De Bassist: nieuw tijdschrift

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Eric Damstra
Berichten: 732
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:19

Bericht door Eric Damstra »

Deze ruikt een stuk beter! :facepalm:
Ik denk dat ze een andere drukker hebben gevonden. formaat is volgens mij iets groter en een mooiere kwaliteit.
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Eric Damstra schreef:
Ik denk dat ze een andere drukker hebben gevonden.
...of de drukker at ander eten de dagen voor het drukken.
...of druk ik me nu onhandig uit?

Sorry.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Ligt het nieuwe nummer al in de winkel?
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

IK heb hem al sinds vorige week ( abonement ) .
If you pay nuts , you'll get monkeys .
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Monkeybassines schreef:IK heb hem al sinds vorige week ( abonement ) .
Aha, ok. Als ik op de banner op dit forum klik kom ik nog bij de oude terecht.

Interessante inhoud?
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Geen enkele reactie op het nieuwe nummer. Boycot?
Op de Bassist website staats nog steeds het oude nummer geadverteerd. Laatste update Twitter 4 maanden geleden. Aflopende zaak?
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

Ik las in de nieuwe Bassist dat ze van uitgever en kantoorlocatie zijn veranderd. Dus het verbaast me niet, dat het nog niet klopt.
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1220
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

madmic schreef:Geen enkele reactie op het nieuwe nummer. Boycot?
Geen boycot, maar ook geen behoefte om meteen naar de winkel te rennen.
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennette RLB-2 (2008)
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Goed interview met Bas/bas van Di-rect.
Mooie signature bas van van Schie, volgens mij zag ik 'm bij "the voice" er op spelen. Ben benieuwd hoe lang hij dat volhoudt. Review is zeer lovend.
Vox bas, erg gaaf en niet veel geld.
Een interessante column schrijven blijft lastig...
Mooie bijdrage over pedaaltjes, leuk om te lezen, ook al heb ik geen enkel pedaal, behalve een tuner.
Al met al, prima nummer weer.
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

madmic schreef:..., ook al heb ik geen enkel pedaal, behalve een tuner.
Dat is dan ook het einige pedaal wat je nodig hebt . Althans volgens Andy Lewis . :)
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

madmic schreef: Een interessante column schrijven blijft lastig...
Hier moet ik je helaas gelijk in geven, de column van 'ik speel geen bas!' vond ik deze keer wel erg slecht.

Stuk over effecten is heel leuk. Wat ik dan niet begrijp is de top 3 van Rogier; hij zet de compressor in zijn top 3 en dan staat er achter 'ik kan er geen vriendjes mee worden'. Waarom zet je hem dan in je top 3?
Stuk over over voedingen roept vragen op. Er staat een heel stuk over een Fame voeding en dan staat er op het eind 'waarom toch kiezen voor een Voodoo Lab? 'etc. en 'maken de fabrikanten ons de kop gek? etc. Maar vervolgens wordt er geen antwoord op gegeven. Ik keek al op de volgende bladzijde maar het artikel was toch echt afgelopen. In het hele artikel worden allerlei vragen opgeroepen waar geen antwoorden op komen, dit vind ik onbevredigend. Het lijkt net alsof er een stuk van het artikel mist.

Leuke nieuwe rubriek vind ik De Basplaat. Ondanks mijn kritische noten heb ik het blad voor de rest toch weer met plezier gelezen.
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

basloze fret schreef:
madmic schreef: Een interessante column schrijven blijft lastig...
Hier moet ik je helaas gelijk in geven, de column van 'ik speel geen bas!' vond ik deze keer wel erg slecht.

Stuk over effecten is heel leuk. Wat ik dan niet begrijp is de top 3 van Rogier; hij zet de compressor in zijn top 3 en dan staat er achter 'ik kan er geen vriendjes mee worden'. Waarom zet je hem dan in je top 3?
Stuk over over voedingen roept vragen op. Er staat een heel stuk over een Fame voeding en dan staat er op het eind 'waarom toch kiezen voor een Voodoo Lab? 'etc. en 'maken de fabrikanten ons de kop gek? etc. Maar vervolgens wordt er geen antwoord op gegeven. Ik keek al op de volgende bladzijde maar het artikel was toch echt afgelopen. In het hele artikel worden allerlei vragen opgeroepen waar geen antwoorden op komen, dit vind ik onbevredigend. Het lijkt net alsof er een stuk van het artikel mist.

Leuke nieuwe rubriek vind ik De Basplaat. Ondanks mijn kritische noten heb ik het blad voor de rest toch weer met plezier gelezen.

Ik deel exact diezelfde ervaring !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Die opmerking op het artikel over voeding klopt wat mij betreft. Dat is niet helemaal goed gegaan in de redactie vind ik.
Die antwoorden hadden eigenlijk door een soort panel gegeven moeten worden, maar dat blijft nu in het luchtledige hangen.
Overigens vind ik het niet erg dat af en toe een artikel tussenzit dat vragen oproept. Als je zelf als lezer aan het denken wordt gezet, is ook iets voor te zeggen.
Maar bij dit artikel lijkt het half werk.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

basloze fret schreef: Stuk over effecten is heel leuk. Wat ik dan niet begrijp is de top 3 van Rogier; hij zet de compressor in zijn top 3 en dan staat er achter 'ik kan er geen vriendjes mee worden'. Waarom zet je hem dan in je top 3?
Het was de vraag welke pedalen een bassist zou moeten hebben, een top drie daarbij gegeven, tenminste, dat was bij mij bekend. Een compressor hoort daar gewoon in, ik zelf alleen kan er niet mee werken :)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Beide bedankt voor de verklaring! Het is duidelijk. @Bernarduur. Het artikel deed voorkomen alsof het om jouw persoonlijke favorieten ging. Ik vond het daarom vreemd dat het in je lijstje staat terwijl je er zelf niet veel mee hebt. Maar dat ligt misschien aan hoe de redactie het artikel heeft opgesteld...(?). Misschien had het geen Top 3 moeten heten.
Plaats reactie