2x15 & 2x10 on top....... LEKKAHHHH

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nou. Ik heb een P.A. en als je iets aanbiedt aan muzikanten dan moet dat iets speciaals zijn. Dan spelen ze er graag op. En dan is een 4x15 misschien wel iets leuks.

Ik heb er hier nu een staan. Een tweede, maar misschien wel de belangrijkste reden, is ik heb een Multitone 200 deluxe. Een basshead met 8xel34. Die is 75 cm breed. En bovenop mijn 2x15 van Peavey ziet het eruit als een waterhoofd. Nu die op de Kustom 4x15 staat ziet het er een stuk beter uit.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Maarja, ik vind 415 wel heel erg veel als PA. En de looks, tja dat hoort er dan bij, 415 lijkt mij namelijk echt gewoon overkill. Lijkt me leuk om eens te proberen, maar als PA lijkt het me niks, en wat mag die cab dan wel niet wegen?
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik bedoel dat ik backline aanbiedt. Dus een basversterker met bascabinet. En als je dan kan kiezen tussen je eigen 4x10 of je mag spelen over mijn 4x15, dan is dat voor die avond toch top? Ik heb ook 2x12, 1x15, 2x15 en dan deze 4x15.

Enne, ik heb als P.A. 4 toppen met 2 inch tweeter per top 2x15 en daar dan twee bascabinetten bij van elk 4x18. Niet om te pochen, maar dan is de verhouding er.

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Omg... Bij PA denk ik meer aan zoiets...

Afbeelding

Dat wat daar bij die Mic staat, als Vocal-PA. Zo zie ik eerder PA.... :facepalm:

Slechts mijn visie maar ik heb echt geen idee waarom iemand voor zo'n grote PA-set zou kiezen...
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Monitorspeakers heb ik ook....
Tsja.... Als je het niet weet, dan zal het je ook niet interesseren. Geeft niks....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Nicky schreef:Omg... Bij PA denk ik meer aan zoiets...

Afbeelding

Dat wat daar bij die Mic staat, als Vocal-PA. Zo zie ik eerder PA.... :facepalm:

Slechts mijn visie maar ik heb echt geen idee waarom iemand voor zo'n grote PA-set zou kiezen...
Dat zijn monitoren Nicky. De PA van Metallica is vele, vele malen groter dan die van Muziekschuur. :wink:
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

deevit schreef:
Nicky schreef:Omg... Bij PA denk ik meer aan zoiets...

Afbeelding

Dat wat daar bij die Mic staat, als Vocal-PA. Zo zie ik eerder PA.... :facepalm:

Slechts mijn visie maar ik heb echt geen idee waarom iemand voor zo'n grote PA-set zou kiezen...
Dat zijn monitoren Nicky. De PA van Metallica is vele, vele malen groter dan die van Muziekschuur. :wink:
PA en monitoring was toch hetzelfde? :oops: Anders zit ik dus verkeerd :?
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

De PA is zeg maar de installatie die zorgt dat de muziek in de zaal/arena/op het veld ook gehoord wordt. :wink:
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

deevit schreef:De PA is zeg maar de installatie die zorgt dat de muziek in de zaal/arena/op het veld ook gehoord wordt. :wink:
Aaah op die manier. Dus de boxen bv. die boven het podium ongeveer hangen vaak? Want dan vraag ik me af hoe dat dan zit, want bij veel concerten zie je achteraan het podium een grote muur vol met Marshall cabs met aan buitenzijden twee andere cabs voor de bas (lijkt mij dan) én ook nog die boxen daar boven aan het podium, hier bedoel ik dan mee;

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YdrNsrVt ... re=related[/youtube]

Hier heb je dus allemaal Marshall cabs met aan de buitenkant twee Ampeg-stacks voor de bas. Hoe werkt dat gebeuren dan? Dat lijkt mij dan geen PA omdat je dus die boxen nog erboven hebt hangen aan die staal-constructie.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Dat klopt. In de meeste gevallen zijn al die Marshalls niet aangesloten, meestal slechts een of twee. De rest komt dus niets uit, of zijn zelfs dummies (ik weet niet of het nog zo is, maar die Marshall cabs waren altijd leeg te koop, zat geen speaker in dus). Soms staat er zelfs achter die muur van Marshalls bijvoorbeeld een Vox AC30 waar een microfoon voor staat, en dan is dan wat je in de zaal hoort.
Die versterkers op het podium zijn dus als monitoring voor de muzikanten zelf, het is niet de bedoeling dat daar de zaal mee gevuld wordt. Dat geluid komt van de PA. De boxen voor James Hetfield op het plaatje zijn monitoren, waar de zang over komt en een mix van alle muzikanten (tenzij de muzikant anders wenst) zodat ze horen waar iedereen mee bezig is.

Zo ongeveer.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Aah op die manier dus. Bedankt voor de verheldering.

Op die manier kan ik wel in die 415 inkomen. Al vind ik het wel beetje vage review.. "Het is groot dus lekkah"?
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nee.

Als ik een racemotor heb met alles op de juiste plek dan zijn de prestaties van de berijder beter dan met een boss hogg.
En als je het verder niet interesseert maar alleen maar hier bent om te gallen dan......


FUCK YOU.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Muziekschuur schreef:Nee.

Als ik een racemotor heb met alles op de juiste plek dan zijn de prestaties van de berijder beter dan met een boss hogg.
En als je het verder niet interesseert maar alleen maar hier bent om te gallen dan......


FUCK YOU.
Nou nou,dat kan ook wel anders lijkt me. Beetje lange tenen?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Muziekschuur schreef:Nee.

Als ik een racemotor heb met alles op de juiste plek dan zijn de prestaties van de berijder beter dan met een boss hogg.
En als je het verder niet interesseert maar alleen maar hier bent om te gallen dan......


FUCK YOU.
Hmm.. Okee? Ik ben hier lang niet om te gallen. Ik zeg alleen dat het een vage review is, dat heet kritiek. Als je daar niet tegen kunt schrijf dan geen reviews :wink:

Ja tuurlijk, dat zal vast wel, maar dat is iets anders dan de berekening "Cabinet"+"Groot"="Lekkah". Stel nou het waren Ashdown-cabs en amps, hoe groot ze ook waren, ik vind Ashdown niet mooi klinken. Dus daar ga je al de fout in, elk merk en model heeft zijn eigen technologie en geluid wat het juist lekker kan maken. Een 115 kan net zo lekker klinken als een 415 lijkt me, zolang het je type cabs zijn waar je vind dat mooi geluid uit komt. Zo vind ik Ampegs en Trace Elliot versterkers heel lekker klinken, of ze nou 112, 212 of 115 zijn. Als het nou Ashdown was geweest dan zou ik -hoe groot de cabinets ook- het geluid niet echt lekker (of tot mijn favoriet) zetten.


En je moet niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, mij uitschelden omdat ik het een vage review is? Zoals ik al zei, als je niet tegen kritiek kan ga dan door naar het ikkanniettegenkritiekforum.nl

Ik krijg er het gevoel ook bij (ook kijkende naar je berichten algemeen) is dat het lijkt alsof je ermee wilt pronken ook... Alsof het allemaal perse groot moet.
Laatst gewijzigd door Nicky op 17 sep 2011, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Nou meneer muziekschuur, ik zou dolgraag eens mijn bas in dat geweld willen pluggen. Ik snap het wel; KABHOEOEOEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
face down in the dirt
Plaats reactie