Defecte boss pedaaltjes

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Defecte boss pedaaltjes

Bericht door PMJ »

In pakweg 2 weken tijd hebben 2 Boss pedalen van mij het begeven; m'n Bass overdrive en mijn Metal zone. Als ik de metal zone in een chain heb zitten doet hij niks, maar geeft wel het geluid door zodat er wel gespeeld kan worden zonder dat het pedaal functioneert. Als ik vervolgens de metal zone vervang voor de ODB-3, wordt het geluid wel onderbroken en valt er helemaal niks te horen. In beide gevallen doen de indicatielampjes het wel. Ik gebruik een adapter, geen batterijen (wel geprobeerd, maar maakte geen verschil).

Zijn dit problemen die bekend zijn en vaker voorkomen? Waar moet ik het in zoeken?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hmmm, trekt je power supply het wel? Probeer de pedalen eens op een batterij?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Bernardduur schreef:Hmmm, trekt je power supply het wel? Probeer de pedalen eens op een batterij?
Heb ik geprobeerd. Ik heb ze ook los geprobeerd met de adapter direct erin. Hetzelfde effect (of juist niet eigenlijk;) )
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Heel stom wellicht, maar het eerste waar ik aan denk als ik dit hoor is een gammel contact in de kabel of de in/output's van de pedaaltjes... Al met andere kabels getest?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ja, daar dacht ik ook aan...... die Boss pedalen gaan rare dingen doen als de in / outputs los gaan zitten........ (of als er stereo kabels gebruikt worden). Check dat dus ook maar!!
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

De moertjes bij in-/outputs had ik al nagekeken. Ze zijn getest met verschillende adapters, en ook verschillende snoeren. Ook heb ik in dezelfde setting getest met een gezond pedaaltje, en die doet het dan weer wel..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hmmm, dan moet er intern iets aan de hand zijn...... moet ik even kijken?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Bernardduur schreef:Hmmm, dan moet er intern iets aan de hand zijn...... moet ik even kijken?
Dat is een erg fijn en gewaardeerd aanbod, al is het in dat kader jammer dat ik aan de andere kant van het land woon...
Plaats reactie