2x15 & 2x10 on top....... LEKKAHHHH
-
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10
Nou. Ik heb een P.A. en als je iets aanbiedt aan muzikanten dan moet dat iets speciaals zijn. Dan spelen ze er graag op. En dan is een 4x15 misschien wel iets leuks.
Ik heb er hier nu een staan. Een tweede, maar misschien wel de belangrijkste reden, is ik heb een Multitone 200 deluxe. Een basshead met 8xel34. Die is 75 cm breed. En bovenop mijn 2x15 van Peavey ziet het eruit als een waterhoofd. Nu die op de Kustom 4x15 staat ziet het er een stuk beter uit.
Ik heb er hier nu een staan. Een tweede, maar misschien wel de belangrijkste reden, is ik heb een Multitone 200 deluxe. Een basshead met 8xel34. Die is 75 cm breed. En bovenop mijn 2x15 van Peavey ziet het eruit als een waterhoofd. Nu die op de Kustom 4x15 staat ziet het er een stuk beter uit.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Maarja, ik vind 415 wel heel erg veel als PA. En de looks, tja dat hoort er dan bij, 415 lijkt mij namelijk echt gewoon overkill. Lijkt me leuk om eens te proberen, maar als PA lijkt het me niks, en wat mag die cab dan wel niet wegen?
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten
www.nhendriks.nl
www.nhendriks.nl
-
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10
Ik bedoel dat ik backline aanbiedt. Dus een basversterker met bascabinet. En als je dan kan kiezen tussen je eigen 4x10 of je mag spelen over mijn 4x15, dan is dat voor die avond toch top? Ik heb ook 2x12, 1x15, 2x15 en dan deze 4x15.
Enne, ik heb als P.A. 4 toppen met 2 inch tweeter per top 2x15 en daar dan twee bascabinetten bij van elk 4x18. Niet om te pochen, maar dan is de verhouding er.
Enne, ik heb als P.A. 4 toppen met 2 inch tweeter per top 2x15 en daar dan twee bascabinetten bij van elk 4x18. Niet om te pochen, maar dan is de verhouding er.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Omg... Bij PA denk ik meer aan zoiets...
Dat wat daar bij die Mic staat, als Vocal-PA. Zo zie ik eerder PA....
Slechts mijn visie maar ik heb echt geen idee waarom iemand voor zo'n grote PA-set zou kiezen...
Dat wat daar bij die Mic staat, als Vocal-PA. Zo zie ik eerder PA....
Slechts mijn visie maar ik heb echt geen idee waarom iemand voor zo'n grote PA-set zou kiezen...
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten
www.nhendriks.nl
www.nhendriks.nl
-
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10
Dat zijn monitoren Nicky. De PA van Metallica is vele, vele malen groter dan die van Muziekschuur.Nicky schreef:Omg... Bij PA denk ik meer aan zoiets...
Dat wat daar bij die Mic staat, als Vocal-PA. Zo zie ik eerder PA....
Slechts mijn visie maar ik heb echt geen idee waarom iemand voor zo'n grote PA-set zou kiezen...
PA en monitoring was toch hetzelfde? Anders zit ik dus verkeerddeevit schreef:Dat zijn monitoren Nicky. De PA van Metallica is vele, vele malen groter dan die van Muziekschuur.Nicky schreef:Omg... Bij PA denk ik meer aan zoiets...
Dat wat daar bij die Mic staat, als Vocal-PA. Zo zie ik eerder PA....
Slechts mijn visie maar ik heb echt geen idee waarom iemand voor zo'n grote PA-set zou kiezen...
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten
www.nhendriks.nl
www.nhendriks.nl
Aaah op die manier. Dus de boxen bv. die boven het podium ongeveer hangen vaak? Want dan vraag ik me af hoe dat dan zit, want bij veel concerten zie je achteraan het podium een grote muur vol met Marshall cabs met aan buitenzijden twee andere cabs voor de bas (lijkt mij dan) én ook nog die boxen daar boven aan het podium, hier bedoel ik dan mee;deevit schreef:De PA is zeg maar de installatie die zorgt dat de muziek in de zaal/arena/op het veld ook gehoord wordt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YdrNsrVt ... re=related[/youtube]
Hier heb je dus allemaal Marshall cabs met aan de buitenkant twee Ampeg-stacks voor de bas. Hoe werkt dat gebeuren dan? Dat lijkt mij dan geen PA omdat je dus die boxen nog erboven hebt hangen aan die staal-constructie.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten
www.nhendriks.nl
www.nhendriks.nl
Dat klopt. In de meeste gevallen zijn al die Marshalls niet aangesloten, meestal slechts een of twee. De rest komt dus niets uit, of zijn zelfs dummies (ik weet niet of het nog zo is, maar die Marshall cabs waren altijd leeg te koop, zat geen speaker in dus). Soms staat er zelfs achter die muur van Marshalls bijvoorbeeld een Vox AC30 waar een microfoon voor staat, en dan is dan wat je in de zaal hoort.
Die versterkers op het podium zijn dus als monitoring voor de muzikanten zelf, het is niet de bedoeling dat daar de zaal mee gevuld wordt. Dat geluid komt van de PA. De boxen voor James Hetfield op het plaatje zijn monitoren, waar de zang over komt en een mix van alle muzikanten (tenzij de muzikant anders wenst) zodat ze horen waar iedereen mee bezig is.
Zo ongeveer.
Die versterkers op het podium zijn dus als monitoring voor de muzikanten zelf, het is niet de bedoeling dat daar de zaal mee gevuld wordt. Dat geluid komt van de PA. De boxen voor James Hetfield op het plaatje zijn monitoren, waar de zang over komt en een mix van alle muzikanten (tenzij de muzikant anders wenst) zodat ze horen waar iedereen mee bezig is.
Zo ongeveer.
Aah op die manier dus. Bedankt voor de verheldering.
Op die manier kan ik wel in die 415 inkomen. Al vind ik het wel beetje vage review.. "Het is groot dus lekkah"?
Op die manier kan ik wel in die 415 inkomen. Al vind ik het wel beetje vage review.. "Het is groot dus lekkah"?
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten
www.nhendriks.nl
www.nhendriks.nl
-
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10
Nou nou,dat kan ook wel anders lijkt me. Beetje lange tenen?Muziekschuur schreef:Nee.
Als ik een racemotor heb met alles op de juiste plek dan zijn de prestaties van de berijder beter dan met een boss hogg.
En als je het verder niet interesseert maar alleen maar hier bent om te gallen dan......
FUCK YOU.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Hmm.. Okee? Ik ben hier lang niet om te gallen. Ik zeg alleen dat het een vage review is, dat heet kritiek. Als je daar niet tegen kunt schrijf dan geen reviewsMuziekschuur schreef:Nee.
Als ik een racemotor heb met alles op de juiste plek dan zijn de prestaties van de berijder beter dan met een boss hogg.
En als je het verder niet interesseert maar alleen maar hier bent om te gallen dan......
FUCK YOU.
Ja tuurlijk, dat zal vast wel, maar dat is iets anders dan de berekening "Cabinet"+"Groot"="Lekkah". Stel nou het waren Ashdown-cabs en amps, hoe groot ze ook waren, ik vind Ashdown niet mooi klinken. Dus daar ga je al de fout in, elk merk en model heeft zijn eigen technologie en geluid wat het juist lekker kan maken. Een 115 kan net zo lekker klinken als een 415 lijkt me, zolang het je type cabs zijn waar je vind dat mooi geluid uit komt. Zo vind ik Ampegs en Trace Elliot versterkers heel lekker klinken, of ze nou 112, 212 of 115 zijn. Als het nou Ashdown was geweest dan zou ik -hoe groot de cabinets ook- het geluid niet echt lekker (of tot mijn favoriet) zetten.
En je moet niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, mij uitschelden omdat ik het een vage review is? Zoals ik al zei, als je niet tegen kritiek kan ga dan door naar het ikkanniettegenkritiekforum.nl
Ik krijg er het gevoel ook bij (ook kijkende naar je berichten algemeen) is dat het lijkt alsof je ermee wilt pronken ook... Alsof het allemaal perse groot moet.
Laatst gewijzigd door Nicky op 17 sep 2011, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten
www.nhendriks.nl
www.nhendriks.nl
- bobbelmans
- Berichten: 3931
- Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27