Het grote HIWATT / MYWATT topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Livius schreef:Hoe klinken die HIWATT/MYWATT amps eigenlijk als ze beginnen te oversturen? Ik heb namelijk pas een oude full-tube head gekocht (Winston BA 200; gemaakt door Echolette in 1969) maar vanaf dat hij over't randje zou moeten gaan, komt er alleen een heel vieze, over the top, fuzzklank uit, wat zowel m'n oren als m'n speakers niet zo tof vinden.. Kapot?

Kan veel betekenen maar zoals je beschijft klinkt het als een fout. Bias denk ik dan aan, kapotte buizen of kapotte speakers.......
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

tik es tegen de buizen terwijl hij aanstaat.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Livius
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 aug 2009, 18:44

Bericht door Livius »

En wat zou ik dan (niet) moeten horen?
Livius
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 aug 2009, 18:44

Bericht door Livius »

dejohan schreef:Kan je anders eens een soundsample posten? .
Samples en meer in nieuw topic : https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=29297" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Omdat dit topic misschien ook wel eens een *bump* verdient, en omdat er een nieuwe Hiwatt combo op de markt komt:

Afbeelding

Voor info: KLIK
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Ik had het al van Chris gehoord. Ben erg benieuwd naar de sound!
De looks had ik wel iets anders verwacht. Het is nu als een hoofd direct op een lichaam zonder nek er tussen...

Foto van Chris van de Namm:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik hoop dat ze beter zijn dan de andere nieuwere HiWatts.......

heb er laatst een paar binnen gehad steeds met dezelfde klachten........ en iedere keer bleken het de heater spanningen te zijn die de amp de das om deden........Zelfs op de hogere voltage standen kwamen de heater spanningen ongeladen (dus zonder de buizen erin) niet boven de 5.9VAC (normaal is dat ongeveer 6.3.V); geladen dropten ze tot 5.6V wat te laag is,.......

Buizen slijten hierdoor erg snel / gaan gewoon erg snel kapot. Paar mailtjes naar HiWatt maar die reageren niet. HiWatts zijn allemaal tweedehands........
marijnslot
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:06

Bericht door marijnslot »

Welke type hiwatts bedoel dan je, Rogier?
Ik heb zon dr201 reissue (deze is ook wel eens bij jou op bezoek geweest).
Valt deze daar ook tussen of bedoel je meer de maxwatt en de high gains?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Die laatste

De DR was toen prima!

Had bij deze laatste HiWatts toen een beetje dat Orange gevoel; de PCB's iig waren identiek aan de Orange PCB's dus het kan goed dat ze samen werken oid
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

heeft orange hetzelfde probleem dan ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

A-lex schreef:heeft orange hetzelfde probleem dan ?
Ik heb pas 1 Orange op dat probleem kunnen betrappen dus om dat nu op alles te laten gelden...... nee...... maar de kwaliteit van deze PCB's waren om te huilen (zeker icm de underpowered trafo's en zo)........

Ik vind het jammer dat een merk als HiWatt gewoon zulk werk aflevert..........
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Dat is inderdaad zonde, zeker als je dan bedenkt dat je toch genoeg geld betaalt in ruil voor hopelijk wat kwaliteit.
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

Bernardduur schreef:
A-lex schreef:heeft orange hetzelfde probleem dan ?
Ik heb pas 1 Orange op dat probleem kunnen betrappen dus om dat nu op alles te laten gelden...... nee...... maar de kwaliteit van deze PCB's waren om te huilen (zeker icm de underpowered trafo's en zo)........

Ik vind het jammer dat een merk als HiWatt gewoon zulk werk aflevert..........
is omdat ik iets gelezen had over problemen met een orange met pcb op de site van electric amp.
blijkbaar toch niet de beste bouwmethode voor een buizenversterker !
maar wel de goedkoopste zeker ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Oh, dat zeker! De onderdelen gebruikt in deze amps zijn vaak niet bestand tegen langdurig gebruikt maar zullen het op de korte termijn prima houden........ Dat icm bv buisvoeten die op de PCB zijn gemonteerd (veel druk op de PCB bij wisselen van buizen) en een trafo die eigenlijk niet bestand is voor de druk die deze amps leveren........

Maar dat roep ik eigenlijk al jaren :)
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Ik kan er naast zitten, maar zijn niet alle moderne Hiwatts ptp en alleen de 80s en 90s versies pcb?

Ik heb goed contact met Hiwatt en altijd binnen het uur mail. Laat maar weten als je iets wilt weten ofzo.

Slechte phonefoto van mij, maar ik heb inmiddels betere gekregen van Hiwatt. het uiterlijk is even wennen ja. De knoppenwinkel wordt nog iets anders qua volgorde en ik heb geopperd een top te maken. Gaan ze misschien doen. Prototype komt iig mijn kant uit voor een test.
Plaats reactie