Het grote ik ga voor Ellio Martina! topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Het grote ik ga voor Ellio Martina! topic

Bericht door heskez »

Ik waag het erop. Een topic met louter bassen van de bouwer Ellio Martina. Het zullen er niet veel zijn op het forum maar ik ben er wel benieuwd naar.
Ik heb zelf een EM Forza 5 in een wat luxe uitvoering.
Geluidsamples:

Finger
Slap

Afbeelding
Laatst gewijzigd door heskez op 21 jan 2012, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-- It's the hat that keeps the funk --
Balance
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:01

Bericht door Balance »

Mooi!

Bij deze mijn wat minder luxe versie(wel met OBP-3 preamp):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Lange tijd eentje willen kopen, is er nooit meer van gekomen. Let op! Prijzen in guldens... :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

@Balance: Ah, dat lijkt wel de standaard Forza uitvoering die toen ooit voor de Bassconnection in Hilversum is gebouwd, die vind ik ook geweldig overigens! Behalve de top en hals is er verder niet verschil met die van mij. Ja, de body vorm denk ik ook wel en ik heb dan weer geen ingebouwde pre-amp erin zitten.

@Charlie: DIe prijzen komen volgens mij nog wel redelijk overeen, alleen zul je van die "f" even een "e" moeten maken.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Mijn linkshandige Forza, met optionele 24-frets hals en achteraf ingebouwde Aguilar OBP-3. De schakelaar is van de coiltap, de actief/passief switch en mid frequency selector zijn push-pull pots.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

@LeftyJ: Fraaie bas Jeroen! Is het ongeveer dezelfde (behalve dat het een lefty is) als die van balance?
Grappig dat jullie er allebei een OPB-preamp in hebben zitten, ik vind die van mij vooralsnog genoeg peut hebben, maar heb wel met de gedachte zitten te spelen er ook eentje in te zetten.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Was overigens een voortreffelijk instrument, Heskez.
Echt één van de beste bassen op de meeting.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Dankjewel Geert, ik moet ook zeker zeggen dat ik vrij verbaasd was over de geluiden die jij eruit wist te toveren.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Dat zullen die rijstkoeken geweest zijn die ik onderweg gegeten had... :oops:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Mooi topic, heb zelf ooit op een Amigo met padoek top gespeeld. Dat was het meest GAS-waardige moment ooit voor mij, wat een top sound.
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

heskez schreef:Grappig dat jullie er allebei een OPB-preamp in hebben zitten, ik vind die van mij vooralsnog genoeg peut hebben, maar heb wel met de gedachte zitten te spelen er ook eentje in te zetten.
Die zat er al in toen ik de bas kocht. Ik vind 'm erg fijn klinken en de EQ is heel bruikbaar, maar ik moet je zeggen dat ik er weinig mee doe. Ik draai soms wat laag bij, maar verder varieer ik alleen met de panpot en de coiltap voor meer windingen op het brugelement. Vooral die laatste is echt een te gekke feature! Daarmee schakel je de elementen van ongeveer 7200 naar 9200 windingen, voor meer output en meer mids.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Chris90 schreef:Mooi topic, heb zelf ooit op een Amigo met padoek top gespeeld. Dat was het meest GAS-waardige moment ooit voor mij, wat een top sound.
Maar in vergelijking met een Warwick?
-- It's the hat that keeps the funk --
Balance
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:01

Bericht door Balance »

Grappig dat jullie er allebei een OPB-preamp in hebben zitten, ik vind die van mij vooralsnog genoeg peut hebben, maar heb wel met de gedachte zitten te spelen er ook eentje in te zetten.
Ik heb 'm er zelf ingezet: met wat extra laag en midden klinkt het allemaal net even wat pittiger. Kan best zijn dat jouw bas door de andere houtsoorten dat helemaal niet nodig heeft.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Geluidsamples staan nu ook online. Ik heb ze maar gelijk bij de openingspost gezet. Wel een beetje geratel op de opnames te horen want er lagen net nieuwe snaren op.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

wombatboter schreef:Was overigens een voortreffelijk instrument, Heskez.
Echt één van de beste bassen op de meeting.
Grappig... Heb die bas ook bespeeld op de meeting, maar ik kon er echt niks mee aan. Het voelde op een manier gewoon niet lekker, kon er ook niet echt een lekker geluid uit halen. Blijft toch persoonlijk. :)
Plaats reactie