Het Grote Peavey Topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Jack schreef:Maar als je de 2 kasten aan elkaar hangt, dan staan ze meen ik toch in serie,,
Op de meeste kasten zijn de aansluitingen parallel. Serie komt zelden voor; ik heb het eigenlijk nog nooit gezien.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Jack

Bericht door Jack »

Dan gaat inderdaad de vlieger niet op, en kan mijn opmerking als foutief gezien worden.

My Bad.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

No big deal!

Ik denk dat het voor veel mensen onduidelijk is.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

AmericanIdiot schreef:
Jack schreef:Maar als je de 2 kasten aan elkaar hangt, dan staan ze meen ik toch in serie,,
Op de meeste kasten zijn de aansluitingen parallel. Serie komt zelden voor; ik heb het eigenlijk nog nooit gezien.
Om 2 speakerkasten in serie te zetten moet een driehoek-kabel maken. Ik heb het ooit gedaan om met 2 4-ohms kasten op 8 ohm te draaien.

Je krijgt dan:
+ van de amp --> + van speaker 1,
- van speaker 1 --> + van speaker 2,
- van speaker 2 --> - van amp.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Dat 2 kasten van 4 ohm samen 2 ohm maken wist ik, het ging mij er dus om of ik de amp op 4 ohm kan laten draaien. Tot nu toe geen bezwaren dus?
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Nee.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

Bericht door Srallar »

Okay, hier mijn bevindingen van de peavey tvx210 even: Afgelopen maandag icm mijn tvx410 gebruikt op de rep. Eerst indruk: verry nice! Bas kwam lekker vol, doch helder door en mijn volume staat amper op 2 a 3 (T-max)

Echter,het ding houdt het precies niet lang uit => vandaag thuis aan het spelen op de 210 en merkte op dat één speaker ineens kraakt/trilt (klinkt alsof er een stuk karton tegen een speaker trilt).
:?

Het wordt eentje voor retour.
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Srallar schreef:Okay, hier mijn bevindingen van de peavey tvx210 even: Afgelopen maandag icm mijn tvx410 gebruikt op de rep. Eerst indruk: verry nice! Bas kwam lekker vol, doch helder door en mijn volume staat amper op 2 a 3 (T-max)

Echter,het ding houdt het precies niet lang uit => vandaag thuis aan het spelen op de 210 en merkte op dat één speaker ineens kraakt/trilt (klinkt alsof er een stuk karton tegen een speaker trilt).
:?

Het wordt eentje voor retour.
Mja, dat kan wel kloppen. de 4x10 is 350 RMS, de 2x10 175 RMS. Ik had op mijn eindversterker de 2x10 ook altijd wat minder ver open staan dan de 4x10.
Met je T-Max heb je niet de mogelijkheid om de een harder/zachter dan de ander te zetten...
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Srallar schreef:vandaag thuis aan het spelen op de 210 en merkte op dat één speaker ineens kraakt/trilt (klinkt alsof er een stuk karton tegen een speaker trilt).
:?
Stofkap op de conus die los zit? Heb ik ook vaker gehad, kun je zo weer vastlijmen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

Bericht door Srallar »

Daar waag ik me zelf niet aan. De prul gaat gewoon retour!
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Gewoon een tweede TVX 410 en opgelost :wink:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

Bericht door Srallar »

Ludo, ga ik doen, ......, als gij mijn roady wilt worden 8)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

heb sinds kort een band die op een zolder repeteert en de laatste keren heb ik telkens mn 12" VdK cab de steile trap op gesleept, maar dat grapje begint langzaam oud te worden.
dus heb ik net een hele ouwe Peavey 15" TNT extensie cab van zolder gehaald en ff ad Little Mark gehangen om te kijken of die nog werkt en al.

wat blijkt: dat ding klinkt top! :mrgreen:

tuurlijk, tis geen VdK en hij heeft de bekende Peavey "middy" sound maar toch, het werkt en klinkt vol en punchy.
meer dan voldoende om lekker te kunnen repeteren.

de 4ohm cab is trouwens net zo smal als een TNT combo en even hoog en het weegt verdorie ook bijna hetzelfde!
het wordt dus nog een hele klus om hem die trap op te krijgen, maar als het er staat dan blijft het er ook.
scabiosa
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mar 2013, 12:12

Bericht door scabiosa »

heeft iemand ervaring met de peavey 1516?

één 15' black widow and 2 8' scorpion speakers of zo.
Elk "kanaal" goed voor 200w, samen 400.
Telkens 4 ohm

Lijkt me op zich wel een interessant cabinet. Alleen vraag ik me af wat die 8' speakertjes zullen geven. Want ik wil er vooral heel HARD en ZWAAR op spelen! :twisted:
Gebruikersavatar
Michiel W
Michiel Wie?
Berichten: 2261
Lid geworden op: 02 feb 2009, 21:06

Bericht door Michiel W »

Het lijkt erop dat ik het onmogelijke mogelijk heb gemaakt en mijn Peavey TNT115 bijna kapot heb gespeeld. Afgelopen repetitie had ik meerdere keren dat mijn geluid meerdere keren wegviel, zachter werd of wat begon te kraken. Het ligt in ieder geval niet aan effecten of kabels. Ik dacht even dat het de bas was, maar een paar uur spelen op m'n Orange bracht geen problemen met zich mee. Iemand een idee hoe ik het best kan testen waar het probleem precies zit, wat het kan zijn en hoe het op te lossen is?
Goedemorgen/goedemiddag/goede avond (doorhalen wat niet van toepassing is)
Plaats reactie