Digitech Death Metal gitaar pedaaltje, goedkoop, maar...

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Digitech Death Metal gitaar pedaaltje, goedkoop, maar...

Bericht door Jay2U »

Voor wat Motörhead coverwerk heb ik nogal wat settings op diverse pedalen en pedaalcombinaties geprobeerd. Wat me het best bevalt is een goedkoop Digitech gitaarpedaaltje dat luistert naar de naam Death Metal. Voor circa 60 Euro staat ie op het pedal board.
...en zo klinkt ie:
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Haico

Bericht door Haico »

Whoah! Soms zijn het die gekke combinaties, die te gek blijken te zijn.

Ik zie je bij de appie, hè!!
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Bij appie in de hijghof. 't Probleem is dat ik nooit iemand herken, ook niet als ik hem of haar al eens heb ontmoet. :facepalm: Dus als je me tegen het lijf loopt, laat het dan maar weten.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Goeie sound... Ligt ook heel erg aan gecontroleerd spelen heb ik gemerkt....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Muziekschuur schreef:Goeie sound... Ligt ook heel erg aan gecontroleerd spelen heb ik gemerkt....
Ja, je moet de snaren resoluut raken, zonder ze door het fretboard te slaan. Een plectrum kan hierbij helpen. Voordeel van zo'n effect is de eindeloze compressie. Groot nadeel is het totaal ontbreken van een noise gate. Je hoeft de bas maar aan te raken of je hoort het, dus dempen, dempen en nog eens....
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Ligt het nu aan mij; de geluidsopname onder de video is toch de originele opname van Motorhead?
Ik hoor geen (duidelijke) extra baslijn....
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

rensdus schreef:Ligt het nu aan mij; de geluidsopname onder de video is toch de originele opname van Motorhead?
Ik hoor geen (duidelijke) extra baslijn....
Dat is dus eigenlijk een compliment. :oops: Ik doe altijd mijn uiterste best om de originele baslijn te dempen. Bij veel bassisten breng ik dan het spectrum van circa 40 Hz tot 150 Hz zo'n 9 dB terug. Bij Lemmy ligt dat anders, die zit met z'n sound veelal dicht onder en tussen het bereik van de gitaar. Het vergt wat meer gepruts en gerommel om die Rickenbacker weg te poetsen. Daar ik de play-along covers niet wil smoren in basgeweld, probeer ik de uiteindelijke mix in balans te houden. Als je het origineel beluistert, zul je merken dat daar minder bodem in zit; Lemmy's bas klinkt daar zelfs wat iel.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Plaats reactie