Meningen over aktieve monitors < €150

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Met vertoon van een factuur op naam krijgen we 3/4de van de prijs terug, als je een factuur toon van een vorige koper, komt een discussie om de prijs nog meer te drukken.

En daarbij komt nog dat de Tannoy niet tweedehands te vinden zijn :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Ik krijg niet zelden 90-100% terug van iets wat ik tweedehands gekocht heb.. Op mijn passieve Tannoys die ik nieuw gekocht had minder dan 50%.. ;)

Maar als jij er een goed gevoel over hebt, is het natuurlijk prima. Ik heb vorig jaar ook nog een top nieuw gekocht omdat 'ie tweedehands amper te krijgen is.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ja, het is eerder dat. Ik vond veel KRK R5G2 te koop omdat deze ook veel verkocht zijn geweest. Een set M-audio en een set Yamaha HS50. Maar intussen had ik door de possitieve reviews mijn zinnen al gezet op de Tannoy Reveal 501a. En zeg nu zelf, €250 voor een nieuwe, maar demo, set is belachelijk goedkoop :wink:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Afbeelding

:jam: :jam: :jam: :jam: :jam:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

[quote="Madmac"]Afbeelding

En hoe klinken ze?
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ha, toch nog interesse :mrgreen:

Wel, ik kan alleen vergelijken met een vorige home studio ervaring:

De demo van mijn andere ex-band hebben we gemixed op KRK Rokit 8 monitors die slecht geplaatst waren. Die demo heb ik zelf gemixed, samen met de zanger en ken ik héél goed. Ik heb deze als test gebruikt.

De Tannoy's heten 'Reveal' en dat was inderdaad zo, want ik hoorde ineens héél duidelijk waar we de fout in zijn gegaan met het mixen van die demo. Duidelijke volume verschillen tussen de tracks onderling, volumeverschillen in één en dezelfde gitaarlijn, volumeverschil in de kick tussen nummers, ...
Wat deze monitoren wel doen is de gitaar wat naar voor brengen tov wat ik weet over deze mix. Wat in metal niet slecht is want gitaristen zitten in een studio steeds te zagen "mijn gitaar moet harder ! :finger:
Op internet reviews kwam ik vaak tegen dat die Tannoy's teveel hoog geven en te weinig laag. Te weinig laag voor een 5" woofer, daar kan ik inkomen, maar teveel hoog vind ik niet.

Goed, toen meegenomen naar onze 'projectstudio' in het repetitiekot. De drum is opgenomen via een digitaal mengpaneel (Yamaha LS9) en behoorlijke micro's, via twee lijnen opgenomen op een BOSS BR1200. Héél simpel, en met lage verwachtingen dus. Over de Tannoy's bleek dat de mix van de drum ferm geslaagd was. Lekkere volle kick (hoezo weinig laag in de Reveal 501a ?) en de snare "in your face". De cymbalen duidelijk, maar smooth, nergens storend.

We zijn nu bezig met de partijen van de tweede gitarist en het klinkt steeds zuiver, ze gaan héél hard en blijven goed klinken. Vooral als de master uitgang van de BR1200 op zijn ideaal uitgangsvolume staat klinken die monitor übervet.

Straf toch voor zo kleine kastjes. :yes:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ik ben wel benieuwd of de opnames uiteindelijk op een willekeurige autoradio ook nog goed klinken!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Haha, in my face ! Nu zet ik de Tannoy's dus te koop en wat blijkt ? De prijs is bij Thomann €91 per stuk als ge een paar koopt :facepalm:
Ze zijn dus zo'n 50% in prijs gezakt :nono:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Bericht door laagislaag »

Waarom heb je ze nu te koop gezet dan?
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

De band stopt ermee...
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Bericht door laagislaag »

Ahh Dat is balen!
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
Plaats reactie