Het TC Electronic topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Didi B
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 dec 2012, 22:00

Bericht door Didi B »

Freddy Lee schreef:Ik denk dat de Staccato nog warmer/ronder is. Goede keuze dus! :jaaaaa:
als ik de reviews op youtube beluister schat ik die kans zeker hoog in ja!
Eerst denken, dan doen, dan overdenken en overdoen!
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Bericht door anderson »

Heb hem ook zien staan in Amersfoort en heb op Youtube de vergelijking tussen de Staccato en de RH450 gehoord. Ben nog steeds mijn ei aan het leggen m.b.t. de RH45O met de RS410. Aangezien ik wel wil horen hoe met TC en 1 van mijn bassen kli(n)kt was ik nieuwsgierig of ik eens mag komen luisteren, ben tenslotte ook Ernemmer en woon volgens mij bij je in de buurt. Ik hoor/lees het wel.
Gebruikersavatar
Didi B
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 dec 2012, 22:00

Bericht door Didi B »

Helaas helaas. Hij is al verkocht alsnog. Er was toch nog een andere koper die hem eerder kon halen als ikke. Vette pech dus. Voor dat geld vind ik er denk ik nooit meer een.
Druk op zoek dus naar een alternatief. Jammergenoeg worden ze maar weinig aangeboden. Misschien s dat wel een duidelijk signaal hoe fijn ze zijn!
Eerst denken, dan doen, dan overdenken en overdoen!
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Vette pech idd. Niet erg netjes van de verkoper trouwens. Ik neem tenminste aan dat je al een afspraak had gemaakt.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Hellup

Bericht door anderson »

Na veel gezever dan toch de RH450 en RS410 gekocht bij Bax. Kreeg ik een gebruikte RS410 met een dikke deuk erin terwijl de verpakking ok was. Moet zeggen dat het netjes werd omgeruild tegen 22.30 de volgende dag.

Nu ben ik al meerdere malen in het afstellen gedoken maar krijg het niet echt voor elkaar. Ik maak het mezelf ook nog moeilijk om alle 3 de presets voor al mijn bassen af te stellen maar het lukt me niet. Als ik bv het basgeluid van WBB hoor is dat precies 1 van mijn gewenste geluiden. Had ik toch de 2e hands markt op gemoeten voor een Epifani? Hellup :facepalm:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

GeertWBB's geluid zit vooral in z'n vingers en die kun je niet kopen :) Je zult heil vooral moeten zoeken in een geluid dat veel mids heeft dan. Wat heb je nu ingesteld?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Eigenlijk staat bij quasi al mijn versterkers de toonregeling vrij neutraal... ik gebruik vaak actieve bassen en daar steek ik wel wat mid en een klein beetje bas bij.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Bericht door anderson »

GeertWBB's geluid zit vooral in z'n vingers
Tuurlijk Rieno, dat snap ik. Maar met mijn oefenversterkertje van Ibanez klint het geheel toch wat beter en vetter. Bijvoorbeeld klinkt die omgebouwde cheapo Jazz van me op de Ibanez Soundwave in eerste instantie gelijk aan die Warwick Dolphin van Geert op zijn Epifani. Iedere verandering die ik met de 2 band preamp maak, is gelijk hoorbaar. Op mijn TC klinkt ie als een vurenhouten plank met staaldraad en komen de veranderde preamp instellingen ook niet zo goed door. Eigenlijk klinkt alleen mijn imitatie Maja Precision redelijk in de neutrale instelling en de 4001 Rickenbacker met wat laag en hoog erin.

Ik mis dat vette geluid. Zal nog eens Youtube napluizen op de instructievideo 's. Overigens gebruik ik de snaren van warwick red label 40-100 (tot 120 op de 5 snaar).
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het kan natuurlijk ook dat dit niet 'jouw' versterker is :) Heb je 'm wel eerst met je eigen bassen geprobeerd voor je 'm kocht?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Toch wel gecharmeerd van het Ampeg geluid, heb ik maanden (echt waar!) zitten draaien aan de eq van de RH450 om er een soortgelijk geluid eruit te halen.
Puntje bij paaltje, Sansamp BDi gekocht, ervoor gezet, en de eq op de neutraal stand. Resultaat, het geluid wat ik ambieerde en niet het gewicht.

Kortom, ook ík had een probleem met de eq. Desondanks dit alles, altijd positieve reacties van publiek, bandleden en geluidsmensen gehad.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

Heb zelf sinds een week of 3 de BH500 met 210 en 212 en zit ook nog wat te kloten met de eq. Een wat puntiger hifi geluid is er heel goed uit te krijgen waarmee je goed door de mix prikt. Was nooit zo fan van hifi maar vind het via deze combinatie nog wel erg goed klinken.

Voor het gebruik van de tube emulation ben ik er al wel achter dat je beter geen contour settings kan gebruiken, dan krijg je een veel mooier scheur geluid.

Iemand nog settings of tips die zij op deze versterker gebruiken?
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik lees op de site van TC elektronic, dat de RH heads zijn te combineren met 3 cabinetten. Alle cabinetten zijn 8ohm. Klopt dit wel? Kom je dan niet onder de minimum impendatie van 4 ohm?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Het minimum is 2,66 ohm met active power management als je wat verder zoekt bij de tech specs van hun RH amps
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Inderdaad! Ik blijf het toch een beetje raar vinden, 2,666 ohm op een solidstate
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

En waarom vind je dat? Het is maar net hoe de fabrikant het spul in elkaar zet hoor :) Uiteindelijk gaat het er alleen maar om hoe goed de versterker tegen de grotere stromen kan die bij lagere weerstand gaan lopen. En als dat goed genoeg gebouwd is voor 2,66 ohm (of 2 ohm zie je ook wel), dan is dat leuk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie