Jaydee Supernatural

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Jaydee Supernatural

Bericht door superbas42 »

Ik heb een Jaydee supernatural series III, met als verschil is dat de body een inch kleiner in vorm is, en hem wat lichter maakt dan de series I, waar het merk toen mee bekent werd, oa veel gebruikt bij level 42. Normaal weegt ie bijna 7 kilo, die series III is lichter, wel zwaar, maar goed in balans, je merkt er niet veel van.
De bespeelbaarheid is uitmuntend, net als de hals, je kan hem met een standaard -dikte snaren afstellen met maar 2 mm tussen frets en snaar, gemeten op de plek op het einde van de hals, bij de elementen, zonder noemenswaardig aanlopen van de snaren.

hij heeft en 3 bands toonregeling, een actief/passief schakelaar, volume, mater tone,en een draaiknop voor de elementen, dit zijn enkelspoels elementen, maar met een elementje ernaast om brom enzo tegen te gaan, hij bromt en ruist ook absoluut niet, ook niet bij veel volume, dat deden de oudere wel een beetje.
De elementen zitten in en houten case , 2 elementen op de bas.
Het geluid ervan is apart....alleen een Jaydee klinkt zo, erg duideluik en helder....moet je wel anspreken...is wel veelzijdig in geluid....wel een beetje een actief geluid, niet echt " een woody tone "
schaller stemmechanieken...enmaal gestemd kan je er bijna de avond op spelen zonder na te stemmen.
Hij is goed afgewerkt...wordt ook per stuk met de hand gebouwd, ze maken alles zelf...alleen de schaller mechanieken niet, voor de rest goede houtsoorten... en degelijke mechanische dingen zoals de brug...een alles wat je wil kan in principe

Nadelen?

De prijs...
elementen in hout....zal ooit wel slijten van je vingers enzo.
2 batterijen van 9 volt
voor sommige mischien het gewicht
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Heb ooit een JayDee supernatural gehad, maar heb 'm toendertijd ingeruild voor mijn eerste Status Graphite. Dit omdat de hals continue krom trok, en een grafiete hals dit dus echt niet doet.

Op den duur trad ik met die JayDee op met een imbussleutel op mijn versterker, voor de zekerheid, voor als tie weer eens van de wijs raakte.

Uiteraard heb ik er nog steeds spijt van dat ik 'm weg heb gedaan, het was de mooiste bas die ik ooit heb gehad. De juiste kop, hals en body verhouding. En die houte elementkappen zijn toch het mooiste wat er is.

Ach, ik begin weer te brabbelen.... excuses....
Plaats reactie