Rickenbacker 4001 (eind 1973)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Haico

Bericht door Haico »

Sanders schreef:Ik review alles wat ik hier in huis heb staan, gewoon, omdat het kan.

Ik ben benieuwd naar uw uiteenzeting van uw koffiezetapparaat, de vakmanschap van het nachtkastje en de klank van uw orchidee. 8) 8) 8)

Maar waarom heeft u deze Rick in huis staan? Uit de review kan ik niet opmaken dat u deze gekocht heeft. :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

leo_tender schreef:
wombatboter schreef:
Toen hij in het walhalla van de kelders van de ICP-studios stond (ben er ooit al geweest en er staat een toch wel fantastische verzameling vintage gitaren-bassen-versterkers voor de "klanten") (... ) Goed geschreven overigens, William...serieus talent voor recensies.
Toen ik las "walhalla" ben ik eens gaan google-en. Ongelofelijke collectie. Ik vond vooral de gitaren en versterkers interessant. Is dat niet die studio die even te koop heeft gestaan? Te gekke site ook. Mooie tekeningen van E.Vermeulen is dat zeker?

De studio die te koop heeft gestaan was de Jet (nog van Adamo geweest)..ICP ligt vlakbij de VUB, ben er nog gaan zwemmen in dat zwembad met de Gibson-inlay.
Ben er ooit eens binnengestapt en de flightcases van Entwistle stonden net in de gang. Mojo !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Mooi en uitgebreid verhaal (daar gaat mijn pauze.... :lol:) en wát een foto's. Is die bas nog zó mint? :shock:
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26346
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Nee, hij is zwart met een witte slagplaat, Joep, niet mint. :mrgreen:

@Wiljum, mooi verhaal, u heeft "taalent"
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Prachtige bas man, echt waar.

En HEEL goed geschreven. Zo een reviews lees ik graag.

Erg gedetailleerd en met de nodige kwinkslag.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Sanders schreef:Het brugelement is een beetje raar. Doordat er een condensator in het circuit zit (dat gele ding op de foto, bedoeld om de vroegere versterkers te beschermen tegen teveel output) is de klank erg beknepen en stil. Vergelijk het als rijden in een gloednieuwe Porsche 911 Turbo, met een rijinstructeur naast je, die de weg en snelheidsbeperkingen veel te goed kent.
Datzelfde probleem wordt hier ook genoemd bij de 4001c64.

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Plaats reactie