Het grote Status Graphite topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13408
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Cool! En ongebruikelijk, met twee pickups! Nog niet eerder gezien.
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

LeftyJ schreef:Cool! En ongebruikelijk, met twee pickups! Nog niet eerder gezien.
Misschien wel cool, maar ik vind het wel de lelijkste Status die ik ooit gezien heb.... (sorry Hummel.. :oops: )
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

dan ben je deze beslist ff vergeten....


Afbeelding

geen dank voor de herinnering m8. :wink:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Die Streamliners vind ik wel echt geweldig! Zo'n Shark dan weer niet bepaald...
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Jack schreef:JohnBob kom maar weer boven water..(we hebben je nodig hier.)
Ben boven water....sorry guys.
Na een hele lange drukke periode nu eindelijk weer tijd om er helemaal in te duiken.
(in het bassen bedoel ik)
En deze keer ga ik niet meer mijn bassen onder het stof laten komen door werk en weet ik wat nog allemaal.
Bij deze dus mijn "rentree".
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23025
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Welkom thuis!!!! :knuffel:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Jack

Bericht door Jack »

Welkom terug JB, je werd gemist. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Het grote Status Graphite topic

Bericht door johnbob »

Fijn om te horen... :jaaaaa:
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Rieno schreef:Die Streamliners vind ik wel echt geweldig! Zo'n Shark dan weer niet bepaald...
Ik vind die Streamlines idd ook niet echt fraai. Maar als ik moest kiezen tussen een Shark en een Streamliner dan liever een Streamliner.

Overigens vind ik de nieuwe S2 Classics ook niet echt heel erg mooi. Geef mij maar een oude SII. Ik vind vooral de oude brug en het tuningsysteem veel fraaier.

Afbeelding

Afbeelding
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Ik speel nu sinds een aantal weken live met de SII en wat ontzettend lachen is, is dat ik al een aantal keer na afloop een aantal mensen op het podium kreeg die zich oprecht afvroegen hoe ik die bas nou toch zou stemmen.

Leuk toch zoveel belangstelling voor je bas? (is me met m'n Sandberg nog nooit overkomen)
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7609
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Was dit draadje eerder nog niet tegengekomen, maar mijn eerste serieuze bas was een status 3000 viersnarig. Speelde er te weinig meer op toen ik mijn vijfsnarige vigier kocht. Zou graag nog eens een headless status kopen (maar dan we l vijfsnarig)
Maar ten aanzien van de opmerkingen over headless, ik heb een aantal keer op mijn verjaardag een uit karton geknipte kop gekregen die ik er dan aan moest plakken, iedereen vond het een raar gezicht. Zelf vond ik het briljant, nooit ontstemmen, lekker compact, goed systeem.Vind het er ook echt tof uitzien zo'n headless.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Los van het voordeel dat deze bassen nauwelijks ontstemmen, is de snaarspanning.
Bij gebruik van de zelfde snaren voor een headless als headed bass hebben headed basses een hogere snaarspanning.
Een headless bast soepeler omdat de snaren opgesloten zitten tussen de 0-fret en de brug.
Bij bending merk je het al helemaal...een hele toon benden gaat makkelijker omdat je het stuk snaar achter de kam niet hoeft mee te nemen.
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

Jarno schreef:ik heb een aantal keer op mijn verjaardag een uit karton geknipte kop gekregen die ik er dan aan moest plakken
Whaaahaaa :worship:
Jarno schreef:iedereen vond het een raar gezicht.
Heerlijk.......met mijn headless SII nog nooit zoveel aandacht gekregen :dance:
Jarno schreef:Vind het er ook echt tof uitzien zo'n headless.
+1
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
asaly
Berichten: 214
Lid geworden op: 09 dec 2008, 07:53

Bericht door asaly »

johnbob schreef:Bij bending merk je het al helemaal...een hele toon benden gaat makkelijker omdat je het stuk snaar achter de kam niet hoeft mee te nemen.
Wt bedoel jij met bending? Heb jij een bendwel dan?
Gear: Status S2 Matrix, Yamaha TRB-5, Markbass CMD 102 P, Vox Amplug Bass
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Benden van de snaar naar boven (of naar beneden) op de toets ;) Als je dan nog een heel stuk snaar achter de kam naar de stemmechanieken hebt lopen, moet je daar mee moeite voor doen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie