EBS HD350 weigert dienst, suggesties zeer welkom

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

EBS HD350 weigert dienst, suggesties zeer welkom

Bericht door Abathur »

Gisteravond gebeurd het ondenkbare. Na jaren trouwe dienst gaf mijn EBS HD350 de geest. Dat wil zeggen: er kwam met gain/volume op driekwart open een nauwelijks hoorbaar basgeluid uit. De voorgaande week had de top al enige kuren. Hij vertoonde hetzelfde gedrag (vrijwel geen geluid), maar deed het na een uit- en inschakel ronde weer gewoon. Op dat moment dacht ik aan een kabelbreuk, wat door het verleggen van de kabel verholpen werd (vandoor ook dat de top even uit ging). Nu denk ik dat het een veeg teken aan de wand is geweest : / Ik heb m'n setup met allerlei kabel en kabinet configuraties getest, het resultaat was echter steeds hetzelfde. Normaalgesproken staan er een ebs neo 2x10 en een hevos donar 1x15 aangesloten op de top.

Wellicht dat iemand hier me kan helpen het brave beestje weer op te lappen:

- Heeft iemand op het forum wellicht ook iets dergelijks meegemaakt met een transistortop? Of wellicht een idee wat dit kan veroorzaken? Verder dan 'er zal wel een eindtrap stuk zijn' kom ik zelf niet.

- Heeft iemand ervaringen met reparaties laten doen aan transistor-tops? Of reparateurs in de omgeving Groningen? Voor buizen-amps ben ik bekend met Anne Doedens / Bassman in Eelde. Voor transistorversterkers kan ik nu niks beters bedenken dan 'm naar een muziekwinkel te brengen (Westerhaven, Tonika, o.i.d.), maar daar heb ik in het verleden bij reparatie van o.a. mijn Valvedrive geen goed herinneringen aan. ( duurde ontstellend lang, terwijl een medewerker persoonlijk mijn pedaal had gemold - mooi verhaal voor een andere keer :P )

Iedereen die een goede tip heeft, alvast bedankt! :worship:
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7920
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

-
Laatst gewijzigd door BassKees op 01 mar 2013, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

informeren bij EBS zelf wat de mogenlijkheden zijn?
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mei 2004, 11:43

Bericht door Bazz »

Ik heb met nm fafner ooit eens kuren gehad, toen hij door een technicus werd opengemaakt, bleek er tussen mn send en return een opeenhoping van stof te zitten.
Dit veroorzaakte een soort kortsluiting in signaal (vaag verhaal, maar hij deed het daarna weer als een zonnetje)

Succes in ieder geval, klantenservice van EBS denkt ook graag met je mee, dus een mail die kant op in geen slecht idee!
P-bass + Jazz + Stingray = Blije Bazz!
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

...'t kan dit zijn ,...'t kan dat zijn ,....

't kan van alles zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Niet mee eens :nono:
Je gaat aan het feit voorbij dat het ook nog eens zus of zo kan zijn, om van weetikdathoehetheet en ja dat dingetje daar maar te zwijgen!
Bidet as it may
Gebruikersavatar
cluseau
Berichten: 268
Lid geworden op: 27 jul 2010, 08:54

Bericht door cluseau »

Abathur schreef:.....er kwam met gain/volume op driekwart open een nauwelijks hoorbaar basgeluid uit.......
Goede kans op de send loop, eerst reinigen of doorlussen met een patchkabeltje voor je hem in reparatie geeft.
Frans.

https://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

cluseau schreef:
Goede kans op de send loop, eerst reinigen of doorlussen met een patchkabeltje voor je hem in reparatie geeft.
+1!! Gebeurd te vaak!
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

....ik denk dat 't aan de "dingus" legt ,....maar 't ken net zo goed de "hoeheettieookweer" weze ...

:mrgreen:
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Bedankt voor de tips allemaal! Het zou inderdaad van alles-en-nog-wat-kwadraat kunnen zijn. Ik heb contact gehad met Anne Doedens in Eelde. Hij staat hier in de buurt erg bekend om goede reparaties en onderhoud aan buizenversterkers, maar transistor blijkt ook te kunnen. Hij gaf aan al eerder een 350 op de werkbank gehad te hebben.

Bernardduur schreef:
cluseau schreef:
Goede kans op de send loop, eerst reinigen of doorlussen met een patchkabeltje voor je hem in reparatie geeft.
+1!! Gebeurd te vaak!

Ik zal eerst eens proberen die send-return te reinigen. Openschroeven en een bus perslucht doorheen jagen?
Laatst gewijzigd door Abathur op 01 mar 2013, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Altijd eerst even de vorige eigenaar raadplegen he ;)

Ik heb even gegoogelariseert en kwam deze tegen, wellicht ook even doen...

https://basschat.co.uk/topic/184806-ebs-hd-350-problems/
lijkt me enig
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Haha super! Ik heb je gegevens niet meer, gelukje dat je hier nog rondhangt : ) Ooit ook tegen dit euvel aangelopen?

De link klinkt inderdaad als een probleem waar ik ook al eventjes tegenaan loop. Met name als ik 'aarzelend' de powerswitch inschakelde, kon de versterker inschakelen en dan geen geluid geven. Mijn oplossing was altijd 'daadkrachtig' aanzetten. * KLAK * aan! Ik zal EBS eens vragen of ze een nieuwe powerswitch beschikbaar hebben.
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Nope, geen enkel probleem met de top gehad...

Ik kwam deze ook tegen...https://www.talkbass.com/forum/f15/ebs-h ... on-502509/

Maar ik zou die switch zeker ook proberen, zeker na je aanvulling.

Mocht je hem niet zelf willen plaatsen, laat dan maar even weten dan spreken we even iets af...
lijkt me enig
Plaats reactie