MXR EQ

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
BassBo
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mar 2013, 22:46

MXR EQ

Bericht door BassBo »

Hallo mede bassisten!

Ik zit er aan te denken om een equalizer pedaal aan te schaffen en wel de 6 of 10 band EQ van MXR.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Tips en tricks?

bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

BassBo schreef:Hallo mede bassisten!

Ik zit er aan te denken om een equalizer pedaal aan te schaffen en wel de 6 of 10 band EQ van MXR.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Tips en tricks?

bij voorbaat dank!
De 6 bands heb je weinig aan als je ook controle over het laag wilt hebben, de 10 bands staat al heel lang bovenaan mijn verlanglijstje maar daar zou ik een andere powerplant voor moeten aanschaffen. Wat wil je precies met het pedaal gaan bereiken, daar vind je denk ik je antwoord in welk pedaal voor jou het beste is. Verder beide goeie pedalen, ledjes in de schuifjes die volgens mij ook nog eens knipperen als er iets clipt.
BassBo
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mar 2013, 22:46

Bericht door BassBo »

Ik heb um nu thuis liggen en het is echt een aanrader!
Je kan er echt perfect je sound mee samen stellen en het pedaal is geruisloos!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik gebruik al jaren een Boss GE7 en die is ook te gek op bas :)
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Weten jullie toevallig of er ook iets als een 3 of 4 bands parametrische EQ te vinden is?
Dat zou namelijk ideaal zijn, zowel pedaal als 19inch.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Michiellll schreef:Weten jullie toevallig of er ook iets als een 3 of 4 bands parametrische EQ te vinden is?
Dat zou namelijk ideaal zijn, zowel pedaal als 19inch.
Zoals de SWR sm500? Afbeelding
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Ja, maar dan los van een versterker (en het hoeft er ook niet per se zo uit te zien).
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Michiellll schreef:Weten jullie toevallig of er ook iets als een 3 of 4 bands parametrische EQ te vinden is?
Dat zou namelijk ideaal zijn, zowel pedaal als 19inch.
Vroeger een 2 bands parametrische EQ van TC Electronic gehad. Deze dus. Afbeelding Spijt dat ik die verkocht heb joh! Nu zéér lastig te vinden. Uitstekend ding, amper ruis. Uit de tijd van de befaamde Stereo Chorus+Flanger (óók verkocht, óók veel spijt van). Bovendien is ie volledig parametrisch (apart instelbare bandbreedte) in tegenstelling tot dat wat tegenwoordig voor parametrisch doorgaat maar eigenlijk semi-parametrisch is (boost/cut & frequentie). In 19" vorm had TC de 1140 (4 bands parametrische preamp), de 2240 (stereo versie van 1140) en de identiek aan de 1140 maar anders genoemde TC 1144 bass preamp. Een preamp voor puristen. Michel van Schie speelde ooit op een 1140 (met Crown DC300 en Trace Elliot 410).

Ibanez had ook een parametrische EQ in het assortimet met één semi-parametrische band: PQ9.

Als je een kwalitatief goede zoekt is een 1140 denk ik niet al te moeilijk te vinden.
Haico

Bericht door Haico »

Boss PQ-3B. Semi-parametrisch. Best een zeldzaam en veelgezocht pedaaltje. Gaat zo rond de 100 Euro.
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Deze lijkt mij ook wel bruikbaar: https://www.markbass.it/product_detail.php?id=210" onclick="window.open(this.href);return false;
Die frequenties kan je tenminste wat mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Bernardduur schreef:Ik gebruik al jaren een Boss GE7 en die is ook te gek op bas :)
Er is ook een bas-versie van :) Prima ding!

Edit: parametrische EQs weet ik niet, sorry :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Qiz
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 mei 2010, 12:47

Bericht door Qiz »

Michiellll schreef:Weten jullie toevallig of er ook iets als een 3 of 4 bands parametrische EQ te vinden is?
Dat zou namelijk ideaal zijn, zowel pedaal als 19inch.
Dit is een aardige:

https://empresseffects.com/products/paraeq

Afbeelding

of deze:

Afbeelding
Vigier Passion III, Passion IV, Warwick ltd 2004 (te koop), Vigier Excess Indus (te koop)
Glockenklang Blue soul (te koop) + Barefaced S12T (te koop)
TC mini poly
[sfx]Thumpinator
FEA DE-CL
Future impact v3 (te koop)
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Die zien er idd ideaal uit, ik hou 'm in de gaten voor het geval er budget vrijkomt :mrgreen:
https://www.haarguitars.com/product/paraeq-wboos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie