Het grote HIWATT / MYWATT topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
rik1990
Berichten: 119
Lid geworden op: 23 dec 2010, 19:56

Bericht door rik1990 »

Oke, maar doe ik dan achterop de paralel out doorlussen naar de briliant input.
En kan dit met patchkabel zoals op pedalboard (gitaarkabel) of speaker kabel?

Of werkt dit anders?
marijnslot
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:06

Bericht door marijnslot »

Muziekschuur schreef:Je preamp kan dan de eindversterker makkelijker in de oversturing drukken.
Volgens mij is dit niet helemaal waar... Het is geloof ik meer je preamp die het signaal overstuurd de eindtrap in stuurt.
rik1990 schreef:Oke, maar doe ik dan achterop de paralel out doorlussen naar de briliant input.
En kan dit met patchkabel zoals op pedalboard (gitaarkabel) of speaker kabel?

Of werkt dit anders?
Dit werkt anders... Je hebt voorop de amp 4 inputs, je gebruikt 1 input om je gitaarkabel in te steken en vervolgens een jumpercable om de andere input van het zelfde kanaal door te lussen naar het tweede kanaal.
Laatst gewijzigd door marijnslot op 18 jan 2013, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
marijnslot
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:06

Bericht door marijnslot »

Een foto ter verduidelijking!
https://www.avenuenguitars.com/wp-conten ... G_2046.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
rik1990
Berichten: 119
Lid geworden op: 23 dec 2010, 19:56

Bericht door rik1990 »

Top! bedankt Marijn.

Mag dat gewone simpele patchkabel zijn?

https://www.aliexpress.com/item-img/6-Mu ... 22811.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
5zbass
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009, 22:32

Bericht door 5zbass »

Ja, meer moet dat niet zijn.
marijnslot
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:06

Bericht door marijnslot »

Gewone patchkabel inderdaad
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

Bbbbbbuuuummp. Is er hier nog iemand die een Mywatt 100/200 heeft staan die ik een keer zou mogen proberen? Het lijken me hele gave amps en de keren dat ik over een Hiwatt heb gespeeld was het te gek maar dat is alweer bijna 4/5 jaar geleden. Dus als iemand er nog een heeft, stuur even een PB!
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Ik gebruik een MYWATT 200. Wil hem misschien ook nog wel verkopen voor een goede prijs.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Waarom? Wat zonde!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

Watt schreef:Ik gebruik een MYWATT 200. Wil hem misschien ook nog wel verkopen voor een goede prijs.
Je hebt PB!
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Watt schreef:Ik gebruik een MYWATT 200. Wil hem misschien ook nog wel verkopen voor een goede prijs.
Wat is een goede prijs? Misschien wel interessant als backup voor mijn sound city DR201
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

@ tjoepatjoep

In Van Beukenstein had ik wat kleuring nodig. In mijn huidige band minder. Ik mis het warme en eerlijke geluid van een Hevos amp waar ik jaren over speelde.
Ik ben niet van "het moet door de mix heen prikken". Een bas moet dragen en gedefinieerd klinken in mijn optiek. De Hevos 400d is ook een stuk lichter.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Logisch verhaal! Al dacht ik juist dat de Mywatt als HIWATT kloon weinig kleuring zou geven...?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
marijnslot
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:06

Bericht door marijnslot »

Ik vind zelf een hiwatt (en dus waarschijnlijk Mywatt) toch zeker wel kleuring geven. Niet in de zin van drive, maar heeft toch zeker wel zijn eigen kenmerkende sound. Clean betekent niet altijd meteen zonder kleuring.
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

De Hevos is ook niet clean, maar juist rond en warm. Zoals eerder gezegd: De MyWatt is vooral ook een stuk zwaarder en kleurt toch anders in het midden.
De 400D Hevos in combinatie met een Hevos 2x10 en 1x15 powerset klinkt in iedere zaal/ruimte goed. Ik gebruikte de toonregeling sporadisch.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Plaats reactie