Fluittoon uit pedalboard??

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Fluittoon uit pedalboard??

Bericht door Hajvb »

Mensen, gisteren in de oefenruimte viel het mij op dat er een fluittoon uit mijn versterker kwam. Na wat testen blijkt het zich in mijn pedalboard te bevinden. Voordat ik het wiel opnieuw uit ga vinden vroeg ik mij af of iemand van jullie hier al eerder ervaring mee heeft gehad. De zoekfunctie bood helaas geen uitkomst.

Het pedalboard waar het om gaat:

Afbeelding

Volgorde Input=>Tuner=>PD7=>TAAS=>Digitech=>Dano=>Output. Alles gevoed door een MXR DC Brick aangesloten op een stekkerblok (geaard) welke op zijn beurt bevestigd is aan een Powercon.
Afgelopen vrijdag met optreden en die woensdag ervoor met oefenen niks gemerkt / gehoord en in de tussentijd is er verder niks veranderd...
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Hoe hard is de fluittoon? Een zacht fluistertje, of een behoorlijke piep?

Mijn eerste idee zou zijn om even het zelfbouwpedaal ertussenuit te halen en te zien of dat het oplost (sorry Rogier ;) ). Verder zou het vrij eenvoudig toch moeten zijn om te achterhalen waar het probleem zit? Gewoon één voor één de pedalen er tussenuit halen tot je de "rotte" tegenkomt.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Yep! gewoon een voor een ze eruit halen en kijken wat er overblijft.

Klinkt een beetje als oscillatie..... is de DC brick schakelend? Zou kunnen inwerken op de clock van de chorus (Cool Cat)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Waar je ook nog naar kan kijken is of de kabels van je voeding niet netjes opgerold in de vorm van een spoel tegen je audio kabels aanliggen.. lijkt erop dat je input en output kabel van de keten nogal dun zijn.. vandaar..
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Thnx heren! Fluittoon is vrij stil. Ik zal het spul eens uit elkaar gaan halen, eens kijken welke de boosdoener is.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

En? Wat was t?
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ik verdenk de voeding ervan, geen van de pedalen was iig de boosdoener. Ook de bedrading weer eens uit elkaar gehaald en opnieuw en wat netter weggewerkt. Van de week eens kijken of het eindelijk opgelost is....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Probeer de cool cat eens op een batterij of 2 (is 18V toch?)
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

heb eens een gitarist een uur zien tobben
was het de tl balk boven het podium...........
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Dan had ie vast niet de beste setup voor effectpedalen.. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Moonshipbassist
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2014, 11:55

Bericht door Moonshipbassist »

Misschien een heel late reactie maar dit zal hoogst waarschijnlijk aan je voeding liggen.
Ik had onlangs hetzelfde probleem nadat ik nog een pedaal aan mijn pedalboard toegevoegd had. Eens je adapter teveel belast is kan je zo'n fluitende toon krijgen en geloof mij in een live situatie met PA wil je dit niet meemaken. Door mijn versterker klonk het gefluit niet zo hard door maar door de PA was dit geluid enorm versterkt.
Oplossing is een extra 9V adapter kopen of eentje met een hoog aantal mA. Eens ik van een simpele 200mA 9V adapter naar de Visual Spot ging (1700mA) had ik geen enkele noise meer en ik merkte zelfs dat mijn pedalen beter presteerden!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Een Brick is stiller dan een One spot! Ik verwacht niet dat het aan een voeding zal liggen!

Een One spot kan zelfs, door het schakelende deel van de voeding, op tijd gebaseerde effecten (met bv een analoge clock) een oscillatie teweeg brengen die erg vervelend is. Hierdoor staan deze soort voedingen ergens laag op mn lijstje!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ben benieuwd of Henk nog eens terugkomt om te zeggen of het nou opgelost is. ;)
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ik heb de hele klerezooi gewoon weg gedaan. En opgelost was het :mrgreen: Nu alleen nog maar een tuner en een Ibi PD7. En nergens last van. Ik denk dat het aan de DC Brick heeft gelegen in combinatie met draden die elkaar in de weg lagen en/of de chorus.
Plaats reactie