Rackcase 4U 35/40cm

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Rackcase 4U 35/40cm

Bericht door BlazingRiCO »

Ik ben op zoek naar een kwaliteitsvolle rackcase van 4 units aangezien ik nu een 2U amp + racktuner heb. Eventueel komt daar misschien nog wel iets bij.
Momenteel gebruik ik een Road Ready 2U rackcase maar geen idee of dat merk qua kwaliteit eigenlijk top is.
De voorkeur gaat uit naar een rackcase met een inbouwdiepte van 35cm (of mss 40),alles wat groter is past niet goed bovenaan m'n cabinet, en ook met vaste rails.
Als iemand me wat meer info kan geven en kan helpen dan hoor ik het graag :)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

https://www.thomann.de/nl/thon_endstufen ... ive_45.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Er staat er ook eentje bij de b stock aanbiedingen bij bax. Is niet mogelijk om hem te linken. Staat op blz 11 van de b stock aanbiedingen.

(B-stock) Gator Cases GR-4S ondiepe 19 inch kunststof tunnelcase. Afgeprijsd van 75 voor 52,50. Je moet maar even zoeken...

Overigens vind ik zelf SKB veel betere cases dan de Gator maar daar is de prijs dan ook weer naar.
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Die Thon dingen zijn erg scherp geprijsd, het enige 'tegen' vind ik de kleur van het plaatmateriaal en de relatief vele niet-popnagel verbindingen (handvat, profiel).

Als je echt kwaliteit wilt zul je er eentje moeten laten maken. Dan kun je tevens de kleur van het plaatmateriaal uitzoeken en uiteraard de maten exact bepalen.
Ik heb zelf een vergelijkbare Meekel case ooit van een forumlid overgenomen, dat ding was flink gebruikt en dito door mij maar hij werkt nog steeds perfect.
Ik schat dat je voor maatwerk zo'n 200 euro kwijt bent.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ja die Thon cases zijn idd niet zo mooi met dat bruin. Ik had trouwens ook cases gevonden van DAP Audio, is dat wat eigenlijk ?
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

De cases van DAP die ik heb meegemaakt waren voorzien van goedkope hardware, geen verzonken en scherpe sluitingen...kortom gammele rommel waar je je met een beetje pech ook nog aan bezeerd. Ik zou ze niet moeten...

Wil je echt wat moois, laat er een maken. Dan heb je voor een hele lange tijd een fijne case.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Op casebuilder kun je zelf je koffers laten maken, of in bouwpakket laten opsturen. Zowel flightcases, als rackcases (met afneembare voorkant of voor- & achterkant).

Zelf al goede ervaringen mee gehad (zowel kwaliteit, levertijd als afwerking)... Maar ik heb dan ook een eigen popnageltang, en net iets teveel vrije tijd :)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie