Warwick amps

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
gerwingruppen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:54

Warwick proFet IV valt uit

Bericht door gerwingruppen »

Ik hebpro fet IV. Vet geluid, maar als ik de limiter niet aan heb, is het maar even en het geluid valt weg. Ik speel niet graag met een limiter. Daardoor kun je niet echt het geluid laten pieken indien nodig en wordt het allemaal erg vlak. Wat weer jammer is, omdat de sound van deze Warwick zo lekker is. Is het een ingebouwde veiligheid of heb ik een storing in de versterker?
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

Op welk volume heb je de voor- en eindversterker staan? Als die te ver staan open gedraaid kan het zijn dat je de versterker te veel belast, en dat die daardoor in veiligheid valt.
Gebruikersavatar
demolition
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 mar 2005, 11:20

Warwick LWA 1000

Bericht door demolition »

Ik ben van plan om zo'n versteker aan te schaffen. De keuze van 2 channels lijkt mij wel wat.
Nu is mijn vraag:

Warwick heeft een uitgebreid gamma aan cabs.
Wat is nu eigenlijk de ideale combinatie voor zo'n versterker?
Er van uitgaande dat je de versterker gebruikt bij 4 Ohm.
Ik had ergens eens iets gelezen dat je amp 1.5 a 2 groter moet zijn dan de cab?
Dus 1000W versterker met een cab combinatie 500 a 600w?
Of leun je het best zo dicht mogelijk aan bij de versterker 1000w + 800w cabs (het koelkastmodel!)?
Ga je lager bv. 1000w versterker en 200w cabs, blaas je hiermee de speakers door of de eindtrap of kan dit allemaal geen kwaad?
Ibanez SR 800 L - Fame Baphomet Gothic - Bass Collection SB335 LH - Bass Collection SB330 LH - BC Rich Warlock LH
Markbass Little Mark III
Markbass Standard 104HF
Boss GT6-B
Line6 XT live Basspod
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Warwick amps

Bericht door Rieno »

Thuis speel ik met een 900W versterker op een 175W kastje. Het gaat er vooral om dat je je oren goed gebruikt.

Wanneer je versterker veel meer vermogen kan leveren dan je speakerkasten aankunnen, dan is er een kans dat je de speakers overstuurt en uiteindelijk kapot maakt. Heb je speakerkasten die veel meer aankunnen dan je versterker levert, dan is er een kans dat je de versterker te ver overstuurt, wat ook weer kan leiden tot een kapotte speakerkast en een kapotte versterker.

Je versterker heeft een volumeknop en die stel je bij als het ergens (versterker of speakers) over z'n nek gaat. Dan kan er niks fout gaan :) Er is ook nog een langere, wat theoretischere uitleg over RMS-waarden e.d. waar eigenlijk de kern is dat die vermogenswaarden voor het slopen van je spullen eigenlijk weinig zeggen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Warwick amps

Bericht door Muziekschuur »

Een hellborg mini preamp met een nieuwe class D eindtrap zou wel eens lekker zijn.... Zet 'm op Warwick.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re:

Bericht door MR. LEE »

SR5005E schreef: 06 apr 2013, 18:59 Nou Warwick :facepalm:
Heb net mijn BC80 binnengebracht voor service.
Overhittingsproblemen op laag volume. Hebben namelijk geen ventilator ingebouwd in die amp. De amp wordt gekoeld door de beweging van de woofer (luchtstroom)
Niet echt een succes bij mijn exemplaar.
Goed dat het een garantiegeval is.
Lijkt mij een lastig probleem zonder modificatie.
De speaker ademt bij elke uitslag namelijk net zo veel lucht in - als - uit , ....als er zachtjes gespeeld wordt is die vermeende lucht-ventilatie nog minder ,....een raar idee dat dit dan goed zou moeten werken. :(
Het eind-versterkertje is volgens opgave als "klasse A" ingesteld , ....dat is heel mooi , maar genereert daardoor juist wel een hoop warmte ( ook als je NIET speelt , en de amp alleen maar aan staat :( )

....Gelukkig is het alvast niet een verschrikkelijk kostbaar ding :D
Plaats reactie