Sansamp Bass Driver DI Deluxe vs Sansamp VT Deluxe

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
taekwondokid
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 jun 2011, 02:31

Sansamp Bass Driver DI Deluxe vs Sansamp VT Deluxe

Bericht door taekwondokid »

Beste Bassisten,

Ik heb bedacht dat een dergelijk product van Tech 21 een erg nuttige toevoeging aan mijn set-up zal zijn.
Ook heb ik bedacht dat een deluxe versie erg handig is.
Nu zijn er twee pedalen die aan al mijn eisen voldoen, de Sansamp Bass Driver DI Deluxe en de Sansamp VT Deluxe.
Wat voor pedaal zoek ik?
Ik zoek een pedaal dat zowel clean Marcus Miller-slap sounds kan geven, erg aggressieve geluiden, bijvoorbeeld een Tim Commerford (Rage Against The Machine/Audioslave) of een (aggresief) Incubus geluid . Een RHCP geluid is altijd gewenst :) .
Ook wil ik het geluid van mijn Marcus Miller Jazz Bass wat ''dirtier'' maken, zodat hij wat meer door de mix komt.
Voor een eventuele solo is een dikke overdrive/distortion ook wel fijn (maar daar zijn beide goed in heb ik begrepen).
Ik heb al begrepen dat de VT meer voor mids is en voor klassieke Ampeg geluiden, en dat de DI Deluxe meer voor lows en moderne geluiden, maar ik weet nog niet helemaal wat ik me bij dit moet voorstellen, hebben jullie misschien voorbeelden (youtube filmpjes/sound samples)?

Nog even wat info van beiden (opgezocht):

Sansamp Bass Driver DI Deluxe

prijs= 322 euro
Meer Lows, Scooped Sound
Blend Knop
Kan zowel ''moderne'''als vintage geluiden produceren

Sansamp VT Deluxe
Meer warmer ronder geluid
Voornamelijk Vintage
prijs= 289 euro

Dus, voor welk pedaal zouden jullie gaan?

Alvast Bedankt!

Groeten Taekwondokid
www.foxlaneband.com
Bassen leren in Nijmegen? www.wiromahieu.com
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik heb op basis van (ik meen) dit filmpje gekozen voor de VT deluxe voor mijzelf!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JxxgEnaKhto[/youtube]
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
thefuzz
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2008, 13:54

Bericht door thefuzz »

Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je bij mij de Sansamp VT Deluxe vrijblijvend komen testen. Ik heb hem te koop staan.
Ik was bang dat je uit de sansamp VT alleen maar overdriven sounds kon krijgen, maar dit is niet zo. Ook gewone boosts of extra nadruk op bepaalde frequenties zijn heel goed mogelijk :-)
Facebunker
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Ik heb de VT Bass gehad (niet de deluxe) en ik vond dat hij erg veel laag wegnam. Ik vond de fliptop setting erg gaaf klinken en het kwam aardig bij de sound waar ik naar op zoek was. Maar als ik hem dan uitschakelde werd ik weer blij van het voelen van de bas en zodoende heb ik hem er toch weer uitgedaan..
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

daarom de VT via een loop met blend aansluiten. :wink:
probleem weg en je hebt een dikke drukkende buizensound.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Kan je me iets duidelijker uitleggen hoe ik dat dan zou doen?
Ben nog redelijk nieuw in de effectenwereld..
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Je signaal gaat dan in een kastje dat jouw signaal opsplitst in het 'droge' signaal (jouw basgeluid dus) en het 'natte' signaal (de VT-bass). In het voorbeeld van Stinky zit er een blend knop op, die het natte en droge signaal mengt zoals jij het wilt en daarna weer naar je versterker stuurt.

Daarmee bereik je dus dat je de overdrive bij kunt draaien via de blend en je dus het laag uit je originele signaal kunt houden :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
taekwondokid
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 jun 2011, 02:31

Bericht door taekwondokid »

thefuzz schreef:Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je bij mij de Sansamp VT Deluxe vrijblijvend komen testen. Ik heb hem te koop staan.
Ik was bang dat je uit de sansamp VT alleen maar overdriven sounds kon krijgen, maar dit is niet zo. Ook gewone boosts of extra nadruk op bepaalde frequenties zijn heel goed mogelijk :-)
Oké, woon in Noord-Brabant, dus wordt moeilijk, maar wast vraag je er voor?
Ik hoor vaak dat de VT je Lows wegneemt, heb jij daar ervaring mee, of valt dat reuze mee?
www.foxlaneband.com
Bassen leren in Nijmegen? www.wiromahieu.com
taekwondokid
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 jun 2011, 02:31

Bericht door taekwondokid »

Maar één dingetje. De VT is gemaakt om vooral Ampeg geluiden na te bootsen, maar de Sansamp kan dit ook gewoon. Waar onderscheidt de VT zich dan in?
www.foxlaneband.com
Bassen leren in Nijmegen? www.wiromahieu.com
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Rieno bedankt voor je duidelijke uitleg!
Zoiets had ik op mijn voormalige Marshall MB450 als soort van 3e kanaal.. De optie om het vintage (tube) kanaal te blenden met het modern (ss) kanaal.

@taekwondokid

Als je puur Ampeg wil imiteren is die VT jou pedaal. Ik heb geen eigen ervaringen met die Sansamp driver maar volgens mij is die wat breder qua mogelijkheden ten opzichte van de VT. Er staan best veel reviews van op youtube!
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
thefuzz
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2008, 13:54

Bericht door thefuzz »

taekwondokid schreef:
thefuzz schreef:Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je bij mij de Sansamp VT Deluxe vrijblijvend komen testen. Ik heb hem te koop staan.
Ik was bang dat je uit de sansamp VT alleen maar overdriven sounds kon krijgen, maar dit is niet zo. Ook gewone boosts of extra nadruk op bepaalde frequenties zijn heel goed mogelijk :-)
Oké, woon in Noord-Brabant, dus wordt moeilijk, maar wast vraag je er voor?
Ik hoor vaak dat de VT je Lows wegneemt, heb jij daar ervaring mee, of valt dat reuze mee?
Nee, geen last van, nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik ook altijd de split functie gebruik :-)
Ik stuur één signaal droge bas uit vanaf de parallel out en één signaal vanuit de signaal out. Met een potmeter en wat jacks kun je een kastje maken waarmee dit ook met een mono setup moet lukken.

Ik zal zo eens de VT aansluiten zonder 2e output en kijken of m'n telefoonmicrofoon het geluid fatsoenlijk op pikt
Facebunker
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

thefuzz schreef:Ik zal zo eens de VT aansluiten zonder 2e output en kijken of m'n telefoonmicrofoon het geluid fatsoenlijk op pikt
Dan weet je zeker dat je al het laag kwijt bent in ieder geval. :P
taekwondokid
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 jun 2011, 02:31

Bericht door taekwondokid »

Wat ik nu opmaak uit verschillende fora is dat de Bass Driver Deluxe je veel Lows meegeeft, maar je middle weg trekt (dus niet drive), en dat de VT Deluxe je meer Middle geeft maar je Lows weer wat wegtrekt. Maar de VT kan je blijkbaar ook blenden waardoor het wel meevalt. Klopt dit een beetje volgens jullie ervaring?
www.foxlaneband.com
Bassen leren in Nijmegen? www.wiromahieu.com
Gebruikersavatar
Arretje
Berichten: 646
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:11

Bericht door Arretje »

Nee, want de VT heeft geen blend. Ik merk trouwens weinig tot niks van het verlies van met de VT, dat ding klinkt heerlijk!
taekwondokid
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 jun 2011, 02:31

Bericht door taekwondokid »

Arretje schreef:Nee, want de VT heeft geen blend. Ik merk trouwens weinig tot niks van het verlies van met de VT, dat ding klinkt heerlijk!
Oké, waarom heb jij voor de VT deluxe gekozen en niet voor de DI Deluxe?
www.foxlaneband.com
Bassen leren in Nijmegen? www.wiromahieu.com
Plaats reactie