blablas DHZ gedoe

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Ken schreef:Hoe groot was de string spacing en hoe groot is-ie nu?
Was ongeveer 15,5 à 16 millimeter, is nu 1,5 millimeter meer.
Ik heb de maat niet exact opgemeten, maar ongeveer, zo belangrijk vind ik het ook weer niet, geconstateerd dat er voldoende ruimte was door er plaatjes van 1,5 millimeter tussen te prakken en heb het daarna niet meer nagemeten.

Bij die witte is de string spacing 17 millimeter.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

die 2 gouden schakelaars op de 7 snarige bass zijn die eigen inspiratie of kwamen die bij de preamp ?
indien het eigen inspiratie was waar heb je die precies gevonden ? :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Eigen inspiratie.
Tonefactory.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

bedankt !! :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

En weer een leuke top gescoord via E-bay.
Afbeelding
Noten hout.
De kleuren en tekening zijn zo apart, die kon ik niet laten lopen.
Laatst gewijzigd door blablas op 14 jul 2017, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Mooi houtje!
Bij Tonewood (voorheen Oregon Wildwood) hebben ze ook een hoop van dat ge-ente walnoot.

HIER
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Ik zie het, maar dat kost toch nog ruim het dubbele van wat ik er nu voor heb betaald.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Just for fun.

Bericht door blablas »

Bij tijd en wijlen duikt de vraag of ik gitaar bouwen voor mijn brood doe op, nee dus, dit is wat ik wel doe.

Ontwerpen, ontwikkelen en vervaardigen van onderdelen en complete meet-opstellingen op de natuur- en wiskunde afdeling van de Universiteit van Leiden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit onderdeel komt uit een massief blok aluminium, als ik dat kan maken dan is een bas-gitaar bouwen ook niet zo moeilijk meer. 8)
Laatst gewijzigd door blablas op 14 jul 2017, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

... Maar wat is het?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Een dummy magneet scherm. Dit ding moet later van een speciaal metaal gemaakt worden en gaat dan dienen als afscherming tegen magneet velden, voorlopig maken we hem van aluminium omdat er aan dit onderdeel van alles gemonteerd moet worden dat we eerst willen testen en werkend willen hebben voor dat die afscherming nodig gaat zijn.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Grappig, ik maak beroepshalve ook meetopstellingen. In het thermometrisch kalibratielab dat ik beheer, is nogal eens behoefte aan bijzondere faciliteiten. Eén daarvan is een thermostaatbad met een stabiliteit op sub-milliKelvin niveau. Het ding heb ik letterlijk vanaf de grond opgebouwd, zowel elektronica, mechanica als besturingsprogrammatuur. Ik moest er bij die afbeelding direct aan denken, want de waterinlaat in het het thermostaatbad lijkt wat op het getoonde werkstuk uit aluminium. Die inlaat is een soort sproeikop uit messing, maar vertoont, op het eerste gezicht, vanbinnen en vanbuiten nogal wat overeenkomst.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Ik ben een soort boekhouder. Ook leuk.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Dit onderdeel gaat in een ultra hoog vacuüm kamer komen, dient alleen maar voor magneet-veld afscherming en montage van de manipulatie onderdelen van de sample houder en daarop de sample houder zelf, deze samples en de op te dampen materialen kunnen ook nog eens verwisseld worden zonder het vacuüm te verbreken.
Hij gaat in deze opstelling komen, dit gaat (in leken termen) een stap worden naar materialen op de meetplek opdampen (met behulp van een laser bundel) en er direct aan kunnen meten.

Die magneet veld afscherming is trouwens nog niet echt nodig, op het het moment hebben we het wereld record wat betreft resolutie en kwaliteit zonder zo een scherm, degene die er nu in zit is ook nog steeds een dummy scherm van aluminium. :D
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

weten ze daar in Leiden dan wel dat ze een linkshandige magneetveldafscherming krijgen?
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Plaats reactie