Ashdown MiBass ervaringen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

De 215 is idd.4 ohm,die zal qua volume beter uit de bus komen....
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb 'm vanavond meegenomen naar de repetitie van mijn nieuwe bandje. Over de combi die die daar in de oefenruimte staat was ik toch niet helemaal enthousiast. Een Eden Nemesis 210 combo met een Hartke 410 XL, toch wat dozig, vooral door die combo. Vanavond heb ik de MiBass aan die Hartke kast gehangen en dat ging prima met mijn Peterbuilt Precision. En voldoende volume voor een repetitie. Het ding klinkt lekker met gebruikmaking van wat eq. Voor het doel waar ik hem voor gekocht heb is ie prima geschikt.
Overigens is die Hartke een 8 ohm kast en ik had voldoende volume.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
FunkyFingerFunker
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2012, 22:38

Bericht door FunkyFingerFunker »

Oud Topic, maar toch ...

Sinds gosteren ben ik ook in het bezit van de Mibass 220 (over genomen van Sjonniex, welke hem weer had van hans58, welke hem weer had van etc etc etc).

In eerste instantie gekocht als backup-amp tijdens optredens (mijn T-max gaat wsl nog jaren mee maar zou er ook maar eens spontaan mee kunnen stoppen).

Thuis even snel uitgeprobeerd op mijn Eden D210xst 4 ohm, moet zeggen dat ik hem eigenlijk wel plezierig vond klinken met de toonregeling flat. De Deep-switch vind ik niets, de shapeknop vind ik dan wel weer aardig. Volgens mij gaat dat ding niet superluid maar blijft een prima backup, klein, licht, alhoewel het natuurlijk nog veel kleiner kan.

Maandagavond gaattie mee naar de repetitie om te kijken wattie nu werkelijk in huis heeft.

EDIT : Nog even wtb ruis op de hoofdtelefoonuitgang, er zit inderdaad wel iets op maar valt volledig weg tijdens het bassen. Ik moet zeggen dat ik hem erg plezierig vind klinken met een hoofdtelefoon op, zeker icm het regelbare line-in niveau. Gaat ook lekker hard. Moet wel toegeven dat ik een behoorlijke hoofdtelefoon gebruik (Beyer DT770).
Ik heb nog nooit een goede slap-sound uit mijn bas gekregen, maar dat ligt niet aan mijn bas.
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

FunkyFingerFunker schreef:Oud Topic, maar toch ...

Sinds gosteren ben ik ook in het bezit van de Mibass 220 (over genomen van Sjonniex, welke hem weer had van hans58, welke hem weer had van etc etc etc).

In eerste instantie gekocht als backup-amp tijdens optredens (mijn T-max gaat wsl nog jaren mee maar zou er ook maar eens spontaan mee kunnen stoppen).

Thuis even snel uitgeprobeerd op mijn Eden D210xst 4 ohm, moet zeggen dat ik hem eigenlijk wel plezierig vond klinken met de toonregeling flat. De Deep-switch vind ik niets, de shapeknop vind ik dan wel weer aardig. Volgens mij gaat dat ding niet superluid maar blijft een prima backup, klein, licht, alhoewel het natuurlijk nog veel kleiner kan.

Maandagavond gaattie mee naar de repetitie om te kijken wattie nu werkelijk in huis heeft.

EDIT : Nog even wtb ruis op de hoofdtelefoonuitgang, er zit inderdaad wel iets op maar valt volledig weg tijdens het bassen. Ik moet zeggen dat ik hem erg plezierig vind klinken met een hoofdtelefoon op, zeker icm het regelbare line-in niveau. Gaat ook lekker hard. Moet wel toegeven dat ik een behoorlijke hoofdtelefoon gebruik (Beyer DT770).
Ik heb hem het afgelopen jaar een keer nodig gehad (te lang verhaal) als back up, ik heb hem altijd bij me als ik live speel omdat hij gewoon in mijn koffertje past. Op dat moment had ik mijn 2 X 15" bij me en stond op de PA aangesloten. Ik had wel genoeg volume op het podium, hij stond wel zover mogelijk open en ging iets over de zeik maar ik kon de gig afmaken. Wel miste ik wat laag. Inmiddels heb ik nieuwe speakers in mijn Eden 210 en is deze nu 4 Ohm. Laat nog even weten wat je bevindingen zijn als je wilt, want zoals ik eerder schreef vond ik het op 8 Ohm niets maar als de 4 versie beter gaat is het wel een heerlijk compact setje natuurlijk.
Nog steeds goed bezig....
FunkyFingerFunker
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2012, 22:38

Bericht door FunkyFingerFunker »

@ Steekie : Ik vond de combinatie Mibass en EdenD210xst 4 ohm eigenlijk helemaal zo slecht nog niet. EQ Flat, geen deep-switch etc, gain goed afregelen en het klinkt nog best aardig, niet heel heel heel erg luid maar voor tijdens de repetitie hard genoeg. Het heeft echter niet de ballen van mijn T-max. Ik zou hem ook niet zo snel gebruiken als main-amp denk ik (hele kleine gigjes daargelaten). Maar als backup-amp meer dan geschikt (compact, licht en net luid genoeg voor een backup-amp).

Ik moet wel zeggen dat ik thuis eigenlijk alleen maar de Mibass gebruik en niet de T-max, de Mibass heeft voor mij dus echt een dubbele functie). Eigenlijk triplefunctie aangezien ik hem ook wel eens meeneem naar mijn vriendin voor gebruik met hoofdtelefoon. Ondanks wat ruis is dit ampje daar zeer geschikt voor (gaat LUID over een Beyer D770, regelbare line-in etc).
Ik heb nog nooit een goede slap-sound uit mijn bas gekregen, maar dat ligt niet aan mijn bas.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Ashdown MiBass ervaringen

Bericht door ejp »

sinds gisteren ook in het bezit van een mooie Ashdown mibass 220 (nieuwstaat...)

mocht ik nou te weinig volume hebben, kan ik dan de line out verbinden met mijn Hartke HA3000? (die heeft voldoende in en uitgangen)

maar moet er dan geen speaker aangesloten staan op de mibass? of werkt de line out alleen op de input knop en niet op de output knop?

De klank uit de Mibass is door de geweldige EQ zeer goed instelbaar.vandaar dat ik hem ook als pre amp wil gebruiken.

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Ashdown MiBass ervaringen

Bericht door ejp »

gisteren de Ashdown mibass dus doorgelusd via de line out naar een andere amp (gewoon de input gebruikt)

dit gaat volgens mij goed!

de input kan ik gewoon regelen zonder de output op te draaien, dus lijkt mij de line out te zitten na de pre amp en voor de power amp (geen vermogen uit de speakeruitgangen

kan ik zo ongestraft blijven spelen? :wink: Graag reacties van de kenners! (TC Electronic rh450 zegt zelf dat je hem kan gebuiken zonder speakers aangesloten te hebben..)

dus de mibass als preamp gebuiken indien tekort aan vermogen

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Plaats reactie