Barefaced cabinets

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
DiMarco

Barefaced cabinets

Bericht door DiMarco »

https://barefacedbass.com/product-range/big-one.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kent iemand ze?

Mijn twee SWR cabs wegen een slordige 65 a 70 kilo bij elkaar.
Ik wil ze vervangen voor iets lichters, het liefst 1 cab ipv 2 en liep Barefaced tegen het lijf.
Denk daarbij aan de Super Fifteen of Big Twin T.

Mijn basgeluid is door de jaren heen van hi-fi steeds meer naar oldskool gegaan, dus de hf units staan bij mij uit op de SWR cabs.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Op basschat zijn ze helemaal joepiedepoepie van barefaced, misschien daar eens snuffelen.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik heb ze nog niet in het echt gehoord maar die website laat wel zien dat die gasten serieus bezig zijn; om maar eens een opmerking te quoten:

However you must NOT series wire dissimilar cabs such as a Midget or Compact or indeed any other manufacturer's cabs.

:worship: Dat zijn rake uitspraken.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

ziet er goed uit en als ze de spec waar kunnen maken zouden het zekers kicke kasten wezen. :jam:
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

Heb ook interesse in dergelijke cabs...

Forumlid Qiz heeft een barface 2x12 ...,

Zoiets eigelijk:

Afbeelding


Cheers!!
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Ik heb er zelf geen directe ervaring mee. Wel van mensen gehoord dat ze klank en gewicht prima vinden, maar de afwerking en keuze van materialen nogal matig kan zijn.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

het wordt ook wel allemaal ontzettend gehyped, vinden jullie niet?

niemand van jullie heeft zo'n cab in het echt gehoord maar jullie spreken er hier al over alsof het de Heilige Graal betreft....zo te zien heeft de hype jullie ook al in de greep.

vinden jullie dat zelf niet een beetje vreemd? :?
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Er staat nog niet èèn opmerking tussen dat het goede cabs zijn!

Iedereen geeft aan dat ze info van de barefaced site halen of dat ze goede testimonials hebben gelezen. Ik vindt het commentaar hier nogal voorzichtig vergeleken bij de fender/ampeg topics bijvoorbeeld, netjes. Er komt duidelijk naar voren dat niemand ze getest heeft.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

mss vat ik het dan anders op maar ik meende toch te merken dat alleen specs en wat testimonials genoeg zijn voor positieve reacties.
ach, mss ben ik ook wel een beetje aan't azijnpissen maar die schreeuwerige website vol met superlatieven en uitroeptekens heeft al de toon gezet bij mij: het werkt bij mij zelfs averechts want ipv mij enthousiast te maken heeft het me juist ontzettend wantrouwend gemaakt.

mss is het weer gewoon die tijd vd maand dat ik geen puistjes meer krijg....let maar niet teveel op mij dus. :wink:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Is je baard alweer terug, Nick? ;)

Ik moet zeggen dat ik wel erg geïnteresseerd ben in zo'n Big Twin T. Straks als het vakantiegeld weer komt (en ik m'n racefiets wat kwijt kan), ga ik eens op strooptocht wat er te krijgen is, maar deze neem ik wel mee. Het gewicht en de verdere specificaties spreken me wel aan.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

@Stink

Ik ben het wel een beetje met je eens; dit soort hype's komen vaker voor. Opeens is er een nieuw merk en dat is dan meteen het ei van Columbus. Ik herinner me ook iemand die hier met veel bombarie aankondigde dat hij de ultieme speakercab had gemaakt en dat bijvoorbeeld Eden daarbij vergeleken waardeloos was. Toen ik daar kritisch op reageerde werd mij verweten dat ik 'niet gezellig' reageerde... je mag toch op zijn minst kritisch zijn? :?

Saillant detail is dat we van die wonderspeakers vervolgens niks meer gehoord hebben :lol: .

Die BareFaced zien er leuk uit en ik zou ze best eens willen testen maar ik verwacht daar geen wonderen van; iedere fabrikant kookt tenslotte met water. De natuurwetten zijn niet te omzeilen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Daarom heb ik ook nog geen conclusie getrokken. Zou er graag eens eentje uitproberen maar ga zeker niet op de bonnefooi en alleen op basis van de testimonials zo'n ding bestellen.

Ik vraag me af of ik er met een 2x15 ben en zo ja of ik dan niet net zo goed een fender pro of mesa 2x15 kan nemen want daar zitten wielen en extra handgrepen onder zodat je hem makkelijk in de auto kunt schuiven. Lijkt me veel beter handelbaar dan een 4x10 van 44 kilo die je in zijn geheel moet optillen en in de auto zetten...

Afbeelding
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Of twee "Son of Bertha" cabs op elkaar te stapelen. Dan ben ik er ook. De 4x10 gaat in ieder geval weg.
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Bericht door ArjanK »

AmericanIdiot schreef: Ik herinner me ook iemand die hier met veel bombarie aankondigde dat hij de ultieme speakercab had gemaakt en dat bijvoorbeeld Eden daarbij vergeleken waardeloos was. Toen ik daar kritisch op reageerde werd mij verweten dat ik 'niet gezellig' reageerde... je mag toch op zijn minst kritisch zijn? :?

Saillant detail is dat we van die wonderspeakers vervolgens niks meer gehoord hebben :lol: .
Het zijn geen wonderspeakers, ze zijn gewoon met een ander uitgangspunt ontworpen. En de Edens verbleken er nog steeds bij, daar veranderd niets aan.

Dat je er weinig van hoort kan verschillende redenen hebben.... :roll:
Wil je ze horen stuur me dan een pb.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Touché :lol:

Ontopic: zoek je meer en meer in de richting van een old school geluid dan zou ik niet met een jong 'innovatief' merk in zee gaan. Een 810 van ampeg, Ashdown of andere bewezen bouwer of peavey 215 (tip van de week!) zal je waarschijnlijk beter dienen.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie