Het grote Squier JV topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Het grote Squier JV topic

Bericht door jasmetmouwen »

Aangezien het 21frets.com forum geen nieuwe leden meer toelaat, lijkt me dit wel een mooie plek om foto's en ervaringen te delen over de JV reeks van Squier. Heb je of had je ooit een JV Precision of Jazz bass, vertel er wat over en als je plaatjes hebt is dat helemaal mooi! Ik ben erg benieuwd wat voor JV's er in Nederland rondzwerven.

Bij deze begin ik deze eerste post met mijn eigen ervaring:
Ik was al een tijdje op zoek naar een kwalitatief goede, betaalbare, fretloze bas uit de vroege jaren 80 (Tokai, Fernandez, etc). Eigenlijk had ik een JV afgeschreven omdat ze vanuit de fabriek niet fretloos zijn en de laatste tijd alleen maar duurder worden. Bij toeval kreeg ik via BGF de kans om voor een goede prijs een mooie sunburst Squier JV Jazz Bass uit 1982 te kopen. Eenmaal in mijn handen was ik behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van deze bas. De body bestaat uit Senn Ash (een Japanse houtsoort die qua tekening erg op essen lijkt) met een mooie diepe houtnerf. De bas is veel bespeeld geweest, te zien aan het logo op de kop en een paar krasjes en deukjes in de body. Persoonlijk vind ik dat dat de bas karakter geeft. Aan de hals is er gelukkig geen schade: hij is erg slank (slanker dan mijn USA Fender JB) en speelt heerlijk licht. De beide elementen zijn erg goed. Het brug element geeft een duidelijke knor en het hals element een volle ronk. De volume en tone knoppen doen precies wat je van ze verwacht, zonder ruis. De tone potmeter is ooit vervangen en de bas is ooit vakkundig fretloos gemaakt. Verder is de bas in originele conditie, compleet met cloth-wire en reversed-gear tuners. Momenteel zitten er half-rounds op de bas om de hals te sparen. Mocht ik het fretloos spelen ooit zat zijn, dan laat ik de bas herfretten en dan zou ik hem ook meteen als primaire bas gaan gebruiken. Verkopen gaat niet gebeuren!

Jaar: 1982
Betaald: 650,-
Is deze bas het geld waard? Absoluut.
Beter/slechter/vergelijkbaar met een USA bas? Kwalitatief zeker vergelijkbaar en persoonlijk vind ik de hals prettiger dan die van mijn US en Mex Jazz Bassen.
Foto's: Jazeker!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

De grootste fout die ik ooit gemaakt heb op koop- en verkoopgebied is het verkopen van mijn Squier JV.
Hij stond op Marktplaats, als "gewone" Squier Precision, samen met een Fender Sidekick amp (dacht ik), stand, kabel en Blue Note strap voor €75... Ik dacht: dit kan niet waar zijn. Dus ik belde die man. Ja hoor, hij stond er nog. Of-ie het serienummer wist. "Waar staat dat dan?" Op de neckplate. "Ohja, eh, JV1..." de rest ben ik vergeten. Ik ben er naartoe gereden, het was ook nog vlakbij huis. Toen ik er aankwam stond-ie er: een in volledige mint staat verkerende JV '57 reissue, alleen de slagplaat was vergeeld. Meegenomen, paar maanden op gespeeld en verkocht (voor een marktconform bedrag) want ik gebruikte 'm niet supervaak :facepalm:
Afbeelding

Ik zou 'm ooit weer terug willen hebben. En een JV Jazz. Michel van Schie heeft er eentje, en dat ding is echt waanzinnig. Deze is ook mooi.
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Dan show ik de mijne ook ff: P-bass JV 1983 :kwijl:

Perfecte kleurencombinatie als je t mij vraagt! Niet helemaal mint maar wel erg mooi en origineel.
Bijlagen
Squier P-bas 1983.JPG
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Hello,

ze zijn net zo duur als een usa versie.
why? anyone?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Jack

Bericht door Jack »

Voor dat geld gaat de mijne niet eens weg. :wink:

1982 deze,

Afbeelding
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Afbeelding

Ze waren ook in het zwart verkrijgbaar. Dit is de mijne en deze gaat ook niet weg voor de prijs van een verse USA.
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Morgen ga ik een JV P62 sunburst/rosewood uit augustus 1982 testen en eventueel dus ruilen met mijn bas. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

..ben ém alleen nog niet tegengekomen in links P of J.
Als je er eentje ziet graag de link :D
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Haico

Bericht door Haico »

zomnius schreef:Hello,

ze zijn net zo duur als een usa versie.
why? anyone?
Ze zijn best goed. Echter, de verzamelwaarde is hoger.
1) Ze zijn uit 1982/1983, daarmee zijn ze recent door de magische 30-jaar-grens gegaan.
2) Van de Squier JV weet je zeker dat er niet opeens nog een nieuwe oplage wordt gemaakt. Dat houdt ze uniek en zo stijgen ze in waarde.
3) Beetje gehyped
Tel dat bij elkaar op, en je krijgt de huidige prijzen. Maar dit had niet zo gewerkt als aan de basis geen goede bas stond.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Bericht door jasmetmouwen »

Siepel schreef:Morgen ga ik een JV P62 sunburst/rosewood uit augustus 1982 testen en eventueel dus ruilen met mijn bas. Ben benieuwd!
En hoe was ie?
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Hij is prima! Maarrrr... de verkoper/ruiler gaf aan dat de hals waarschijnlijk niet origineel was, vanwege het 70ties logo op de kop. De bas speelde en klonk echter zo lekker dat ik de gok toch heb genomen. Contact met Jack en William (Sanders) leverde al snel als uitkomst dat de body legit is maar de hals van een goedkoop ander basje komt (heren, nomaals dank voor jullie informatie). Helaas, maar ik ben er toch erg blij mee. Binnenkort maar eens een deftig halsje van Allparts regelen..
20141014_153529.jpg
20141014_153418.jpg
20141014_153341.jpg
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15090
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Siepel schreef:Helaas, maar ik ben er toch erg blij mee. Binnenkort maar eens een deftig halsje van Allparts regelen
Als je er blij mee bent, waarom zou je er dan een andere hals op willen zetten ?
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

De hals is prima, je hebt gelijk. Mooi laten zitten.
Jack

Bericht door Jack »

Dat dus inderdaad, en dan Ebay wat in de gaten houden, heel af en toe komen er wel eens JV halzen langs.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

WahWow schreef:Dan show ik de mijne ook ff: P-bass JV 1983 :kwijl:

Perfecte kleurencombinatie als je t mij vraagt! Niet helemaal mint maar wel erg mooi en origineel.

Mooie bas, en volgens mij, mijn oude. Bijna origineel, de slagplaat is niet origineel.
Plaats reactie