Wat vind jij van de Ibanez BTB686SC-NTF Terra Firma?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Ik vind hem ook heel mooi, lijkt minder lomp dan sommige andere single cuts!
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Op de 1e [eigen] foto vind ik de bas een soort 'waterhoofd' hebben, op de 2e [prof. gemaakte] foto vind ik het een sierlijk, elegant instrument.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

blablas schreef:Als ik heel eerlijk ben vind ik deze Ibi's lelijk.
Ik heb niets tegen single cut body's, heb er zelf al meerdere gemaakt en ben op het moment ook weer met eentje bezig.

De hele bas ziet op zich heel netjes en verzorgd uit, maar die bult geeft een ontzettend visuele onbalans en is voor mijn gevoel veel te prominent en lomp t.o.v. de rest van de vormgeving.
Precies dat! Behalve dan dat ik er zelf nog nooit één gebouwd heb, maar verder: precies dat! :P
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Normaal zou ik niet snel reageren alleen om te zeggen dat ik een bepaalde bas foeilelijk vind, maar nu je er zo specifiek om vraagt...

Dit is een opsomming van alles wat een bas voor mij niet moet zijn: hout, 5 snaren, veel knoppen, soapbar humbuckers (waarvan er eentje ook nog eens veel te dicht bij de brug staat) nog meer hout, lompe singlecut, teveel knopen, actief, alweer hout, die slinger aan het einde van de toets, rare brug en dan was er nog iets met hout.

Goed dat de bas zo bevalt, veel plezier ermee (en dat meen ik, is geen sarcasme. We hoeven gelukkig niet allemaal hetzelfde mooi te vinden). Ik weet dat Ibanez veel kwaliteitsinstrumenten maakt, het is alleen niet mijn smaak.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Ik heb een tijdje de BTB 675 en 676 gehad. Maar dan nog de oude versie.

Aparte bas enzo, ook de hals speelt een beetje raar. Ik had hm gekocht omdat ik t geluid super goed vond en ik het op zich wel leuk vond om een wat apartere bas te hebben. Uiterlijk en hoe ie speelt wende heel snel en dat vond ik al gauw prettig. Ik vermoed dat jij dat ook wel gaat hebben met deze bas.

Veel plezier ermee (=

(ohja, ik ben dus niet iemand die hm super mooi of foei lelijk vind. Ik zit er een beetje tussenin.)
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

kristall maakt ook soort gelijke bassen met die lang doorlopende body.
Afbeelding

een paar jaar gelden op musikmesse gespeeld. ik vond ze erg gaaf klinken.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Poor man's Fodera.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

RUIS schreef:Normaal zou ik niet snel reageren alleen om te zeggen dat ik een bepaalde bas foeilelijk vind, maar nu je er zo specifiek om vraagt...

Dit is een opsomming van alles wat een bas voor mij niet moet zijn: hout, 5 snaren, veel knoppen, soapbar humbuckers (waarvan er eentje ook nog eens veel te dicht bij de brug staat) nog meer hout, lompe singlecut, teveel knopen, actief, alweer hout, die slinger aan het einde van de toets, rare brug en dan was er nog iets met hout.

Goed dat de bas zo bevalt, veel plezier ermee (en dat meen ik, is geen sarcasme. We hoeven gelukkig niet allemaal hetzelfde mooi te vinden). Ik weet dat Ibanez veel kwaliteitsinstrumenten maakt, het is alleen niet mijn smaak.
Dit dus voor mij ook. Hoewel een bas best van hout mag zijn maar dan wel met een dekkende laag verf eroverheen. Die kristall met dekkende laklaag vind ik overigens zo mogelijk nog minder mooi.

Maar juist dit soort dingen vind ik ook de charme zoveel smaakverschillen zoveel vormen
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
basmatthijsse
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 feb 2011, 22:26

Bericht door basmatthijsse »

phoerd schreef:Poor man's Fodera.
Een Fender is toch ook geen poor man's Sadowsky?
Fender P's en J's > Avalon U5 > Prolude The Little Brick > Vanderkley cabs
Plaats reactie