Small Clone probleem

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Badazza
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 okt 2011, 22:22

Small Clone probleem

Bericht door Badazza »

Probleem met mijn small clone, is sinds kort overstuurt hij een beetje, dacht eerst dat het plaats op het pedalboard was...
bass/pork lion/small clone/vt bass/markbass super booster/tuner/amp
nu heb ik de small clone omgedraaid met de vt, dus op deze manier bass/pork lion/vt bass/small clone/markbass super booster/tuner/amp.
maar het probleem blijft bestaan, was vroeger helemaal niet, zou er iets kapot zijn aan mijn small clone, of zie ik iets over het hoofd.
ITS ALL ABOUT THE GROOVE......
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

Badazza schreef:Probleem met mijn small clone, is sinds kort overstuurt hij een beetje, dacht eerst dat het plaats op het pedalboard was...
bass/pork lion/small clone/vt bass/markbass super booster/tuner/amp
nu heb ik de small clone omgedraaid met de vt, dus op deze manier bass/pork lion/vt bass/small clone/markbass super booster/tuner/amp.
maar het probleem blijft bestaan, was vroeger helemaal niet, zou er iets kapot zijn aan mijn small clone, of zie ik iets over het hoofd.
Krijgt hij genoeg stroom?
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Qua voeding? Batterij of adaptor? Als het een batterij is dan zou het goed kunnen dat hij bijna leeg is. Veel voorkomend iets bij bijna lege batterijen. Zo niet, wat is er anders dan eerst toen hij nog geen oversturing had? Andere volgorde, ander pedaal erbij?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Badazza
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 okt 2011, 22:22

Bericht door Badazza »

Goose schreef:Qua voeding? Batterij of adaptor? Als het een batterij is dan zou het goed kunnen dat hij bijna leeg is. Veel voorkomend iets bij bijna lege batterijen. Zo niet, wat is er anders dan eerst toen hij nog geen oversturing had? Andere volgorde, ander pedaal erbij?
Werk met power power supply, dus geen batterij, andere pedalen werken normaal, maakt ook niet uit waar ik hem plaats op mijn board, speel met sterling bass, hoge output mss is het daar door...
ITS ALL ABOUT THE GROOVE......
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

probeer het eens met een batterij? Misschien trekt de voeding het net niet voldoende voor de small clone...
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Daarom vroeg ik ook of er iets verandert was t.o.v. de periode toen er nog geen oversturing was. Probeer anders een de chorus alleen aan te sluiten. Alle andere pedalen weg laten.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

JoostT schreef:probeer het eens met een batterij? Misschien trekt de voeding het net niet voldoende voor de small clone...
Dat dacht ik ook; probeer anders de voeding alleen op de small clone (dus niet daisy chain naar de andere versies). Verder zou je kunnen kijken of de 47R weerstand, die van de adapter in naar het bordje zit, nog heel is. Deze krijgt soms veel te verduren (voornamelijk bij oude of lekke ELCO's) en kan hierdoor in waarde toenemen. Hierdoor wordt het voltage aardig gedipt en kun je dit soort artefacten krijgen.
Plaats reactie