Ashdown MiBass ervaringen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Mi 220

Bericht door janbasmanjan »

Met de send gaat opnemen prima.
Moest wel eff de level in op de mac aanpassen.
ME HAPPY
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Zo, mijn 2 centjes. Was even druk met knutselen en oefenen. Voor wat ik ermee wil doet het bakkie precies wat hij moet doen. Lekker soundje, zowel fingerstyle als met plectrum, voldoende definitie en niet al te hard. Als ik namelijk hard wil neem ik mijn Hartke/SWR rig wel mee.
Wat wel nodig is, is om met de shape knop en EQ te spelen voordat er een acceptabel geluid uit komt. De Ashdown MiBass 10 cab werkt er goed mee. De speaker die er in zit een een fullrange, daarmee bedoelt dat hij ook mid en hoog doorgeeft. Hij is wel voornamelijk ge-end op het midden, waardoor je moet oppassen dat het geluid niet al te snel neuzig wordt.
Al met al een licht en krachtig genoeg setje voor kleine optredens, jam-sessie's, huiskamer dingetjes, theater etc. En uiteraard voor thuis.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Ik wil er ook 1 !
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26340
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Nou, ik heb er ook wat uitgebreider mee kunnen spelen en ik deel eigenlijk de ervaringen van Hank. Ook bij mij bleek het inzetten van de shapeknop en wat eq noodzakelijk om een echt lekker geluid te krijgen. Maar dan heb je ook een écht lekker geluid. Mijn ervaring is dat het ding op een MAG 410 prima presteert; er is dan uit mijn Precisions een lekker rond, warm en toch helder en heel gedefinieerd geluid te halen. Tot op redelijk fors volume ook nog. Op de âhwe Fendâh 412 pyramidekast is het een stuk minder, maar goed, die combi had ik ook niet voor ogen. Voor thuis en niet al te luide repetities en kleine optredens is het heel goed te doen. Ik vind 'm leuk en ik krijg er met wat gebruik van de toonregeling precies het geluid mee wat ik wil dus voorlopig is het een blijvertje.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Harmann
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2014, 21:25

Bericht door Harmann »

Toen ik de doos in onvangst nam van de post dacht ik even lap ze hebben de versterker vergeten erin te stoppen, zo licht.
Bij deze heb ik hem nu ook eens bespeeld, aanwezige ruis op de koptelefoon uitgang, de di-uitgang is ruisvrij en met een deftig uitgangsniveau (en dat kan ik niet van mijn MAG zeggen, ruisen...). Via de line-ingang krijg je nog een redelijke klank, niet te schel of vermoeiend.

Out of the box Aangesloten op de 12" 8 ohm luidspreker (van mijn galanti versterker) komt er een nasale, beetje plat kartonachtig - weiniginspirerende klank uit. Maar vanals je met de shape/toonregeling speelt kom je zeer snel tot je eigen gewenste sound. En dan klinkt hij echt wel zeer goed. De deep knop is wat mij betreft overbodig. Had er nog een compressor bijgezeten was dit ideaal geweest.

Het volume vind ik zeer aangenaam om thuis te spelen of in repetities als het algemene band-volume niet te hoog ligt.
Live zonder verterking lijkt me deze versterker echt wel te licht om tegen een hardmeppende drum op te boxen. Speel je in een rustige setting is deze zeker voldoende. Misschien als je een perfecte 4 ohmige match cabinet vindt dat het wel voldoende is maar daar spreek ik me niet over uit.

En als ik kijk naar de opvolger van deze mibass 220 nl. de mibass 2.0 ben ik blij dat deze er nog lekker uitziet.

Wat mij betreft zeker een blijvertje.
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Zijn grote broer ook in de aanbieding,
https://www.bax-shop.nl/basgitaarverster ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil je harder het ding gewoon terug sturen kan tot 60 dagen :D
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Zijn er nog meer tevreden gebruikers? Ik twijfel nog steeds of ik in de mijne moet investeren met een cab of de boel verpats en een leuke oefencombo op de kop tik.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het heeft mij iig doen inzien wat ik mis in mijn geluid met de Genz Benz: tophoog! Dat kun je er bij de Ashdown mooi fors indraaien tot 10k en dat is wat ik miste :)

Voor thuis is het een ideaal ding, gekoppeld aan mijn STL-8T kastje. Net een oefencombo en net zo handzaam. Wel merk ik dat het geluid van de fan me begint te storen trouwens, maar dat is voor thuis geen ramp. Denk dat deze wel een tijdje gaat blijven. Stel dat ik toch weer eens in een band kom en mijn zware setup komt ergens te staan, dan heb ik voor thuis ideaal speelgoed.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Gisteren met de mi gereperteerd op een ashdown 15 inc.
Heerlijk band was tevreden maar ik ook lekker geluid.
mmmm toch maar de 550 kopen :D
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

De 550 is inmiddels uitverkocht en uit assortiment bij bax-shop :o
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Vorige week kwam er niet van om hem op volume te testen,dus gisteren meegenomen naar een repetitie.
Thuis kreeg ik er op mijn 2 X 15 een heel behoorlijk geluid uit maar vanwege het eeuwige gesjouw gisteren de Eden 210 meegenomen.Ik kreeg er maar met moeite een bruikbare sound uit en helaas wordt die met het opdraaien van het volume weer minder.Ik ben het dus met de rest eens dat het soort cabinet heel erg belangrijk is en ben het met Herman eens dat Eden niet de geschikte is.Het grootse probleem zit in het laag,te modderig.
Het volume:zacht spelende country band/drummer op een repetitie,helaas het ding trekt het echt niet.
Ik ben er van overtuigd dat een geschiktere cab. wel wat meer bied maar dan nog zal hij aan zijn top zitten en naar mijn idee zit een kleine gig er echt niet in.
Zelf heb ik hem gekocht omdat ik met een toekomstig project veel met akoestische gitaren op laag volume ga spelen en slechts in balans met de rest moet komen en voor thuis waar ik weinig ruimte heb.Met een klein passend speakertje is hij daar zeker geschikt voor.Als back-up versterker is hij natuurlijk erg bruikbaar vanwege de geringe omvang,ik had hem in mijn kleine koffertje bij me en hoef verder niets mee te sjouwen.Heb je hem voor nood live nodig dan zal hij als monitorampje zei het eentje die over zijn nek gaat de gig kunnen redden mits je de beschikking over een PA hebt.
Nog steeds goed bezig....
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

steekie schreef:Vorige week kwam er niet van om hem op volume te testen,dus gisteren meegenomen naar een repetitie.
Thuis kreeg ik er op mijn 2 X 15 een heel behoorlijk geluid uit maar vanwege het eeuwige gesjouw gisteren de Eden 210 meegenomen.Ik kreeg er maar met moeite een bruikbare sound uit en helaas wordt die met het opdraaien van het volume weer minder.Ik ben het dus met de rest eens dat het soort cabinet heel erg belangrijk is en ben het met Herman eens dat Eden niet de geschikte is.Het grootse probleem zit in het laag,te modderig.
Het volume:zacht spelende country band/drummer op een repetitie,helaas het ding trekt het echt niet.
Ik ben er van overtuigd dat een geschiktere cab. wel wat meer bied maar dan nog zal hij aan zijn top zitten en naar mijn idee zit een kleine gig er echt niet in.
Zelf heb ik hem gekocht omdat ik met een toekomstig project veel met akoestische gitaren op laag volume ga spelen en slechts in balans met de rest moet komen en voor thuis waar ik weinig ruimte heb.Met een klein passend speakertje is hij daar zeker geschikt voor.Als back-up versterker is hij natuurlijk erg bruikbaar vanwege de geringe omvang,ik had hem in mijn kleine koffertje bij me en hoef verder niets mee te sjouwen.Heb je hem voor nood live nodig dan zal hij als monitorampje zei het eentje die over zijn nek gaat de gig kunnen redden mits je de beschikking over een PA hebt.
Hoe hard speel je in in gods naam met mijn blues rock trio heb ik genoeg aan de mi 220 :lol:
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Is dat een akoestisch bluesrock trio? :mrgreen:
Maar serieus,het ging echt niet hard.De Eden (8ohm) is in ieder geval geen succes,de gain/input kon ik niet hoger dan standje 3 zetten of de meter bonkte begeleid door rood licht stevig tegen de rechter kant :facepalm: en werd het laag modderig en vervormd,door de shape te gebruiken verloor hij ook volume,echter werd de sound wel beter.Mischien was mijn bas ook iets te agresief (ik had mijn Fender P met SDQP bij me) en als ik minder bas in zou draaien zou hij ook wel iets harder kunnen.
Alleen "minder bas" staat niet in mijn woordenboek :D
Dat neemt niet weg dat ik hem zal gaan gebruiken waar ik hem voor gekocht heb,akoestische settings met een cajon en dat trekt hij makkelijk natuurlijk.
Nog steeds goed bezig....
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Alleen "minder bas" staat niet in mijn woordenboek :D
NEEEE zeker niet :jam:
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

8 ohm maakt van een 4 ohm 220 watt versterker een 110 wattje... Dus een extra cabinet van 8 ohm erbij en je hebt ineens 6 DB extra...
Of inderdaad 1 cabinet van 4 ohm eraan hangen....!! De 2x15 was natuurlijk een 4 ohm cabinet...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie