Wireless frequenties van de kanalen

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
XmarcX
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 nov 2007, 16:24

Wireless frequenties van de kanalen

Bericht door XmarcX »

Hallo Bassplayers!

Ik ben aan het kijken naar een nieuw wireless systeem.
Maar ik hoor allemaal verhalen over het wijzigen van de frequenties van de kanalen die gebruikt worden.
Zowel voor de radio stations als draadloos systeem apparaten.
Dus ook wat wij als muzikanten gebruiken.

Ik zie online niet meer de juiste informatie in het bos van het www.
Kan niemand mij hier meer over vertellen en geld dit ook voor de digitale systemen van Line6 zoals bv de G90?

Alvast bedankt voor u tijd en moeite.

Peace!

Marc
Fender Basses
Ampeg Heads & enclosures
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Je kunt inderdaad het beste de digitale systemen gaan gebruiken volgens mij.

De Line6 varianten zitten op 2,4Ghz (zelfde als je Wifi) en het voordeel van digitaal is: De apparaten communiceren met elkaar in eentjes en nulletjes via een bepaalde code (hun eigen taal eigenlijk) Zo vangt de ontvanger alleen maar op wat belangrijk is en geen ruis o.i.d. meer.
Je hebt verder dus ook niet last van bijvoorbeeld je Wifi wat stoort, omdat je ontvanger en zender alleen maar met elkaar communiceren.

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
XmarcX
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 nov 2007, 16:24

Bericht door XmarcX »

Thnx, hier heb ik zeker wat aan!
Fender Basses
Ampeg Heads & enclosures
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13372
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Hier staat een topic over die 4G-frequenties. Maar inderdaad, met een 2.4GHz-systeem heb je nergens last van! :)
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Bericht door Rob66 »

Wellicht heb je wat aan deze uitleg die ik ooit een keer binnenkreeg:

Wat is het geval?
Veel draadloze microfoons in Nederland gebruikten tot dusver frequenties verspreid over de hele UHF-band 470 - 862 MHz. Daar komt verandering in. Het bovenste deel van deze band, de frequenties van 790 – 862 MHz, komt vanaf 1 januari 2013 namelijk in handen van operators voor mobiele telefonie en internet. Vanaf dan is het mogelijk dat draadloze microfoons die op deze frequenties werken storing zullen ondervinden of mogelijk zelfs niet meer werken.
Gebruikt u een microfoon in de frequentieband 863 - 865 MHz dan verandert er niets. U kunt dan gewoon gebruik blijven maken van uw microfoon.
Overgangsperiode
Om de sector de gelegenheid te bieden apparatuur te vervangen of aan te passen geldt een overgangsperiode. Deze duurt tot 1 januari 2016. Microfoons die werken in het frequentiedeel 790-862 MHz mogen in deze periode nog gebruikt worden.
Kanaal 63
Ook kanaal 63 (806 – 814 MHz) verdwijnt. Dit is het kanaal dat podia, scholen, kerken en iedereen die met een paar zenders door het land reist, gebruiken. Zij ‘verhuizen’ naar de kanalen 39, 40 en 41 (614 – 638 MHz). Daarmee komt er tenminste evenveel ruimte beschikbaar voor draadloze microfoons als op dit moment het geval is in kanaal 63. Deze ruimte is echter niet overal in Nederland volledig bruikbaar. Het is ruimte die gedeeld moet worden met digitale omroep. Van welke frequenties die gebruik maakt, verschilt per regio.
Beschikbare frequentieruimte
In de regeling “Regeling gebruik frequentieruimte zonder vergunning 2008” worden nieuwe frequenties opgenomen waarin draadloze microfoons straks ook zijn toegestaan. Het nieuwe domein voor draadloze microfoons in de UHF band wordt daardoor:
470-556 MHz
558-564 MHz*
566-572 MHz*
574-580 MHz*
582-588 MHz*
590-596 MHz*
598-604 MHz*
614-637 MHz
637-638 MHz*
638-701 MHz
701-702 MHz*
702-791 MHz
791-823 MHz**
823-832 MHz
832-862 MHz**
* Na opname in de regeling “Regeling gebruik frequentieruimte zonder vergunning 2008”
** Tot 1 januari 2016, vanaf 1 januari 2013 toenemende kans op storing
Maatregelen
Aan de sector het advies om goed te inventariseren welke frequenties de huidige en nieuw aan te schaffen apparatuur gebruikt. Als de systemen gebruik maken van frequenties onder de 790 MHz is er in de meeste gevallen niets aan de hand. Sommige apparatuur kan ook geüpdatet worden naar dit frequentiegebied. Houd in ieder geval rekening met versnelde afschrijving van de bestaande apparatuur en met de eventuele aanschaf van vervangende apparatuur.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Plaats reactie