Orange TB500 vs. Gallien-Krueger 700rb

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
VinnieLee
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2011, 15:09

Orange TB500 vs. Gallien-Krueger 700rb

Bericht door VinnieLee »

Vorig weekend besloot mijn 6 jaar oude Yorkville 400b head zelfmoord te plegen door middel van spontane zelfontbranding, dus ben ik dringend op zoek naar een nieuwe head.

Ik ben een student die nogal krap bij kas zit (geen tijd voor een weekendjob) dus zoek ik iets rond de 600 euro.

Mijn interesse gaat vooral uit naar de Orange Terror 500 of de GK 700RB.
Meningen en ervaringen zijn altijd welkom!

De amp die ik koop gaat sowieso gecombineerd worden met ofwel een Boss ODB 3 ofwel een Sansamp RBI, dus als je ervaring hebt met deze effects in combinatie met een van de bovengenoemde amps mag je deze ook altijd delen.

PS Het genre dat ik het meeste speel varieert tussen hardrock en heavy metal. Mijn band is ongeveer een mix van Iron Maiden en Velvet Revolver dus het moet niet al te clean klinken. :wink:
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Ik heb al meerdere keren over een GK als backline gespeeld en ik moet zeggen, van alle transistor tops waar ik tot nu toe over heb gespeeld komt hier(naar mijn smaak) wel het beste geluid uit.

De Orange heb ik nog geen ervaring mee maar wat ik er tot nu toe van gehoord heb is dat hij misschien minder breed is in het geluidsspectrum als de GK maar wat hij doet, doet hij wel goed.

Ik denk dat beide versterkers wel aan uw noden kunnen voldoen en dat het uiteindelijk gaat afhangen van de eigen ervaring. Zelf testen is dus de boodschap :)
Plaats reactie