Hartke LH of HA

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Hartke LH of HA

Bericht door rensbass »

Ik denk eraan om een andere amp te kopen, nu is mijn oog gevallen op Hartke maar zou ook wat anders kunnen worden.
Je hebt momenteel de LH500, en de HA3500. De LH is een stuk goedkoper, en heeft meer power.
De HA heeft meer mogelijkheden maar is behoorlijk duurder.
Trefwoorden zijn:
Kroegoptredens
betrouwbaar
bleusrock
goedkoop
genoeg vermogen op 4, maar ook op 8 ohm.
De bedoeling is dat hij mn ampeg micro vr gaat vervangen.
andere opties zijn welkom, liefst bij de baxshop (heb daar nog behoorlijk wat tegoedbonnen voor)
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1220
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Ik heb nog nooit mijn volle 500 watt nodig gehad tijdens een optreden.
Ik ben begonnen met een Hartke 3500 en daarmee optredens gedaan voor +/- 250 mensen. No problem. Zonder dat hij vol hoefde te blazen.
Daarna ben ik overgegaan naar een Ashdown 575 watt, die is met optredens nooit verder opengegaan dan stand 5.
Mijn advies zou zijn om de 3500 te nemen. Hij heeft mij nooit in de steek gelaten, is goed te regelen en mocht hij toch niet bevallen: het is de Volkswagen onder de versterkers; die raak je altijd weer kwijt voor een redelijk bedrag.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennette RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ik heb zelf ook wel eens een HA3500 gehad, weet dat deze genoeg vermogen heeft, maar ik zit meer met 295,- voor de LH500 en 385,- voor de HA3500. Normaal vind ik 90 euro op een amp niet zo'n groot verschil, maar op deze bedragen is het bijna een derde van de prijs.
Ander voorbeeld is de Fender Rumble 350 of de Ampeg PF350, de Fender ken ik niet, en over de Ampeg hoor je veel negatieve berichten qua betrouwbaarheid...... allebei zitten ze net onder de 300 euro
Failure is always an option.
mmstingray5
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:21

Bericht door mmstingray5 »

Fender heeft nu ook de rumble 500 uitgebracht, binnenkort leverbaar EN niet duur.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Ik heb de LH500, en heb een HA3500 gehad. In mijn opinie ontbreekt het de LH500 op 8 ohm behoorlijk aan volume, terwijl ik dat met de HA3500 nooit vond. Hij lijkt veel harder te kunnen. Het ontbreken van een mastervolume op de LH500 is daar voor een groot deel debet aan. Ik raad je aan voor een gebruikte HA3500 te gaan, vooral ook omdat je hier twee aparte volumes voor het solid state én de tube kanalen hebt. De ventilator van de 3500 is wel een heel stuk rumoeriger trouwens, maar hij klinkt véél beter!

Good luck!
Eric66
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 nov 2012, 00:00

Bericht door Eric66 »

HA3500: +1
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Monkey schreef:Ik heb de LH500, en heb een HA3500 gehad. In mijn opinie ontbreekt het de LH500 op 8 ohm behoorlijk aan volume, terwijl ik dat met de HA3500 nooit vond. Hij lijkt veel harder te kunnen. Het ontbreken van een mastervolume op de LH500 is daar voor een groot deel debet aan. Ik raad je aan voor een gebruikte HA3500 te gaan, vooral ook omdat je hier twee aparte volumes voor het solid state én de tube kanalen hebt. De ventilator van de 3500 is wel een heel stuk rumoeriger trouwens, maar hij klinkt véél beter!

Good luck!
Same here! De 3500 is uitgebreider dan de lh500 en dat was voor mij net waardoor ik uit de 3500 wel de sound kreeg die ik zocht en uit de lh500 niet. Ik weet zeker dat die HA3500 nog ooit hier in huis terug gaat keren.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

rensbass schreef: Ander voorbeeld is de Fender Rumble 350 of de Ampeg PF350, de Fender ken ik niet, en over de Ampeg hoor je veel negatieve berichten qua betrouwbaarheid...... allebei zitten ze net onder de 300 euro
Ik heb die Ampeg Pf350 en heb inderdaad ook de verhalen gelezen. Je moet ze echter wel wat relativeren want er zijn ook 10000 goede reviews over geschreven alleen komen de slechte als eerst naar boven. Die Portaflex serie is niet voor niks de meest verkochte ampeg de laatste jaren ;) Tot op heden echt super tevreden mee!!
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Huppa, niet goedkoop en je moet wel naar Doetinchem (maar daar is desnoods van mijn kant uit wel een bgf-logistiekje te regelen...).
Maar let wel op; hij is verkeerd. In goede staat dan wel. :wink:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
face down in the dirt
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Had 'm al een poosje op t oog, maar denk dat ik eerst nog een cab wil..... decisions, decisions.......
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Ik heb d'r ook nog eentje liggen (een HA3500) in flightcase en die mag echt weg voor minder dan die 275,- (want da's echt een beetje te duur). Als je interesse hebt wil ik hem wel even op de foto zetten...
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Thanx voor t aanbod hou ik zeker in mn achterhoofd. Maar denk dat ik eerst een 2e trace cab wil, zodat ik een stackje heb voor onder mn ampeg micro vr. Eens kijken hoe die het doet op 4 Ohm en dan evt. De ampeg eruit voor een hartke.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Zo effe bumpe,
De kogel is door de kerk, alst goed is komt van de week de ha3500 hier binnen. Ben wel benieuwd wat tie doet op verschillende cabs. K heb ampeg svt15e (1x usa 1x china) en een trace 15" en een trace 2x10". Bedoeling is om compact de kroeg in te kunnen, strak geluid maar wel met genoeg body.
Failure is always an option.
Plaats reactie