Handgemaakte bassen, samenwerking?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Handgemaakte bassen, samenwerking?

Bericht door Pellek »

Hallo mensen!

Ik heb, na het maken van mijn eerste gitaar en het bijna afmaken van mijn slide gitaar, de smaak goed te pakken.

Het idee is om semiprofessioneel bezig te gaan, maar hiervoor heb ik het geld niet.

Daarom heb ik de volgende aanbieding:
Ik wil de eerstvolgende (bas)gitaren voor kostprijs maken + 80 euro.

Dit houdt in dat we om de tafel gaan zitten, bekijken wat je wil, en dat ik jouw bas maak n.a.v. jouw aanwijzingen. Ik krijg hier 80 euro in totaal voor de moeite, en jij betaalt de kosten van hout, werkplaats (a 75 per maand, 4 dagen in de week van 9 - 17), en hardware (2e hands of nieuw).

Dit zorgt ervoor dat een instrument rond de 350 - 600 zal kosten (dit hangt vooral sterk af van het hout en de hardware).

Op deze manier krijg ik meer ervaring, en krijg jij een one-of-a-kind bas naar jouw wensen :)

Als je interesse hebt: pm mij of stuur een mailtje naar soundstorm.music@gmail.com

Voorbeeld van mijn werk:

Afbeelding
Voor het bouwproces: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... &start=510
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Leuk idee, Pelle! Succes en laat hier vooral zien hoe het vordert :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

.... En een prachtig voorbeeld op de foto erbij!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Merci!

Overigens is een andere optie om mij enkel de body + hals te laten bouwen.

Qua hout kost dat rond de 120 hout + 80 arbeid + 75 werkplaats + 15 overig = 290 voor body + hals custom gemaakt. De hardware kan je dan helemaal zelf bepalen.

En hierbij heb ik het over wat duurder hout. Voor 80 euro zou ik hout geschikt voor een bolt-on gitaar kunnen kopen. Dan heb je dus voor 250 euro een custom gitaar!
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik zou nog even knoppies op je gitaar zetten Pelle voordat je er reclame mee maakt :wink: Dan is hij tenminste helemaal af.
Mooie foto trouwens. En leuk dat je er mee bezig gaat. Keep it up!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Klinkt goed Pelle ! En na wat ik bij jou thuis gezien heb zit het wel in je vingers !!
Pellek schreef: Overigens is een andere optie om mij enkel de body + hals te laten bouwen.
Hopelijk heb je geen nachtmerries meer van mijn Artec mudbucker !? :)
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

Leuk idee, misschien iets voor als ik mijn sr500 heb verkocht en nog wat gespaard heb :D
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

clover4 schreef:Klinkt goed Pelle ! En na wat ik bij jou thuis gezien heb zit het wel in je vingers !!
Pellek schreef: Overigens is een andere optie om mij enkel de body + hals te laten bouwen.
Hopelijk heb je geen nachtmerries meer van mijn Artec mudbucker !? :)
Haha nee hoor :P Maar dit is natuurlijk wel een optie voor mensen die al hardware hebben liggen, of gewoon rustig willen zoeken op marktplaats om goedkoop de hardware te scoren.

En meneer Jelle: Tof, laat maar weten als je interesse hebt!

Ik ben bezig mijn slide gitaar af te maken, en daarna ga ik een Jazzmaster maken. Als derde project heb ik een G&L die ik ga repareren. Zodoende heb ik binnenkort wat meer beeld materiaal :)
Plaats reactie