Squire schreef:Yep
Bij William duidelijk beter in handen.
Ah! Zo moest ik dus de opmerking "Sanders van zijn Squier Bass VI - GAS afgeholpen" opvatten.
(Ik maakte daaruit op dat William het uiteindelijk heulemaal niks vond en er dus mee klaar was )
Hans
"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng
"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
chaney schreef:@William: ik zie dat je hem fingerstyle bespeelt. Is dat een beetje goed te doen met die string-spacing, of vergt het erg veel gewenning?
Zoals je ziet kán het wel, maar echt comfortabel is die 5mm stringspacing niet. Je vingertoppen van de aanslaghand geraken niet tussen de snaren, dus je moet echt je hoofd erbij houden, want voor je het weet glij je een snaar te ver. Qua klank hoor je ook wel dat het gewoon goed klinkt. Oefening baart kunst, na een half uurtje ben je het echt wel gewoon.
Philip, nogmaals bedankt hé
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true." persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Ik denk het ook.
Music Store heeft inmiddels de prijzen verhoogd naar €361,- de rest zal wel volgen...
Ben ik trouwens de enige die de Pawn Shop VI mooier vindt dan de Squier? Ik hou niet van blocks & binding en al dat chroom hoeft van mij ook niet zo...
Ik vind de PS vooral "net niet", met die gigantische klomp van een jazzmasterpickup, en het gebrek aan chromen plaatjes. De blockinlays hadden voor mij ook niet gemoeten, maar het stoort niet, zeker niet op het witte exemplaar (daar springen ze niet zo in het oog).
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Vandaag samen met een andere leerling basgitaar toevallig een gitarist tegen het lijf gelopen die zo'n Squier VM Bass VI gekocht had. Het ding eens flink geprobeerd en best wel van onder de indruk geraakt. De eigenaar werd wat wit om de neus toen die andere bassist en ik het instrument helemaal anders gebruikten dan hij gewend was. Hij pielde vooral in de hogere regionen, met de voor hem meer vertrouwde gitaarklanken, terwijl wij resoluut de baskant opzochten. Hij begon te vrezen voor z'n versterker, maar die Marshalls kunnen heel wat hebben.
Daarna een basversterker erbij gesleurd en het ding daardoor gejaagd. Nou!
Lijkt me toch wel leuk speelgoed. Als je ziet hoeveel mensen momenteel zo'n Bass VI in huis halen - kijk maar naar de levertermijnen van de verschillende webshops - dan kan het bijna niet anders dan dat de tweedehandsmarkt er binnenkort door wordt overspoeld. Geduld is een mooie deugd...
Ik ben erg blij met de mijne. Ik ga hem flink modden zodat hij helemaal wordt zoals ik al een jaar of tien in m'n hoofd heb. Kleine kans dat 'ie daarna ooit nog weg gaat.
De VI is, dankzij Peter, nu uitgerust met de LaBella 767-6F flatwounds, en ja... Het is een IMMENSE verbetering. Je hebt nu een hogere snaarspanning, dus je kunt de actie lager afstellen zonder aanlopen, en het laag en laagmid is veel prominenter geworden. Bespeeld met een plectrum heb je direct die Nashville "Tictac"-sound, zoals je die hoort op "The Race is on" van George Jones, of "Wichita Lineman" van Glen Campbell. Enig nadeel (naast de relatief forse aankoopprijs) is dat de VI nu iets minder geschikt is geworden voor het moderne akkoordenwerk, de articulatie is door de extra homp laag en laagmid minder geworden, maar de 767-6R (de roundwoundvariant) zal waarschijnlijk wel die noden kunnen cateren. Grootste pluspunt is en blijft dat je nu voldoende snaarspanning hebt om vlot te spelen, zonder constant je zorgen te maken over "als ik iets te hard druk, duw ik mijn noot vals... Verdorie, ik zit al tegen de volgende snaar met mijn vingertop"
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.