Dr.No Effects Power Supply, nooit meer hum, noise en buzz?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hmmmm, ja, ik zie weinig verschil.........

En ligt het nu aan mij of zie je bij de linker adapter het witte vlak doorschijnen langs de rode sticker?
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Toch is er wel wat verschil. Dat zwarte ding rechtsboven is anders. Net als het formaat van het gele ding linksboven. Basic printplaat en layout lijkt me identiek.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Op de ene staan rode stift vlekjes en op de andere blauwe... Verder zit er niet veel verchil in op het oog. Die ene zwarte elco rechtsboven heeft inderdaad een iets andere waarde en de twee condensatoren daar net onder hebben een andere kleur.

Maar dat kan ook te verklaren zijn doordat ze in de fabriek een berg van die dingen hebben ligen en als de ene op is, ze dan de andere pakken.

Maar zelfs het model type nummer op beide stickers is hetzelfde (of is dat gedaan om niet opnieuw door de keuring te hoeven)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Dat zwarte ding is een forse ELCO, en de waarde zal (op basis van de grootte van de ELCO) dezelfde zijn. Vaak zijn de opdrukken anders als het om een andere batch gaat of gewoon van een ander merk omdat die bij die batch net goedkoper zijn........ identiek met de gele condensator linksboven. De twee condensatoren onder de ELCO (blauw bij de ene, bruin bij de andere) zijn gewoon ceramische caps en volgen de identiek zelfde benadering. Ik verwacht dat als je twee Staggs naast elkaar legt (uit verschillende productie tijden) je dezelfde verschillen zal zien.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Zou Dr No misschien met de foto van de open adaptors bedoelen dat de echte Dr No het zelfde is als de andere Dr No met de foutive sticker van Stagg die daarna overplakt is met die van Dr No?
Want wat voor nut heeft het om een Dr No en een Stagg naast elkaar te hebben waar geen verschil tussen te zien is. Lijkt mij dat hij wilt aantonen dat er geen verschil is tussen de Dr No en de Dr No (met onder het stickertje een Stagg stickertje).
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Op basis van wat ik hier lees lijkt het dat ie het zelf niet wist. Wel lullig dan.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

De foto is van een Dr No en een stagg die een klant beide had, zijn verklaring zegt nu dat ze of hem stagg hebben geleverd of dat ze zijn ontwerp hebben gebruikt voor andere adapters.

Het eerste lijkt me stug omdat iedereen er bij zweert, en het tweede lijkt me ook stug, aangezien er dan "beter" spul gebruikt zou zijn wat de productie kosten voor stagg weer hoger brengen...

Ach ja, ik ben tevreden met mijn power block van t rex dus het doet me verder weinig :lol:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Een mooi gevalletje Air Gap Filter dus (voor de nieuwere forummers, zoek maar eens op 't forum) :lol: Wat marketing wel niet kan doen hè.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Rieno schreef:Een mooi gevalletje Air Gap Filter dus (voor de nieuwere forummers, zoek maar eens op 't forum) :lol: Wat marketing wel niet kan doen hè.
Daar heeft Haico toch het patent op ? :wink:
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Rieno schreef:Een mooi gevalletje Air Gap Filter dus (voor de nieuwere forummers, zoek maar eens op 't forum) :lol: Wat marketing wel niet kan doen hè.
Volgens mij bestaat dat topic niet meer (de orginele uit 2008)?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Nee klopt, het opzetje bestaat nog wel met wat uitleg en commentaar. Had de link er bij willen zetten, maar zit met m'n telefoon op een camping in de bossen van Gelderland...het maakt het niet makkelijk :P
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

Tja..
Commercieel gezien ziet het er wat beter uit van dokter nee dan de stegg, wil niet inhouden dat duurkoop nog steeds beter is.
Als je het nu in een veels te dikke jus doopt kan alles lekkerder smaken..

..kan, wil nl niet zeggen dat het ook zo is.
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Haico

Bericht door Haico »

aap schreef:
Rieno schreef:Een mooi gevalletje Air Gap Filter dus (voor de nieuwere forummers, zoek maar eens op 't forum) :lol: Wat marketing wel niet kan doen hè.
Volgens mij bestaat dat topic niet meer (de orginele uit 2008)?
Is nooit een eigen tipokc geweest.

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... er#p415931" onclick="window.open(this.href);return false;

:D
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Maarten_E schreef:Het komt uit Eindhoven, dan moet het wel goed zijn! :wink: :wink: :roll:


Precies!!!
T'is mar da ge't wit! ;)
Plaats reactie