'Karretje' voor Ashdown?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morrison3000
Lakland-fan
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2007, 23:19

'Karretje' voor Ashdown?

Bericht door Morrison3000 »

Hoi, ik weet niet of er al soortgelijke topics zijn. Zo ja, excuses.

Ik ben van plan a.s. zondag in het bezit te zijn van een Ashdown MAG C115-300 EVO II aangezien ik mijn vorige versterker zo goed als opgeblazen heb... Maar nu wil ik daar eventueel wieltjes onder zien te krijgen (karretje, plank, of gewoon zwenkwieltjes aan dat ding zelf hangen).
Nu ben ik zo a-technisch als het maar kan, maar hoe kan ik dit het beste doen? Zijn die 'op maat' te krijgen of kan je de wieltjes, zonder al te veel moeite, ook aan de versterker zelf vastmaken?
En heeft zo'n plank met wieltjes (nee geen skateboard dus) eigenlijk een speciale benaming die ik niet weet? Wat ook gelijk verklaart waarom ik er niet echt iets over kan vinden.

Iemand een tutorial of een (online) winkel waar ik iets dergelijks kan vinden?

Hoop vraagjes op dit tijdstip.
No treble
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Bij de bouwmarkt kan je zo'n verhuishulp kopen. Plank met 4 wielen waarvan 2 zwenken.(ongeveer 10. -)Ik heb dat gekocht voor mijn asdown 5-15, maar al snel trilden de bevestigingbouten met de plank los. Die heb ik toen met extra schroeven vastgezet. Na enkele weken liepen er bij normaal gebruik - 1x pw vervoeren over een schoolpleintje-de wieltjes stuk.Het plastic om de asjes brak dan af. Ik heb er 2 vervangen en die vervangen wielen bleken wel sterker.(alles van de Gamma)
Moraal van het verhaal: maak zelf van een plank zo groot als je amp een plank met wielen. Die is dan gelijk goed. Waar ik uiteindelijk op uitkwam is een steekwagentje: gemak van handvat en grotere wielen en makkelijk over drempels, ed. Al is zo'n stalen geval wel onpractisch in de auto. Er zijn opvouwbare te koop maar dat werkt niet bij kasten van meer dan 28 kg, heb ik gemerkt.
Nu heb ik een Roland cube 100 en dat scheelt 10 kilo bij hetzelfde vermogen en een hoop gedoe met karren, en aan dat vermogen heb ik genoeg. Ik ben benieuwd of diegenen met die hele grote kasten nog handiger tips hebben.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Zo'n plank met wielen heet een "hondje".
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Ik heb zo'n plankje met 4 zwenkwieltjes gekocht bij de Gamma.
Er zitten anti-slip doppen op, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ik was voor een tientje klaar. Gebruik 'm nu zo'n anderhalf jaar en nooit problemen gehad.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
Markmoos
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2006, 15:35

Bericht door Markmoos »

Gewoon lekker die wieltjes onder die ashdown schroeven, klaar.
Gebruikersavatar
Morrison3000
Lakland-fan
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2007, 23:19

Bericht door Morrison3000 »

Berend schreef:Ik heb zo'n plankje met 4 zwenkwieltjes gekocht bij de Gamma.
Er zitten anti-slip doppen op, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ik was voor een tientje klaar. Gebruik 'm nu zo'n anderhalf jaar en nooit problemen gehad.
Top. Bedankt. Alles loopt op rolletjes nu.
No treble
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Graag gedaan
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

En als na enkele klinkersstraatjes van de auto naar de kroeg en vice versa + een grasveld bij een openair gig die wielen toch onbruikbaar blijken (en dat zijn ze, geloof me):

Afbeelding

Bestel gewoon 4 100mm wielen bij een flichtcaseshop, werkt perfekt.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Green Goblin schreef:Zo'n plank met wielen heet een "hondje".
Present! :mrgreen:
de grote storthoop heeft gesproken
Plaats reactie