Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Jack

Bericht door Jack »

Hij had dus beter die andere bas kunnen vast hebben. :wink:
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

fretless ripper kopie basje (ik vermoed melody) dat verbouwd is geweest (oud element+ slagplaat verwijderd en de bas voorzien van een nieuw topje+ nieuwe brug).
Afbeelding

en zo een brug zit er op :jam:
Afbeelding
:shock:
Jack

Bericht door Jack »

Stoer ding.. :thumbsup:
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

YEP, LEUK :d!
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
disintegration
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 nov 2007, 19:47

Bericht door disintegration »

Afbeelding

Nooit meer over rondslingerende werkpaarden struikelen
all the nothing you want
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

MaartenV schreef:zorgen dat je nog iets meer merkt van het J-element. Op dit moment vind ik de P redelijk overheersend. Niet erg, gewoon een constatering.
Dit was mij ook opgevallen, maar bij andere RS924's had ik hetzelfde. Aard van het beestje denk ik..
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Zo'n splitcoil heeft van nature ook fors meer output en volume. Wil je écht genoeg tegenwicht kunnen bieden, dan is een stacked singlecoil in de brugpositie een idee. Dat heeft bovendien het toegevoegde voordeel dat alledrie de posities van de schakelaar humcancelling worden, in plaats van alleen het halselement solo. Maar ik laat mijn RS924 zelf lekker zoals ie is, ik vind het brugelement wat er standaard in zit al geweldig klinken :)
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Hij klinkt veel te lekker om eraan te klooien. (If it ain't broken...) En tenslotte gaat het om het :rock2:
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Brendon1470
Berichten: 257
Lid geworden op: 16 mar 2008, 11:52

Bericht door Brendon1470 »

Afbeelding onlangs gekocht: Fender Jazz Bass (Mexico) plaatje is van het internet
Dr.Zebra (Band)
DR. ZEBRA EP ----- SOUNDCLOUD LINK
Mijn Youtube Channel
Squier Korea '96
Bass Collection SB330
Bass Collection SB300 x2

Gallien Krueger MB500
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

MaartenV schreef:Hij klinkt veel te lekker om eraan te klooien. (If it ain't broken...) En tenslotte gaat het om het :rock2:
Je kunt werken met de hoogte van de elementen en met de pooltjes. Bij mij is-ie redelijk in balans.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

TC Hall Of Fame + Flashback + Corona, gesigneerd door White Lies. Nou ken ik die hele band niet, maar de prijs die ik ervoor betaald heb vond ik niet verkeerd.
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Bericht door Jeroen.D »

Hoe bevalt de Jazz je Brendon. :)
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Pueblo schreef:fretless ripper kopie basje (ik vermoed melody) dat verbouwd is geweest (oud element+ slagplaat verwijderd en de bas voorzien van een nieuw topje+ nieuwe brug).
Afbeelding
Hier heb ik ook nog naar gekeken om m'n fretless Grabber te backuppen! Leuk ding, gefeliciteerd!!
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Deze Carvin LB75 gaat dit weekend naar me op de post:

Afbeelding

Afbeelding

Het is zo ongeveer de simpelste vorm van deze bas, gewoon in een dekkende kleur en met dot-inlays, maar wel een doorlopende 1-piece maple neck met ash wings, ebben toets, Hipshot brug, en dezelfde pickups (maar dan vijfsnarig) als in mijn B4 maar dan met een actieve 3-bands toonregeling.

Ik vind het beslist geen mooie bas, maar het is wel een bas waar ik al heel lang nieuwsgierig naar ben, mede dankzij de goede ervaringen met mijn Carvin B4 (echt ongelooflijk veel bas voor de 230 pond die ik daarvoor betaalde). Ik zie regelmatig linkshandige LB75's voor lage prijzen op eBay in de USA maar deze was nóg goedkoper en nog dichter bij huis ook: 275 Pond in Engeland. Daar wil ik de gok wel voor wagen. Bevalt ie, dan moet ik misschien eens op zoek naar een sjieker exemplaar zoals deze. En anders ga ik 'm voor dezelfde prijs die ik betaal ook wel weer kwijtraken. Leuk experiment! :)
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

Dirk schreef: Hier heb ik ook nog naar gekeken om m'n fretless Grabber te backuppen! Leuk ding, gefeliciteerd!!
thanks, de bas ligt helaas nog bij mijn zus in Nederland, vermoedelijk zal ik ze zelf pas eind volgende week in handen krijgen.

de oorspronkelijke toestand vind ik ook best leuk (als die er uit zag zoals ik denk,maar de vorige eigenaar zei dat het oude element niet goed was, die heeft hij vervangen door een dimarzio (denk ik) )

Afbeelding
:shock:
Plaats reactie