Dat kan ik niet uit je recensie halen.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Een door mezelf Vintage Correct gemaakte (december) '61RI
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Heel mooi gemaakt dan!
Haico

Bericht door Haico »

Sanders schreef:Mijn ouders zijn daar al 23 jaar achter hoor :finger:
Zelfspot is alleen maar leuk als je er zelf niet aan meedoet!
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

William, wat ik me plots afvroeg: hoe ben je aan die bas gekomen?
Puur toeval, puur geluk, of..?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Plaats reactie