Wie kan me helpen aan de tab/akkoorden/partituur van...

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Denk je ?

Ik zie dat hem er op gewezen is dat er een apart topic voor is, compleet met een link naar dat topic. In dat topic heeft hij de vraag niet gepost, maar hij heeft wel weer een nieuw topic aangemaakt.

Sowieso zou ik zeggen dat als je dan een nieuw topic aanmaakt omdat je hem in een verkeerde rubriek geplaatst hebt, dat je dan het oude topic even verwijdert.

Verder ben ik soms wel vriendelijk hoor...

p.s. Ik heb naar deze tab ook wel eens gezocht, en volgens mij staat hij niet op het net. Als ik vanavond thuis ben zal ik eens kijken hoever ik zelf met de tab gekomen ben. Als ik het me goed herinner kon je ook redelijk veel zien (van het intro) in de originele videoclip.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Ukkebol
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2014, 14:28

Bericht door Ukkebol »

Green Goblin schreef:Denk je ?

Ik zie dat hem er op gewezen is dat er een apart topic voor is, compleet met een link naar dat topic. In dat topic heeft hij de vraag niet gepost, maar hij heeft wel weer een nieuw topic aangemaakt.

Sowieso zou ik zeggen dat als je dan een nieuw topic aanmaakt omdat je hem in een verkeerde rubriek geplaatst hebt, dat je dan het oude topic even verwijdert.

Verder ben ik soms wel vriendelijk hoor...

p.s. Ik heb naar deze tab ook wel eens gezocht, en volgens mij staat hij niet op het net. Als ik vanavond thuis ben zal ik eens kijken hoever ik zelf met de tab gekomen ben. Als ik het me goed herinner kon je ook redelijk veel zien (van het intro) in de originele videoclip.
Ik heb geprobeerd mijn vraag te verwijderen, maar dit lukte niet. Vandaar dat ik mijn vraag, na advies van een mede forum gebruiker, in de juiste rubriek heb geplaatst. Ik heb al aangegeven nieuw te zijn hier, dus positieve kritiek is welkom :roll:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ok dan. Heb dus blijkbaar zelf geen tab gemaakt, maar vond nog wel ergens deze notitie van het beginstukje.

F FF F AA Bb BbBb d' f' a' c' b'
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Geen bas tab, wel een gitaar tab en een bas fillumpie (en da's misschien nog wel handiger dan een tab!).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y-2miSEAyP8[/youtube]

https://www.tabsrus.nl/Tablature/Downloa ... salyn.html" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S. Google is je vriend bij dit soort vragen. Zie hier https://bit.ly/1tx6GqC" onclick="window.open(this.href);return false; het is niet moeilijk.
Ukkebol
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2014, 14:28

Bericht door Ukkebol »

Dank voor de reacties. Het filmpje kende ik, hoopte dit te kunnen aanvullen met de bijbehorende tab. Ik ga er mee aan de gang.....
devilssogod
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2014, 16:11

we're going to ibiza van de vengaboys

Bericht door devilssogod »

hallo allemaal,

ik ben all jaren fan van de vengaboys

en ik luister altijd naar het nummer we're going to ibiza.

ik vind dit zo mooi nummer dat ik het graag op de bas wil leren. en dan gewoon lekker plezier hebben als ik erop mee aan het bassen ben.

ik heb echt overal gekeken op internet maar ik kan helaas geen tab vinden.

en dan mijn vraag is kan misschien iemand van jullie het nummer voor mij uit taben.

want ik zelf kan het nog niet omdat ik dan niet weet waar ik moet beginnen.

volgens mij is het niet all te moeilijk maar dat kan aan mij liggen.

ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen met dit.


devilssogod
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2014, 16:11

Bericht door devilssogod »

mm nog steeds geen antwoord. zou het aan mijn vraagstelling liggen? op een ander forum vroeg ik het ook twee weken geleden en daar heb ik ook nog geen antwoord op.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Ritmisch heb ik het niet uitgeschreven (gewoon luisteren, snap je het vanzelf), maar meer dan deze akkoorden is het niet.

Couplet
Cis, Fis
Pre-refrein
Es, F, Fis, Gis

Refrein
Cis, Fis (Fis, F, Es)

We're going to eat pizza !
devilssogod
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2014, 16:11

Bericht door devilssogod »

phoerd schreef:Ritmisch heb ik het niet uitgeschreven (gewoon luisteren, snap je het vanzelf), maar meer dan deze akkoorden is het niet.

Couplet
Cis, Fis
Pre-refrein
Es, F, Fis, Gis

Refrein
Cis, Fis (Fis, F, Es)

We're going to eat pizza !
bedankt voor de reactie. maar kan je het in tab vorm plaatsen want hoe het er nu staat weet ik nog niet welke posities ik moet.sorry dat ik wat lastig ben. :oops:
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

devilssogod schreef:
phoerd schreef:Ritmisch heb ik het niet uitgeschreven (gewoon luisteren, snap je het vanzelf), maar meer dan deze akkoorden is het niet.

Couplet
Cis, Fis
Pre-refrein
Es, F, Fis, Gis

Refrein
Cis, Fis (Fis, F, Es)

We're going to eat pizza !
bedankt voor de reactie. maar kan je het in tab vorm plaatsen want hoe het er nu staat weet ik nog niet welke posities ik moet.sorry dat ik wat lastig ben. :oops:
Cis (A-snaar, 4e hokje), Fis (D-snaar, 4e hokje)
Es (A-snaar, 6e hokje)), F (D-snaar, 3e hokje), Fis (D-snaar, 4e hokje), Gis (D-snaar, 6e hokje)
Cis (A-snaar, 4e hokje), Fis (D-snaar, 4e hokje), F (D-snaar, 3e hokje), Es (A-snaar, 6e hokje)

Begin op de eerste Cis met je middelvinger en laat je hand in die positie staan, kun je je hand het hele nummer laten staan. je kunt met de eerste Cis ook beginnen op de E-snaar, het 9e hokje, speelt daarna hetzelfde maar alles een snaar lager.
devilssogod
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2014, 16:11

Bericht door devilssogod »

oke, bedankt man.je heb mij mooi geholpen. :D
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Misschien wel handig als je de noten (accoorden) op je hals weet te vinden. Dan kun je ook een toon zo pakken als iemand dat roept (of op schrijft).

Zie plaatje:
Bass Neck Sharps.PNG
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Idd een van de eerste dingen om onder de knie te krijgen .
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

devilssogod schreef:hallo allemaal,

ik ben all jaren fan van de vengaboys

en ik luister altijd naar het nummer we're going to ibiza.

ik vind dit zo mooi nummer dat ik het graag op de bas wil leren. en dan gewoon lekker plezier hebben als ik erop mee aan het bassen ben.

ik heb echt overal gekeken op internet maar ik kan helaas geen tab vinden.

en dan mijn vraag is kan misschien iemand van jullie het nummer voor mij uit taben.

want ik zelf kan het nog niet omdat ik dan niet weet waar ik moet beginnen.

volgens mij is het niet all te moeilijk maar dat kan aan mij liggen.

ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen met dit.


Lol ik speel nu met die matroos in een band. Dat nummer hebben we ook wel eens gespeeld.
devilssogod
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2014, 16:11

Bericht door devilssogod »

hier ben ik weer met nog een nummer waar ik graag de tablatuur van wil.

het is niet zo lang nummer het is maar een nummer van 43 seconden.

maar net als het andere nummer waar ik om vroeg is er geen tablatuur ervan te vinden op internet.

wil iemand mij hiermee uit de brand helpen?

Plaats reactie