Marshall MB450H

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Marshall MB450H

Bericht door HJvK »

Hey beste mede-bassisten,

Na wat rond snuffelen op bepaalde sites zag ik voor niet al teveel geld een Marshall MB450H aangeboden worden op thomann.de voor een tikkje over de 400 pleurie. Ook viel het me laatst op dat ik voor niet al teveel geld ook al een gloednieuw Marshall 410 cabinet gezien heb, (volgens mij ook op thomann.de). Nu vroeg ik me gewoon uit nieuwsgierigheid af wat zou het voorstellen? Heeft iemand van jullie er al ervaringen mee? Zou marshall nu dan echt het offensief gaan openen op de basmarkt?

Na wat meer informatie op te zoeken blijkt het te gaan over een versterker die 300 watt an 4 ohm zou leveren en 450 watt aan 2 ohm. Bespelen kan je in twee modes: modern en classic, eigenlijk 2 hele verschillende soorten sound, je zou het bijna kunnen zien als 2 verschillende voorversterkers? De modern mode heeft een EQ, een compressor en een heel andere sound dan de classic mode. De classic mode maakt gebruikt van een buisje voor een scheutje meer "classic" om de brei wat smeuiger en warmer te maken, ook heeft het classic channel een voice control knop voor lekker gepruts en een gain voor het betere werk.

Oftewel dat is alles wat ik uit de manual kan peuteren ;)
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Het spul ziet er leuk uit maar ik denk niet dat je het kan vergelijken met bijvoorbeeld een Marshall JCM. Ik denk dat deze serie qua kwaliteit een beetje in het segment Ashdown MAG zit. Niet verkeerd maar ook niet top-notch.

Helaas nog niet zelf over kunnen spelen.
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

Maar het hoeft toch ook niet top notch te zijn? Want dan betaal je veelste veel! 8)
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Die head lijkt me prijs/kwaliteitsverhouding een prachtig ding ! Voor 400€ heb je een 300 watt@4ohm head met tube/solid state preamp ! Footswitchable ! En hij zit nog in een behuizing ook !!

Echt een concurrent voor de Hartke 3500H lijkt me 8)
Alhoewel deze geen twee kanalen heeft, hé...
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

HJvK schreef:Maar het hoeft toch ook niet top notch te zijn? Want dan betaal je veelste veel! 8)
hehe, veelste veel is natuurlijk subjectief, dat is het "wat een gek er voor geeft" verhaal
ik hou van 2e hands! :D
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

1 a 2x peavey 4ohm 410 eronder, en scheuren maar, en je hebt een goude set voor 700 a 1000 euro afhankelijk van 1x 410 of 2x 410. Met 2e hands cabs misschien nog goedkoper...
Huub85
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2008, 10:25

Bericht door Huub85 »

Dag mensen

De marshall mb450h heb ik sinds 9 maanden in m'n bezit. Qua functies is het echt een fantastisch ding, zoals marshall zelf ook al aangeeft op hun site. Twee kanalen (modern & classic die met bijgeleverde footswitch te schakelen zijn), buizenvoorversterking tevens in te schakelen, CD mp3 input. Qua geluid is ie zeker z'n geld waard, maar inderdaad kun je deze bastop niet in de supertop plaatsen.

Overigens, mijn 450h is te koop, hij is echt als nieuw, boekjes footswitch, zelfs inclusief kartonnen verpakkingsdoos! +/- 300 euro. Geintresseerden mailen maar!
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Waarschijnlijk komt ie binnenkort in de Bassist!
bws86
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 mar 2014, 22:28

Bericht door bws86 »

Ik zie dat er al een topic bestaat over deze versterker dus ga ik op deze verder:

Ik ben misschien van plan deze te kopen, wat ik aan reviews en filmpjes heb gezien spreekt mij wel aan.

Iemand ervaring met deze versterker en in hoeverre is deze geschikt om punk/hardcore/sludge/doom te spelen?
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

bws86 schreef:Ik zie dat er al een topic bestaat over deze versterker dus ga ik op deze verder:

Ik ben misschien van plan deze te kopen, wat ik aan reviews en filmpjes heb gezien spreekt mij wel aan.

Iemand ervaring met deze versterker en in hoeverre is deze geschikt om punk/hardcore/sludge/doom te spelen?
Heb er inmiddels twee keer over mogen spelen, ik kan alleen zeggen dat het niet echt mijn 'ding' is. Beide kanalen zijn goed bruikbaar voor punk en hardcore, voor sludge of doom zou zelf kijken naar een smerige buizenversterker maar volgens mij zal ie daar ook best bruikbaar voor zijn.
Gebruikersavatar
WvI
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2013, 14:48

Bericht door WvI »

bws86 schreef:Ik zie dat er al een topic bestaat over deze versterker dus ga ik op deze verder:Ik ben misschien van plan deze te kopen, wat ik aan reviews en filmpjes heb gezien spreekt mij wel aan.Iemand ervaring met deze versterker en in hoeverre is deze geschikt om punk/hardcore/sludge/doom te spelen?
Ik heb zelf een Marshall MB4210 combo (te koop trouwens), daar zit de MB450H in. Ben zelf niet zo thuis in de genoemde muziekstijlen, maar als je hem een keer wilt proberen ben je van harte welkom natuurlijk (ongeacht of je interesse in de combo hebt).
bws86
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 mar 2014, 22:28

Bericht door bws86 »

Jerry schreef:
bws86 schreef:Ik zie dat er al een topic bestaat over deze versterker dus ga ik op deze verder:

Ik ben misschien van plan deze te kopen, wat ik aan reviews en filmpjes heb gezien spreekt mij wel aan.

Iemand ervaring met deze versterker en in hoeverre is deze geschikt om punk/hardcore/sludge/doom te spelen?
Heb er inmiddels twee keer over mogen spelen, ik kan alleen zeggen dat het niet echt mijn 'ding' is. Beide kanalen zijn goed bruikbaar voor punk en hardcore, voor sludge of doom zou zelf kijken naar een smerige buizenversterker maar volgens mij zal ie daar ook best bruikbaar voor zijn.
Mag ik vragen waarom het niet helemaal je 'ding' is?

Ik zal hem ook voornamelijk gebruiken voor punk en hardcore, maar een uitstapje naar sludge of doom ben ik misschien ook nog van plan.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

bws86 schreef:
Mag ik vragen waarom het niet helemaal je 'ding' is?

Ik zal hem ook voornamelijk gebruiken voor punk en hardcore, maar een uitstapje naar sludge of doom ben ik misschien ook nog van plan.
Ik had er geen klik mee om het zo maar te zeggen, clean vind ik hem niet clean genoeg en vies vind ik hem niet vies genoeg :mrgreen: De preamp had het ook een beetje zwaar met m'n effectenbak (of ik had het zwaar met de EQ, kan ook natuurlijk), kreeg hem pas echt lekker aan de gang als ik m'n effectenbak in de FX return prikte. Ik heb hem niet uitgebreid aan de tand gevoeld, hij stond toevallig in het oefencentrum waar we incidenteel repeteren als we in onze gebruikelijke oefencentrum niet terecht kunnen.
Plaats reactie