muiscman 3-band EQ, Welke elektronia?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

en ps. de sterling ray34 kost nieuw 900 euro en de sterling sub 350 euro. 2e hands 600 en 250 ongeveer.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het is ook verre van hetzelfde :) Dus geen zorgen, Pluisje zit ernaast. De SUB en Ray-series zijn verschillend in kwaliteit en prijs, afmetingen..en nog wel een paar punten.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

hoeveel anders is die ray34 dan van de real deal eigenlijk? en waar kan ik de echte musicman stingray eigenlijk uitproberen? de meetse winkels hebben ze niet of je mag ze niet bespelen omdat ze zo gigantisch duur zijn.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Kijk maar eens bij de specificaties op de website. Daar zie je vrij vlot de verschillen.
En winkels waar je iets niet mag bespelen omdat het te duur is.. :facepalm:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

Rieno schreef:Het is ook verre van hetzelfde :) Dus geen zorgen, Pluisje zit ernaast. De SUB en Ray-series zijn verschillend in kwaliteit en prijs, afmetingen..en nog wel een paar punten.

Nee zei alleen dat ze anders waren, niet beter :P, de sub is inderdaad een stuk goedkoper dan de ray (vandaar dat ik ook een sub heb :P) Enige reden dat ik de sub aanraadde was omdat ik dacht dat de Fame ook rond de 3-400 zou kosten had niet door dat die zoveel duurder waren. Maar 2e hands zijn subs wel voor 200 te krijgen hoor alleen komen ze niet ontzettend vaak voorbij :)

Als je voor een nieuwe ray zou kijken zou ik voor dat geld een 2e hands musicman gaan halen. Hoewel ze qua klank redelijk dicht bij elkaar in de buurt schijnen te komen heb je met een 2e hands MM the real deal en een bas die nauwelijks meer in waarde zakt.
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het leek alsof je zei dat het precies hetzelfde was. Als je wiskundige symbolen gebruikt, moet je ze wel goed gebruiken/schrijven en weten dat de ander die ook kent :wink:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

Rieno schreef:Het leek alsof je zei dat het precies hetzelfde was. Als je wiskundige symbolen gebruikt, moet je ze wel goed gebruiken/schrijven en weten dat de ander die ook kent :wink:

:oops: ik wist niet hoe ik een net ''is geen'' symbool kon maken :P

Zie ook dat het eigenlijk /= ipv =\ moet zijn
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Even volkomen offtopic, voor "is niet gelijk aan" gebruik ik ><. Maar dat geheel terzijde.
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Ik denk dat ik nog even ga werken en bijsparen en dans eens ga kijken op ebay (uit de VS of een uit Europa als hij goedkoop te krijgen is). kan niet wachten totdat ik genoeg heb :kwijl:
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Met een beetje mazzel koop je een 2e hands exemplaar voor 850-900 euro, gewoon van marktplaats o.i.d. Met eBay US moet je in je achterhoofd houden dat er nog aardig wat knaken bovenop het winnende eindbod komen. Dit in de vorm van verzenden/belasting/inklaring. Bovendien is het toch wel fijn als je de bas even in het echt kan zien, voelen en horen.
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Persoonlijk zou ik nooit een "maandloon" geven voor een bas die ik niet heb gezien en bepoteld...
EDIT: ik heb hier een paar rotte Fender nekken... Japan en Usa, by the way...

En wat de "imitaties" betreft:
Ik kan in elk geval bevestigen dat de "Sub series" "Sterling by Musicman" een schitterende bas is, voor de prijs die ze kost (mijne 260 tweedehands nieuwstaat).
Speelt supervlot, zeer goed fretwerk, en klinkt verdomd goed.
Hangt er natuurlijk van af wat je wil.

Ik gebruik ze voor "klassieke" bass-sounds, maar ben meer een Matsumoku-freak die het van metaalachtige klanken moet hebben...
Die "Sub series" kan heel warm en rond klinken, maar is ook echt wel goed om op te slappen, mooi gedefinieerd.

En voor wat het waard is: ik heb hier een totaal onbekende "Whale" bas, uit Korea (ik vermoed Cort-fabriek) met twee Basslines MM humbuckers en SD 3band preamp, en daar kan je bijna alle kanten mee uit. Heb op Talkbass dikwijls gelezen dat de SD preamp héél dicht in de buurt van het origineel komt.
Disclaimer: ik heb nog nooit een originele vastgehad...
EDIT: en die twee pickups plus blend-pot, da's natuurlijk ook weer heel wat anders
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Bedankt voor de reactie's ik hoop dat er een keertje eentje goedkoop op marktplaats te vinden is (ik wil het liefste een rosewood toets en daar zie ik er niet veel van). en dat over ebay klopt maar het is toch meestal wel een heel stuk goedkoper ook met invoerkosten. en ps. ik zoek geen hals meer.
Gebruikersavatar
ChinTrigger
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 dec 2013, 21:53

Bericht door ChinTrigger »

Als je marktplaats goed in de gaten houdt zul je er voor 1000 toch zeker wel één op de kop kunnen tikken. Wat betreft die Sterling S.U.B. ray4 (of wat de precies die vage naam ook mag zijn :facepalm: )
Ik heb er vandaag op ééntje gespeeld, maar vond 'm kwa geluid best tegenvallen eigenlijk... Terwijl ik 'm op youtube geweldig vond klinken. [https://www.youtube.com/watch?v=7OiaAQaZ5B0]

De bespeelbaarheid is overigens gewoon goed, dat is het probleem niet.
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

hmm misschien exemplarisch? Krijg uit mijn sub icm mijn tc toch ook wel dat geluid :cheer:
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Re: muiscman 3-band EQ, Welke elektronia?

Bericht door Deewee »

Hier kan je de pots voor een mm 3EQ vinden. :D https://www.benkoole.nl/index.html
Plaats reactie