Warwick Rockbass Streamer Standard 5-snarig

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Boudewijn Schleijpen
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 feb 2010, 23:51

Warwick Rockbass Streamer Standard 5-snarig

Bericht door Boudewijn Schleijpen »

Kon ik eigenlijk best weer eens een goedkoop backup basje gebruiken...
Zat ik stomtoevallig weer eens op de site van Music Store te koekeloeren, zag ik daar wat érg goedkope basjes van Warwick.
Het was de nieuwe Rockbass-serie van Wk.
De Streamer modelletjes zagen er wel leuk uit, zeker de honey violin kleur vond ik meteen mooi. Maar dat kon natuurlijk niks zijn...voor zo'n prijsje.
Zag ik enkele dagen later op You tube toch een democlipje van dat Warwick Rockbasje....
Bleek dat op die opname dat ding toch verdraaid vetgrommend wist te klinken.
Bovendien lekker passief, dus altijd gereed als backup.
Daarenboven beslagen met Wk-huiseigen brug uit twee delen, stemmechanieken en 2 MEC humbuckers. De hals is identiek aan die van veel duurdere modellen: 3 delen maple met 2 stroken Ekanga ertussen. Met 4 schroeven aan de "massieve carolena..." body bevestigd.
Ook zaten er securitylocks op om de riem te bevestigen.

Daar ik dringend behoefte had aan een kerstcadeautje..., dacht ik ...kopen dat ding!
Per slot van rekening ging het om slechts 425,- euro.
Nou had ik al snel door dat het hier om een in China vervaardigd Wk-product ging. Uit China had ik nog niet zo lang geleden, ook een goedkoop Squier Telecaster gitaartje betrokken en dat ding overtrof echt alle verwachtingen, perfecte afwerking en toch ook nog een heel aardig geluid. En die was slechts 176,- euro!

Snel had ik 'm via UPS in huis in een heel grote Wk doos, nog eens goed verpakt in daarin een kleinere Wk doos. Ik pak het ding uit .....maar...
Tot mijn grote teleurstelling was de kleur, honey violin, totaal anders als op het fotootje op de site van MS. Veel fletser, zonder duidelijk zichtbare houtnerf. Dat was ff balen. Meteen nog gemaild met MS. Op de site van Warwick zag ik ff later echter dat hún honey violin kleur daarmee wel overeen kwam.
Maar ...mét dat ik het ding beter aanschouwde en in m'n handen pakte, viel me op, hoe geweldig goed dit instrument was afgewerkt. Geen enkel braampje aan een fret of iets van dien aard. Meteen al goed afgesteld.

Er op spelend kwam ik tot de conclusie dat ik een heel fijn basgitaartje in huis had gehaald:
Veel punch; strakke B-snaar; heerlijk makkelijk bespeelbaar; fijne Wk grom; bij aanslaan bij de brug een vette jazzy knor; heerlijk in balans hangend, hoewel de body toch erg licht is in verhouding tot de hals; Prima nauwkeurige kraakvrije potmeters; twee volumeknoppen elk per element en een trebleregelaar. Waarmee heel wat variatie uit de paralelgeschakelde elementen te halen is.; fijnwerkende stemmechanieken. En last but not least een heerlijk crispy slap geluid!
Ik zal 'm gebruiken als backup-bas maar zeker ook als thuisoefenbas zodat ik de dure snaren op m'n Ibanez Prestige en m'n Sterling ray35 kan sparen voor een optreden of goeie repetitie.
Blijf ik alleen met de vraag zitten: wat is carolena hout?

Door
Boudewijn Schleijpen
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Boudewijn Schleijpen schreef: Blijf ik alleen met de vraag zitten: wat is carolena hout?
Googelen jongen, googelen ... :wink:

https://forum.warwick.de/17-rockbass/104 ... nd-up.html

Denneboom dus.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22945
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Dat zou dan een grenenbody zijn??? Da's wel een zwaar basje dan of niet?
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
kaneelbagel
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 aug 2011, 17:52

Bericht door kaneelbagel »

het is een soort denne hout als het goed is
ik heb het oudere model van de rockbass streamer 5 string
is verrassend licht
Warwick Streamer LX-4
Warwick Vampyre SN-4
Warwick Corvette $$-5 CS
Jack

Bericht door Jack »

Even heel erg kort door de bocht, waar blijft de foto van die bas.. :?
kaneelbagel
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 aug 2011, 17:52

Bericht door kaneelbagel »

nou.. ik heb zelf zoals in eerdere post aangegeven de oudere versie van de rockbass streamer 5 string(was maar 191 euro omdat ze van de linkshandige modellen af moesten)
en moet zeggen dat die een minder strakke B snaar heeft.. zal wel aan die brug liggen, moet echt een keer een nieuwe versie uitproberen vind die ook mooier
Warwick Streamer LX-4
Warwick Vampyre SN-4
Warwick Corvette $$-5 CS
Plaats reactie